ei ahda tarpeeksi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Hukkaportin "lautanen" pakopesässä ei silti ole tiivis, vaan raollaan/viallinen?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

deportivo kirjoitti:Hukkaportin "lautanen" pakopesässä ei silti ole tiivis, vaan raollaan/viallinen?
tertsi kirjoitti: turbo on uusi
Voihan se uusikin olla tietysti viallinen mut veikkaisin silti vuotoa välillä turbo-kaasuläppä..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Tuossa lienee myös 3bar map ja mahtaakohan olla fuel cut 1.5bar??Ahtanee tuonne 2bar tietämille w-letku irti..

Onkohan ahtopainemittari kunnossa?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Freddie »

Eipä kummoinen halkeama ollu välijäähyn päädyssä nii ei ahtanu ilman w-letkuakaan yli kiloa.

Muuten kyllä toimii hienosti vaan kaasupohjassa jotain puuttu.

Muovipääty ilmeisesti piti kun ei painetta ollu mutta pullistui sen verran paineesta jotta rupes vuotamaan reilusti.
--
Ville Harju
#2611
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Eikös sen välijäähyn ole todettu kestävän vain 1.5bar ja sen jälkeen alkaa päätyt vuotaan?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jollei by-pass vuoda paineiden noustessa, niin sit coolerin pääty halki.. veikkaan.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Jos originaali boschin by-pass niin syy voisi olla siellä kuten aiemmatkin kirjoittajat arvelivat (voisi kuitenkin olettaa että steg5 kuuluu tiukempi venttiili).

EDIT: Mutua siis.
#2633
Tomaatti9000
tertsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 08:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja tertsi »

moro moro,

juu no kokeilin eilen tuota putkiston paineistusta ja löytyi yksi vuoto kohta. no korjasin sen ja vähän aikaa sain paineita 1.2baria kunnes taas jäi 1.0.

autossa on pate dumppi, jonka esijännitys aukeaa kilossa (eikös paineella dumpin männän molemmin puolin sama paine jotta ei avaudu). Nyt alkaa jo tuntumaan et vuoto olisi tosiaan välillä turbo/kläppä.

Ai niin en saanut w-letku irti kuin tuon 1.2-1.3 baria.

oli muuten eilen täälläkin jo pimeää ja olihan siellä pikkuisen mansikkaa vetojen jälkeen pakosarja/turbo akselilla.

autossa FMI cooleri joten ei ole muovipäätyjä
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
Vastaa Viestiin