Helppo vika

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Viesti Kirjoittaja janski »

Mulle kävi kanssa noin, kun olin koeajolla tolla -96 cse:llä.No ihan normaalisti auto käyntiin ja liikkeelle ja muutama kilsa kovaa ajoa ja sitten tupakille ja koneet seis ja avaimet taskussa pyörin ympäri autoa ja sitten kun piti lähteä liikkeelle niin ei j***lauta käyntiin sitten millään. Meikäläinen ihan paniikissa, että nyt mä sen h****tti hajotin....No onneks tajusin vilkasta käsikirjaa ennen hinausauton tilausta.....=)
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Etpä ole ainoa

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Omakohtainen kokemus muutaman viikon takaa. Kun olin koeajamassa tuota nyt omistamaani 9000 cs -98:ia niin pysähdyin soittaakseni katsastuskonttorilta autotohtoriaikaa ja tämän jälkeen en saanut enää autoa käyntiin. Ei muuta kuin lusikka kauniiseen käteen ja soitto autoa myyvään liikkeeseen että auto on "kaput", mutta siellä onneksi tiedettiin ko. vian yleisyys ja sanottiin että ovet lukkoon ja takaisin auki niin eiköhän käynnisty.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ei tuo pelkästään Saabin ominaisuus ole, aika monessa autossa ajonestossa/varashälyttimessä on joku normaalikäyttössä joskus esiin tuleva "miina" väijymässä.

Itse istuskelin kerran porauslautan autokannella odottamassa että saisi käynnistää ja ajaa autolla ulos, siinä sitten ajatuksissani renkkasin kaukosäätimellä ovia lukkoon ja pois... kunnes varashälytin alkoi huutamaan... iski pienehkö paniikki. Ensi reaktio oli lykätä avaimet virtalukkoon... ei auta, ei starttaa... seuraavaksi konepelti auki ja akun napa irti, ei auta kun on ilmeisesti varmennus hälyttimessä tuota varten... seuraavaksi mietintä tauko, ei tule mieleen mitään fiksua... lopulta ajattelin kokeilla lykätä oven kiinni ja lukita ja avata ovet kertaalleen, auttoi. Sitä en tiedä miksi lukkoon laitto ja avaus auttoi, saati sitä miksi kaikki edes tapahtui, mutta auto oli kohtuu tuore Renault Laguna, joten en ihmettele.

Samanen ranskalaisen käsityötaidon mallikappale näytti minulle myös mitä turvatyynyn merkkivalon syttyminen pakittaessa tarkoittaa... se tarkoittaa sitä että seuraavan kerran kun katsot eteenpäin mäjähtää turvatyyny naamalle.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Vika/Ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja jmt »

Siis tekeekö tonnari aina saman; pari minuuttia sammuttamisen jälkeen (jollei ovia laita lukkoon ja auki/varashälytintä päälle ja pois?) se ei lähde käyntiin ilman mainittuja kommervenkkejä?
jmo
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Re: Vika/Ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja jmo »

Kyllä, jos avain otetaan pois virtalukosta.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

mulla ei mene käynnistyksenesto päälle jos avaimet on virtalukossa
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin