tonnari täristää
tonnari täristää
moro
Viime aikoina on ilennyt sellaista ongelmaa että kun lähtee ohittaan ja tallaa kaasun pohjaan niin kone jotenkin täristää ahdot heittelee eikä kiihdy. Ihan niinkuin meinais tukehtua. Ilmiö on epäsäännöllinen, mutta turhan usein kuitenkin. Itelle nyt on tullu mieleen että oisko se sytkäkasetti nyt oireilemassa. By-pass pitäs olla kunnossa kun se on hiljattain vaihdettu, samoin ne ohuet letkut muutenkin. 98 on myös aina tankissa, tulpat on suht tuoreet NGK seiskat. Jos vastaavaa esiintynyt muilla niin vinkkejä otetaan vastaan. Potilas siis toi 2.3t -94.
Viime aikoina on ilennyt sellaista ongelmaa että kun lähtee ohittaan ja tallaa kaasun pohjaan niin kone jotenkin täristää ahdot heittelee eikä kiihdy. Ihan niinkuin meinais tukehtua. Ilmiö on epäsäännöllinen, mutta turhan usein kuitenkin. Itelle nyt on tullu mieleen että oisko se sytkäkasetti nyt oireilemassa. By-pass pitäs olla kunnossa kun se on hiljattain vaihdettu, samoin ne ohuet letkut muutenkin. 98 on myös aina tankissa, tulpat on suht tuoreet NGK seiskat. Jos vastaavaa esiintynyt muilla niin vinkkejä otetaan vastaan. Potilas siis toi 2.3t -94.
Tulpilla on ajettu noin 2000km joten ne lienevät kunnossa, samaa ilmeni edellisilläkin tulpilla. Kilsojahan on se 196 000 joten taitaa noi bensapumpun ja DI - kasetin vaihtopäivät olla lähellä. Normaaliajossa ei mitää ongelmaa mutta juuri ohitustilanteissa tätä ongelmaa ilmaantuu,koppsa kirjoitti:Tulpat ja DI-kasetti vaihtoon, se perinteinen resepti. Itselläni kylläkin saman oireen aiheutti väsähtänyt bensapumppu, minkä verran kilsoja autossa takana?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kannattaa se DI kasetti sulkea pois ensin kokeilemalla (eli takuulla toimiva kasetti kiinni ja sitten suorittamaan nilkanojennusharjoittelua). Eihän se tietysti pahaa tee sitä varmaan uusiakaan saman tien, mutta pätkimisen aiheuttaja saattaa tosiaan olla jossain muuallakin. Myös "uusi" tulppa voi olla susi, mutta jos sulla on jo kahdella tulppasetillä tuota esiintynyt, niin pätkivä tulppa on aika epätodennäköinen syy. Säädä nyt kuitenkin kärkiväli tasan 0,9mm:iin, jos ei se sitä jo ole.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kirjoittelin jonkin aikaa sitten samantapaisista oireista omassa tonnarissani. Ongelmahan oli, että välillä ohituksissa auto alkoi hyytymään ja hieman nykimään. Kun ilmiö alkoi, niin nopeutta ei pystynyt enää kasvattamaan, joten jalka äkkiä kaasulta pois ettei moottori ottaisi nokkiinsa Silloin ajatus oli, että seokset pääsisivät laihalle ja meno alkaisi hyytymään. Sen jälkeen vaihdoin bensan siirtopumpun, tulpat, by-passin ja lämpötila-anturin sekä seokset säädettiin pakokaasumittauksessa. Nyt auto on toiminut, eikä hyytymistä/ nykimistä ole enää kertaakaan esiintynyt.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Minulla tonnarissa nuo oireet aiheutti orastava kannentiivistevika. Aluksi auto oirehti hyvin satunnaisesti, nykäisi silloin tällöin täyskaasukiihdytyksissä. Pikkuhiljaa vaiva paheni aiheuttaen lopulta kuvaamasi kaltaiset oireet. Yhtenä päivänä pitemmän reippaamman ajon jälkeen oli sitten kortteli täynnä savua ja auto pajalle.
Kiitoksia kaikille vinkeistä, pitänee koittaa jatkaa tutkimuksia.koppsa kirjoitti:Tulpat ja DI-kasetti vaihtoon, se perinteinen resepti. Itselläni kylläkin saman oireen aiheutti väsähtänyt bensapumppu, minkä verran kilsoja autossa takana?
Täytynee varmaan motonetistä hakee bensapumppu, eikös näissä oo se yks walbro pumppu? Eilen tarkistelin vielä paineletkut eikä niissä kyllä ollu mitää. Toivottavasti ei oo kansipahvi, prkl .
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, yksi pumppu on, mutta sen valmistajaa EI voi sanoa, ennen kuin olet avannut bensapumpun kannen, onkinut "ämpärin" pois tankista, purkanut ämpärin ja ottanut pumpun käteen. Mutta pidetään peukkuja että sieltä löytyy Walbro, se on nimittäin halvinJouniCSE kirjoitti: Kiitoksia kaikille vinkeistä, pitänee koittaa jatkaa tutkimuksia.
Täytynee varmaan motonetistä hakee bensapumppu, eikös näissä oo se yks walbro pumppu?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
LR kirjoitti:Kirjoittelin jonkin aikaa sitten samantapaisista oireista omassa tonnarissani. Ongelmahan oli, että välillä ohituksissa auto alkoi hyytymään ja hieman nykimään. Kun ilmiö alkoi, niin nopeutta ei pystynyt enää kasvattamaan, joten jalka äkkiä kaasulta pois ettei moottori ottaisi nokkiinsa Silloin ajatus oli, että seokset pääsisivät laihalle ja meno alkaisi hyytymään. Sen jälkeen vaihdoin bensan siirtopumpun, tulpat, by-passin ja lämpötila-anturin sekä seokset säädettiin pakokaasumittauksessa. Nyt auto on toiminut, eikä hyytymistä/ nykimistä ole enää kertaakaan esiintynyt.
Tuosta lämpötila anturista on nyt tullut puhetta niin onko se potikka tuossa ennen imusarjaa ja kumikäyrää olevassa alumiini putkessa? Vai missä? ja onko tuo motonet tavaraa ja missä sen hinta liikkunee?
Siksi kyselen, että mullahan on tuota kevyttä nykimis ongelmaa myös.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Tuotatuota... onkos tuo lämpötila anturi imusarjan laipassa aivan keskellä kiinni?
Hain motonetista moisen, mutta ei ollut järin asiantuntevaa palvelua, joten alkuperäisessä on sininen liitin. Väriä on kait tunnustettava tässäkin asiassa, tiskin takana oleva nainen ei oikein ollut saletti käykö se tcs:llä varustettuihin peleihin(oli jokusta vaihtoehtoa). Mitenkäs te olette valintanne tehneet kyseisen anturin kohdalta?
Hain motonetista moisen, mutta ei ollut järin asiantuntevaa palvelua, joten alkuperäisessä on sininen liitin. Väriä on kait tunnustettava tässäkin asiassa, tiskin takana oleva nainen ei oikein ollut saletti käykö se tcs:llä varustettuihin peleihin(oli jokusta vaihtoehtoa). Mitenkäs te olette valintanne tehneet kyseisen anturin kohdalta?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
TCS-tonnarissa anturi on 8788200 (Bosch 0280130032), jossa on kaksi rinnakkaista piiriä, vastusarvot koskevat kumpaakin piiriä (napa1-napa2 ja napa1-maa). Vanhemmissa mitataan vaan anturin napojen väliltä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1994#21994
(Tiedot korjaamokäsikirjasta polttoainejärjestelmä 85-93, en tiedä kuinka pätee uudempiin.)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1994#21994
(Tiedot korjaamokäsikirjasta polttoainejärjestelmä 85-93, en tiedä kuinka pätee uudempiin.)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jos Tampereella pystyis vaikka torstaina koittaan varmasti toimivaa DI kasettia niin ois sekin sitten koitettu. Saa pistää yv:tä, kahvi ja pullat tarjotaan..koppsa kirjoitti:Tulpat ja DI-kasetti vaihtoon, se perinteinen resepti. Itselläni kylläkin saman oireen aiheutti väsähtänyt bensapumppu, minkä verran kilsoja autossa takana?
jus kirjoitti:TCS-tonnarissa anturi on 8788200 (Bosch 0280130032), jossa on kaksi rinnakkaista piiriä, vastusarvot koskevat kumpaakin piiriä (napa1-napa2 ja napa1-maa). Vanhemmissa mitataan vaan anturin napojen väliltä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1994#21994
(Tiedot korjaamokäsikirjasta polttoainejärjestelmä 85-93, en tiedä kuinka pätee uudempiin.)
Sä otit sen kalliimman ja mä taas halvemman, no saas nähdä pelittääkö. Selviskö sulle mitä eroa niissä on?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon