Helppo vika
-
- "Aero"
- Viestit: 464
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
- Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)
Mulle kävi kanssa noin, kun olin koeajolla tolla -96 cse:llä.No ihan normaalisti auto käyntiin ja liikkeelle ja muutama kilsa kovaa ajoa ja sitten tupakille ja koneet seis ja avaimet taskussa pyörin ympäri autoa ja sitten kun piti lähteä liikkeelle niin ei j***lauta käyntiin sitten millään. Meikäläinen ihan paniikissa, että nyt mä sen h****tti hajotin....No onneks tajusin vilkasta käsikirjaa ennen hinausauton tilausta.....=)
Etpä ole ainoa
Omakohtainen kokemus muutaman viikon takaa. Kun olin koeajamassa tuota nyt omistamaani 9000 cs -98:ia niin pysähdyin soittaakseni katsastuskonttorilta autotohtoriaikaa ja tämän jälkeen en saanut enää autoa käyntiin. Ei muuta kuin lusikka kauniiseen käteen ja soitto autoa myyvään liikkeeseen että auto on "kaput", mutta siellä onneksi tiedettiin ko. vian yleisyys ja sanottiin että ovet lukkoon ja takaisin auki niin eiköhän käynnisty.
Ei tuo pelkästään Saabin ominaisuus ole, aika monessa autossa ajonestossa/varashälyttimessä on joku normaalikäyttössä joskus esiin tuleva "miina" väijymässä.
Itse istuskelin kerran porauslautan autokannella odottamassa että saisi käynnistää ja ajaa autolla ulos, siinä sitten ajatuksissani renkkasin kaukosäätimellä ovia lukkoon ja pois... kunnes varashälytin alkoi huutamaan... iski pienehkö paniikki. Ensi reaktio oli lykätä avaimet virtalukkoon... ei auta, ei starttaa... seuraavaksi konepelti auki ja akun napa irti, ei auta kun on ilmeisesti varmennus hälyttimessä tuota varten... seuraavaksi mietintä tauko, ei tule mieleen mitään fiksua... lopulta ajattelin kokeilla lykätä oven kiinni ja lukita ja avata ovet kertaalleen, auttoi. Sitä en tiedä miksi lukkoon laitto ja avaus auttoi, saati sitä miksi kaikki edes tapahtui, mutta auto oli kohtuu tuore Renault Laguna, joten en ihmettele.
Samanen ranskalaisen käsityötaidon mallikappale näytti minulle myös mitä turvatyynyn merkkivalon syttyminen pakittaessa tarkoittaa... se tarkoittaa sitä että seuraavan kerran kun katsot eteenpäin mäjähtää turvatyyny naamalle.
Itse istuskelin kerran porauslautan autokannella odottamassa että saisi käynnistää ja ajaa autolla ulos, siinä sitten ajatuksissani renkkasin kaukosäätimellä ovia lukkoon ja pois... kunnes varashälytin alkoi huutamaan... iski pienehkö paniikki. Ensi reaktio oli lykätä avaimet virtalukkoon... ei auta, ei starttaa... seuraavaksi konepelti auki ja akun napa irti, ei auta kun on ilmeisesti varmennus hälyttimessä tuota varten... seuraavaksi mietintä tauko, ei tule mieleen mitään fiksua... lopulta ajattelin kokeilla lykätä oven kiinni ja lukita ja avata ovet kertaalleen, auttoi. Sitä en tiedä miksi lukkoon laitto ja avaus auttoi, saati sitä miksi kaikki edes tapahtui, mutta auto oli kohtuu tuore Renault Laguna, joten en ihmettele.
Samanen ranskalaisen käsityötaidon mallikappale näytti minulle myös mitä turvatyynyn merkkivalon syttyminen pakittaessa tarkoittaa... se tarkoittaa sitä että seuraavan kerran kun katsot eteenpäin mäjähtää turvatyyny naamalle.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Vika/Ominaisuus?
Siis tekeekö tonnari aina saman; pari minuuttia sammuttamisen jälkeen (jollei ovia laita lukkoon ja auki/varashälytintä päälle ja pois?) se ei lähde käyntiin ilman mainittuja kommervenkkejä?
Re: Vika/Ominaisuus?
Kyllä, jos avain otetaan pois virtalukosta.