Jotain häikkää latauksessa
Jotain häikkää latauksessa
Alla on 98-mallinen tonnari noin 150 tkm ajettuna ja ulkovalot ja siinä samassa kaikki muutkin sähköt ovat alkaneet jotenkin aaltoilemaan ilmastoinnin ollessa päällä. Pimeässä ajaessa tämän huomaa selvimmin, kun valot ovat aivan hetken aikaa himmeämmät ja sitten taas kirkastuvat, samoin tietysti mittarivalot. Tiedän toki, että ilmastoinnin kompura aiheuttaa tällaisia piikkejä, mutta ei todellakaan näin helposti huomattavia ja usein toistuvia ole aikaisemmin esiintynyt. Kun ilmastointi on econilla, ei ilmiötä esiinny.
Eli onko autosta mahdollisesti pettämässä joku lataukseen tai ilmastointiin liittyvä vai mistä tällainen em. ilmiö on sitten yht'äkkiä saanut alkunsa?
Eli onko autosta mahdollisesti pettämässä joku lataukseen tai ilmastointiin liittyvä vai mistä tällainen em. ilmiö on sitten yht'äkkiä saanut alkunsa?
Tuo on kuitenkin ominaisuus, joka on tullut autoon aivan tässä lähiaikoina, ei ole ollut siis kokoaikaa, tämä viittaisi kyllä jonkun muuttumiseen. Olen kuitenkin autolla ajanut jo reilun vuoden ja tämän olen havainnut vasta aivan hiljattain. Olisin kyllä huomannut aikaisemmin, jos tätä olisi esiintynyt. Eli voisiko tosiaan tuo lataussäädin esim. olla menemässä tai kulumassa (minulla kun ei ole hajuakaan, millaisesta osasta on kyse)?Mimmi kirjoitti:Ei ole vikaa, lataussäädin on vain senverran hidas, että kerkiät havaitsemaan valojen kirkkaudenmuutokset.
Eikös tuo lataussäädin ole osa laturia eli pelkkää säädintä ei voi vaihtaa? Ainakin joissa latureissa on näin.Juha Laitinen kirjoitti:Tuo on kuitenkin ominaisuus, joka on tullut autoon aivan tässä lähiaikoina, ei ole ollut siis kokoaikaa, tämä viittaisi kyllä jonkun muuttumiseen. Olen kuitenkin autolla ajanut jo reilun vuoden ja tämän olen havainnut vasta aivan hiljattain. Olisin kyllä huomannut aikaisemmin, jos tätä olisi esiintynyt. Eli voisiko tosiaan tuo lataussäädin esim. olla menemässä tai kulumassa (minulla kun ei ole hajuakaan, millaisesta osasta on kyse)?Mimmi kirjoitti:Ei ole vikaa, lataussäädin on vain senverran hidas, että kerkiät havaitsemaan valojen kirkkaudenmuutokset.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kyllä tuo viittaisi hiilien loppumiseen, kun nämä hiilet ovat kuluneet tarpeeksi niin jousivoima herkeää työntämästä niitä ja hiilet rupeavat ns..pomppimaan. Tämä aiheuttaa ko..ilmiöt.
Hiiliä ei voi ostaa erikseen, lataussäädin tulee aina mukana. ( BOSCH )
Hiiliä ei voi ostaa erikseen, lataussäädin tulee aina mukana. ( BOSCH )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kyllä voi ostaa hiilet erikseen, kunhan vaan on tiedossa hiilien ulkomitat. Ei nää nyt niin ihmeellisiä vehkeitä ole, etteikö näppärä kaveri voisi ite tinata hiiliä siihen säätimeen. (Itekin pitäis tehdä hiilien vaihto 900i:n laturiin)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Uusi tarvikesäädin maksoi minun tonnariin(-87 T16, boschin laturilla) 9 EUR. Jos käy sama säädin, niin en tiedä kannattaako sen vanhan kanssa ruveta hirveästi värkkäämäänMertmi kirjoitti:Kyllä voi ostaa hiilet erikseen, kunhan vaan on tiedossa hiilien ulkomitat. Ei nää nyt niin ihmeellisiä vehkeitä ole, etteikö näppärä kaveri voisi ite tinata hiiliä siihen säätimeen. (Itekin pitäis tehdä hiilien vaihto 900i:n laturiin)
Sitä katos jokapaikasta tiristää eurot irti. Autossa on monta kohdetta, joissa näppärä kaveri säästää muutamista euroista satoihin euroihin. Jäähän tuosta laturin laitosta ihan hyvä tuntipalkka puhtaana käteen itelle. Autokorjaamossa ei tietenkään kannata teettää hiilien tinausta. Moni meistä saabisteista on vähävaraisia, vaikka jotkut väittävät saabisteja rahamiehiksi. Meikäläisenkin kesäpesti loppuu tänään ja siirryn talveksi opintotuen piiriin. Ei nimittäin naurata. (Ainakaan bensan hinta.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
Jos uusi tarvikesäädin hiilineen maksaa 9€ ja siitä vähentää vielä hiilien hinnan, niin kyllä se vaihtohomma sitten täytyy tehdä pelkästä rakkaudesta auton värkkäämiseen (jota minulta ei ainakaan löydy).Mertmi kirjoitti:Sitä katos jokapaikasta tiristää eurot irti. Autossa on monta kohdetta, joissa näppärä kaveri säästää muutamista euroista satoihin euroihin. Jäähän tuosta laturin laitosta ihan hyvä tuntipalkka puhtaana käteen itelle. Autokorjaamossa ei tietenkään kannata teettää hiilien tinausta. Moni meistä saabisteista on vähävaraisia, vaikka jotkut väittävät saabisteja rahamiehiksi. Meikäläisenkin kesäpesti loppuu tänään ja siirryn talveksi opintotuen piiriin. Ei nimittäin naurata. (Ainakaan bensan hinta.)
PItää nyt kovasti vängätä, kun pääsin alkuun. Nykyään ei enää ole luottamista niihin säätimiinkään, kun joillakin on ollut sitä ongelmaa, että säädin pitää jännitteen selvästi alle 14voltin uutenakin. Mulla on sentäs sellainen säädin kiinni, joka pitää jännitteen 14,5voltin tuntumassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01