Saako Hinata?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Saako Hinata?

Viesti Kirjoittaja crashline »

Saako Automaattivaihteista 9000CD vm-91 2.0vaparia Hinata N-vaihteella tai ollenkaan ja jos saa niin minkälaisen matkan? 8)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kaikki lukee auton ohjekirjassa, jos sellaisen satut omistamaan.

Mutta vastaten kysymykseesi, saa hinata ja öljyä on lisättävä lootaan muutama litra. Hinausnopeuden kanssa saa käyttää tervettä järkeä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

G-mies:Hinausnopeuden kanssa saa käyttää tervettä järkeä.

Lisäksi tieliikennelain mukaan suurin nopeus hinattaessa on 60 km /h ja motarit on pannassa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei se hinausauto nyt _niin_ kallis ole. Kyllähän se hetken kirpaisee, mutta kun vertaa uuteen laatikkoon ja sen vaihtamisen vaivaan, niin tuntuu aika halvalta.

Mulla oli nimittäin moitteettomasti toimiva laatikko, mitä hinasin ensin 15km ja sitten vielä lisää 20km eri päivänä. Ei tullut motarin varressa vitutuksissani mieleen kiinni leikanneen auton vieressä lueskella manuaalia ja katella ohjeita öljynlisäämisestä. Loppu onkin sitten historiaa.

-köyhtynyt, mutta kokenut uuden laatikon onnellinen omistaja

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Juu "poijjaat" puhuu asiaa, tonnari automaagia ei saa hinata kuin tod lyhyen matkan ja todella hiljaa+ ne pari litraa öljyä lisää, eli ei mitään 40-60km/h vauhteja. Sitten vielä kun saat auton kuntoon niin saat vaihella kaikki öljyt laatikkoon. Itellä 2 kertaa jääny tienposkelle auto ja joka kerta suosiolla tilannut hinurin, siittä huolimatta että hinaajia oli tyrkyllä.

Laatikosta hajoaa "jotain" joka aiheutuu hinauksesta...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

9000cst kirjoitti: Laatikosta hajoaa "jotain" joka aiheutuu hinauksesta...
Kertokaas tyhmälle mitä sieltä hajoaa ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Meniskö tuolta sitten kytkinpinnat tai jarruvanteet?

Pari kilsaa on tullut sääntöjen vastaisesti hinattua, muuten hinausautolla, viimeksi toissa lauantaina: 130€ :evil:
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Joo...

Viesti Kirjoittaja crashline »

Kaikkihan alkoi siitä kun autossa nousi lämmöt Lähes tappiin ja jäi risteykseen eikä käynnistynyt enää Ajotietokone näytti siinä vaiheessa -24astetta(Vanhalahdentien ja Sipoontien risteys klo.6:50)

Hinattiin tuota koslaani ruokatunnilla n.1,5Kilometriä ja kaikki meni hyvin, Laitoin auton lämpötolppaan ja sulattelin autoa 5tuntia ja sit kaapeleilla saatiin käyntiin, ajoin Järvenpään Prisman Parkkihalliin jossa vaihdoi paksun letkun joka menee syylärin yläpäähän ja se oli helppoa, käynnistin uudelleen mutta se alkoi vuotamaan uudestaan nyt siitä syylärin yläpäästä mustan muovisen putken taitekohdasta :evil:

Kävin Prismasta ostamassa syylärin paikkaus nesteen (CRC), löin auton käyntiin ja ajoin suoraan Tervashongalle....Siellä ne saavat sen kuntoon.

Eli laatikko pelaa vaikka sitä nyt vähän hinattiinkin.
Pitäisköhän sanoa niille Tervashonkalaisille et vaihtais siihen laatikon öljyt samalla???
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos sä sen sinne ajoit, niin kai se sitten toimii :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja crashline »

9000cst kirjoitti:Juu "poijjaat" puhuu asiaa, tonnari automaagia ei saa hinata kuin tod lyhyen matkan ja todella hiljaa+ ne pari litraa öljyä lisää, eli ei mitään 40-60km/h vauhteja. Sitten vielä kun saat auton kuntoon niin saat vaihella kaikki öljyt laatikkoon. Itellä 2 kertaa jääny tienposkelle auto ja joka kerta suosiolla tilannut hinurin, siittä huolimatta että hinaajia oli tyrkyllä.

Laatikosta hajoaa "jotain" joka aiheutuu hinauksesta...
Hinattii Hiacella ja vauhtia oli sen 60km/h ja risteyksissä tietty pikkaassen vähemmän 8)
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja crashline »

peinu kirjoitti:Jos sä sen sinne ajoit, niin kai se sitten toimii :)
Jaa ajattelin vaan kun kirjoittivat et kandee vaihtaa nuo öljyt jos on hinannut niinku ite sillee perinteisesti :oops:

Korjatkaa ny ihmeessä jos olen hakoteillä... 8O
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

crashline kirjoitti:
peinu kirjoitti:Jos sä sen sinne ajoit, niin kai se sitten toimii :)
Jaa ajattelin vaan kun kirjoittivat et kandee vaihtaa nuo öljyt jos on hinannut niinku ite sillee perinteisesti :oops:

Korjatkaa ny ihmeessä jos olen hakoteillä... 8O
Lisäsittekö sitä öljyä? Kai ne ylimääräiset sieltä pitää laskea pois. Vaikea uskoa, että ne öljyt siellä hinauksessa huononisivat, mutta jos ajattelee, että siellä jokiu kuluu enemmän hinatessa kuin ajaessa, niin se mikä on kulunut on öljyn seassa. Pelkkää spekulaatiota tämä siis.

Öljyn vaihdolle tulee hintaa joku 40e. Jos se tuo mielenrauhan, niin kaupan kautta.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Oisko sitä öljyä käsketty laittamaan siitä syystä enemmän, että laatikon öljypumppu ei pyöri moottorin ollessa sammuksissa ja laatikko jää ilman riittävää voitelua? Suuremmalla määrällä ehkä voisi toivoa jotain roiskevoitelua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tonnari91
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 02:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tonnari91 »

:oops: on tullut hinattua omaa tonnaria useampi (3-5) kilometri kun laturi otti ja laukes, eikä hinuria raaskinut tilata.
ulinaa se piti 1. vaihteella jo ennen, tuon hinauksen jälkeen ääni koveni + jatkui myös 2. vaihteella (voitelu kateissa?)
n. kymmenen kilometrin ajon jälkeen hiljeni taas.

jännityksellä odotan milloin ottaa loota ja hajoaa, kilometrejä ei ole tuon jälkeen tullut kuin muutama kymmenen.

Edit: Ohjekirjan mukaan (muistaakseni, koska ei ole nyt käsillä sitä) pitää laatikkoon lisätä litra-pari lisää öljyä & hinata hiljaa. Suositellaan kyllä hinausautoa, jolla saa etupyörät ilmaan.
#9403
Nyk: Saab 9-3 SC 2.0t AT Linear 2008
Ex: Saab 9000 CD 2.0i A 1991
Vastaa Viestiin