moiks,
Kertokaa viisaammat käykö FM54003 suoraan FM57101:en tilalle, jos ei niin mitä pitänee vaihtaa että käy?
aeron laatikon vaihto...käykö
aeron laatikon vaihto...käykö
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: aeron laatikon vaihto...käykö
kaikwn järjen mukaan pitäisi käydä.. välityksissä korkeintaan eroa. korjatkaa jos olen väärässä?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: aeron laatikon vaihto...käykö
Toinen laatikko on mielestäni matalapaine tonnarista, joten sisemmän vetoakselin kuppi pitää vaihtaa (eri halkaisija).scorpio_88 kirjoitti:kaikwn järjen mukaan pitäisi käydä.. välityksissä korkeintaan eroa. korjatkaa jos olen väärässä?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: aeron laatikon vaihto...käykö
Ja sitä ei vois suoraan vaihtaa toisesta laatikosta. Pitää suorittaa tasauspyörästön laakerin välyksen tarkistus/säätö. Tai sitten vaihtaa pelkkä "myötäliitin" ja säilyttää alkuperäinen laakeri-istukka.9000LPT kirjoitti:Toinen laatikko on mielestäni matalapaine tonnarista, joten sisemmän vetoakselin kuppi pitää vaihtaa (eri halkaisija).scorpio_88 kirjoitti:kaikwn järjen mukaan pitäisi käydä.. välityksissä korkeintaan eroa. korjatkaa jos olen väärässä?
Re: aeron laatikon vaihto...käykö
Siinäkin on vielä mahdollisuus muuttua välykset, koska lukkorengas urassa saattaa koneistus eroja eri valmistus erissä.JouniCSE kirjoitti:Ja sitä ei vois suoraan vaihtaa toisesta laatikosta. Pitää suorittaa tasauspyörästön laakerin välyksen tarkistus/säätö. Tai sitten vaihtaa pelkkä "myötäliitin" ja säilyttää alkuperäinen laakeri-istukka.9000LPT kirjoitti:Toinen laatikko on mielestäni matalapaine tonnarista, joten sisemmän vetoakselin kuppi pitää vaihtaa (eri halkaisija).scorpio_88 kirjoitti:kaikwn järjen mukaan pitäisi käydä.. välityksissä korkeintaan eroa. korjatkaa jos olen väärässä?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: aeron laatikon vaihto...käykö
ensin kiitos vastauksista, näin itsekiin päättelin mutta ajattelin varmistaa oliko päättelyt oikein.
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
Re: aeron laatikon vaihto...käykö
Terve taas,
Ajattelin kirjoitella vähän juttua kun sain tossa viikonloppuna vaihdettua laatikon aerooni.
Eli sattumoisin sain kohtuu hyvän 97 vuosimallin FM54003 laatikon hommattua. Autossanihan on alunperin FM57101 laatikko 3,61 välityksillä.
vaihdon suoritin kun oma laatikko piti aivan hirveää jurinaa kaikilla vaihteilla, ilmeisesti kytkimen pään laakeri sökö... ja mahdollisesti muitakin. No anyway vaihto sujui mallikkaasti, ja minulla ainakin sisemmän maljan vaihto onnistui päittäin ilman istukan vaihtoa, mittailin koneistukset ja mitat olivat molemmissa samat joten uskalsin laittaa ilman välyksen säätöä.
Ajotuntumat: vetoja on huomattavasti enemmän kakkosella ja kolmosella (tiheä välitys 4,05) viitosella satasen vauhti n.2500rpm ei paha ainakaan minusta ja ei tartte neloselle puottaa missään ohituksissa. Sitten aloin myös miettimään kun minulla on kytkin hieman luistanut kakkosella niin mietin vain että tiheämpi laatikkohan voipi säästää kytkintä kun ei joudu niin kovalle väännölle. en tiedä onko totta mutta noin pääteltynä vois ollakin. että semmosia jos jollain kiinnostaa laatikon vaihto operaatio aeroon.
Ajattelin kirjoitella vähän juttua kun sain tossa viikonloppuna vaihdettua laatikon aerooni.
Eli sattumoisin sain kohtuu hyvän 97 vuosimallin FM54003 laatikon hommattua. Autossanihan on alunperin FM57101 laatikko 3,61 välityksillä.
vaihdon suoritin kun oma laatikko piti aivan hirveää jurinaa kaikilla vaihteilla, ilmeisesti kytkimen pään laakeri sökö... ja mahdollisesti muitakin. No anyway vaihto sujui mallikkaasti, ja minulla ainakin sisemmän maljan vaihto onnistui päittäin ilman istukan vaihtoa, mittailin koneistukset ja mitat olivat molemmissa samat joten uskalsin laittaa ilman välyksen säätöä.
Ajotuntumat: vetoja on huomattavasti enemmän kakkosella ja kolmosella (tiheä välitys 4,05) viitosella satasen vauhti n.2500rpm ei paha ainakaan minusta ja ei tartte neloselle puottaa missään ohituksissa. Sitten aloin myös miettimään kun minulla on kytkin hieman luistanut kakkosella niin mietin vain että tiheämpi laatikkohan voipi säästää kytkintä kun ei joudu niin kovalle väännölle. en tiedä onko totta mutta noin pääteltynä vois ollakin. että semmosia jos jollain kiinnostaa laatikon vaihto operaatio aeroon.
Saab 9000 CSE 2.0t - 96