Jätti tielle!Kytkin petti!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
2.3TT
"Turbo"
Viestit: 219
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Jätti tielle!Kytkin petti!

Viesti Kirjoittaja 2.3TT »

MORO!
Kytkimestä petti ohjaamon puolella olevan rautahässäkän(jossa työsylinteri kiinni), liitos mikä pitää työsylinterin isommassa osassa kiinni.Eli kytkinpoljin on kuollut...Auto hinattiin Torekin pihalle, Onko tietoa saako sen hitasattua vai pitääkö ostaa koko homma uutena??Tuleeko siis lompakkoon tyhjiö, eli saako muualta kuin Länsiautosta? ja mitäköhän maksaa kyseinen osa??
Auto 9000CDE 2.3T vm 95

KIITOKSIA!
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kysele purkaamoista kyseistä osaa...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Jätti tielle!Kytkin petti!

Viesti Kirjoittaja LR »

2.3TT kirjoitti:MORO!
Kytkimestä petti ohjaamon puolella olevan rautahässäkän(jossa työsylinteri kiinni), liitos mikä pitää työsylinterin isommassa osassa kiinni.Eli kytkinpoljin on kuollut...Auto hinattiin Torekin pihalle, Onko tietoa saako sen hitasattua vai pitääkö ostaa koko homma uutena??Tuleeko siis lompakkoon tyhjiö, eli saako muualta kuin Länsiautosta? ja mitäköhän maksaa kyseinen osa??
Auto 9000CDE 2.3T vm 95

KIITOKSIA!
Kyse on siis varmaankin pääsylinterin kiinnikkeistä. Työsylinteri löytyy konehuoneesta. :D Riippuu, miten pahasti on mennyt, että pystyykö/uskaltaako hitsata.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

Mulla kävi just sama.

Arvioin kumman tekisin, hitsaus tai koko hässäkän vaihto. Päädyin hitsaamaan ja luulen että se oli huomattavasti helpompi/nopeempi/halvempi tapa. Ei edes sähkölaitteet ottanu itseensä, kunhan vaan pitää maadoituksen lähellä. Ja hyvin on kestäny.

Ps. kyllä sillä autolla pätkän ajaa voi/pystyy vaikka ei kytkintä olekkaan
9-5 Aero -04
9-3 NG
900T16 -85


http://www.vndyno.com
2.3TT
"Turbo"
Viestit: 219
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja 2.3TT »

JEPS!
Torek Auto hoiti homman hitsaamalla ym , kun kerrottiin että semmonen korjaus sopii hyvin eikä tarvitse ns, uusia "takuu" osia..
125e oli koko lasku, eli mielestäni ei paha koska sisältää työt paskamaisessa kolossa ym, eikä sitä varmaan ihan puolessa tunnissa nysvää kuntoon.
Paljonkohan olis maksanu jos ois hinannu Länsiautoon ja uutta palikkaa paikalle/työt päälle, ja olis joutunu odottelemaan kauemmin että olis saanu kärryn taas alle.

Kiitoksia vastauksista!
Vastaa Viestiin