Uusi Saabisti ilmoittautuu !

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu !

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mustis kirjoitti:On saabin vanteet, ainoa vatkaaminen tapahtuu ainoastaan kiihdyttäessä ! Tuli mieleen et tos kipossa on noi powerflexin puslat konehuoneessa, olisko ne syyllisiä, liian kovat eivätkä anna tippakaan periksi ja tästä johtuen ravistaa ???

Mitenkäs jos noi hydrauliset kumityynyt moottorissa ovat finaalissa mitäs sitten ilmenee ?
Moottori tyynyt voivat myös vaikuttaa asiaan.

Alan viikonloppuna selvittää, mikä omaa tonnaria ravisuttaa. Raporttia tulee vian selvittyä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu !

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Nyt on kuskin puoli tutkittu ja ulompi nivel meni vaihtoon. Myös sisemmässä oli pientä kuoppautumista, mutta ei vielä kovin paha. Jos ei osaa etsiä ja tiedä ominaisuutta, niin tuota kuoppautumista ei löydä.

Ulommassa oli enenmmän terävää kuoppaa ja vaihto ainakin vähensi tärinöitä. Rupesi vain olemaan liukasta, niin ei päässyt oikein kokeilemaan.

Pitää vielä hommata ei Scantech kumit vetareihin ja tutkia myös apukuskin puoli.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu !

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mustis kirjoitti:On saabin vanteet, ainoa vatkaaminen tapahtuu ainoastaan kiihdyttäessä ! Tuli mieleen et tos kipossa on noi powerflexin puslat konehuoneessa, olisko ne syyllisiä, liian kovat eivätkä anna tippakaan periksi ja tästä johtuen ravistaa ???

Mitenkäs jos noi hydrauliset kumityynyt moottorissa ovat finaalissa mitäs sitten ilmenee ?
Nyt sain rauhoittumaan lisää, kun nostin vaihteiston tyynyn kiinnityskohtaa. rakentelin kiinntysprikoista nostavat kappaleet. Pitää vielä tehdä paremmat prikat ja jos vielä pystyisi nostamaan muutaman millin niin tulisjo aika hyvä.

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2622

Alkuperäisessä kumissa kiinnityspiste ei ole keskellä. Vakiokumillla moottori pääsee nousemaan kiihdytettäessä, mutta uretaanisella ei pääse. Kone on n.10-20mm eri kohdassa, kun kiihdytetään. Kun tähän lisätään madallussarja, niin vetoakseli on eri kulmassa ja kohdassa sisemmässä nivelessä kuin aikaisemmin.

Sisemmässä vetonivelessä ei ole isoja kuoppaumia, mutta hyvin puhdistettuna tuntee, jos osaa etsiä oikeasta kohdasta. Pitää laatikkoremontin yhteydessä vaihtaa myös sisemmät nivelet.

Myös taaempi hydraulikumi vaikutta moottorin asentoon ja laskee moottoria.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mustis
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 16:14
Paikkakunta: Sasi

Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu !

Viesti Kirjoittaja Mustis »

Tänään tuli sitten viimein vaihdatettua noi sisemmät & ulommat vetarit. Tärinät loppu siihen paikkaan vaikka en kyllä mitään kulumaa löytänyt. Hyvä näin... :D
9000 CDE 2.3T -97-
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Saabisti ilmoittautuu !

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Autumn kirjoitti:Mun pommari ravisti kiihytyksessä ja viaksi paljastui rikkinäinen pyöränlaakeri. Ääntä ei laakeri pitänyt, mutta paskana oli.

Paikansin Firgesistä yhden viallisen laakerin mittaamalla infa-lämppärillä lämpötilaeroja eri navoissa.
Löysin silloin samalla laahavan jarrun, lämpötila oli huomattavasti korkeampi, ajon jälkeen mitattuna.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin