9000 aut turbo -88 CD, "napsahdus? liikkeellelähdössä ?
9000 aut turbo -88 CD, "napsahdus? liikkeellelähdössä ?
On se yllätys kun kaikki muut alustan kilinät ja kolinat on korjattu niin ykstittäinen napsahdus jää tietysti jäljelle.
Elikkä liikkeelle lähdettäessä oikelta edestä kuuluu yksi voimakakkaampi napsahdus. Ääni on samantapainen kuin vatonivelten napina, mutta jonkun verran voimakkaampi ja kuuluu yleensä vain yhden kerran. Jos aivan hissunkissun lähtee niin voi välttää koko äänen. Ympyrää oon pyörittänyt olettaen, että ongelma on vetonivelissä, mutta ei vaan napinaa esiinny...
Alatukivarsista on kaikki muut puslat ja systeemit vaidettu pl. tietysti se takimmainen kun näytti! olevan kunnossa...
Joka tapauksessa, onko vinkkiä mitä vaihdetaan seuraavaksi kun pitäisi ostaa nuo varaosat ennen pajalle vientiä.
ps. autolla ajettu vasta 340 tuhatta.
Elikkä liikkeelle lähdettäessä oikelta edestä kuuluu yksi voimakakkaampi napsahdus. Ääni on samantapainen kuin vatonivelten napina, mutta jonkun verran voimakkaampi ja kuuluu yleensä vain yhden kerran. Jos aivan hissunkissun lähtee niin voi välttää koko äänen. Ympyrää oon pyörittänyt olettaen, että ongelma on vetonivelissä, mutta ei vaan napinaa esiinny...
Alatukivarsista on kaikki muut puslat ja systeemit vaidettu pl. tietysti se takimmainen kun näytti! olevan kunnossa...
Joka tapauksessa, onko vinkkiä mitä vaihdetaan seuraavaksi kun pitäisi ostaa nuo varaosat ennen pajalle vientiä.
ps. autolla ajettu vasta 340 tuhatta.
jarrupalat?
pääseekö jarrupalat liikahtamaan liikkeellelähdössä?
Ei oo iskareissa eikä jarrupaloista johtuvaa, siitä olen 99% varma.
Napsahduksen täytyy liittyä vetoon, joko vetoniveliin, laatikkoon, laakereihin tms. (Korjaamollahan tuo kyllä selviää, mutta kun ideanani on tosiaan ostaa varaosat etukäteen...) "Korjausaika" vasta loppukuusta.
Eipä tässä kai muu auta kun päästellä menemään...
Napsahduksen täytyy liittyä vetoon, joko vetoniveliin, laatikkoon, laakereihin tms. (Korjaamollahan tuo kyllä selviää, mutta kun ideanani on tosiaan ostaa varaosat etukäteen...) "Korjausaika" vasta loppukuusta.
Eipä tässä kai muu auta kun päästellä menemään...
Kiitoksia vinkeistä. Taaimmaisten puslien pultit on lujassa, mutta vilkaisen seuraavaksi raidetangon. Onko tietoo mimmoista meteliä sisimmäisen vetonivelen vika aiheuttaa?!?ASTech kirjoitti:Mulla vastaavan äänen päästi juurikin se takimmainen pusla, joka oli pulteistaan löystynyt. Toisessa autossa väljä raidetangon pää kolahti aina kytkintä nostettaessa. Sen väljyys löytyi auton ollessa pyörillään, kun rengasta heilutti. Tunkattuna välystä ei tuntunut, kun asennot muuttui niin paljon.
Etummaisten alatukivarsien helat (ja ne alumiiniset prikat) saa Motonetista alle 40.- (molemmat puolet yhteensä) muistaakseni -siihen loppui ainakin minun 95´tonnarin kolahdus liikkeelle lähtiessä tai jarrutaessa. Bonuksena loppui muuten uratutkamainen eteneminen 205 renkailla. Ei edes paha rasti jos pääsee nosturille. Ei vaadi aurauksien tms. uudelleensäätöä.
Se tässä ihmetyttää kun suojakumi on ehjä??? KAIKKI moottorin kumityynyt ja puslat ja aluhelat (Saabilta orkkikset) on jo vaihdettu, joten tuota vetaria eppäilen kuitenkin, kunhan einyt jättäis tielle ennen korjausta.Milli kirjoitti:Sama napsahdus mullakin kuuluu. Itellä veikkaan syylliseksi vetaria koska suojakumi korkkas.
Jk. Napsahdus kuuluu erityisen voimakkaana lähdettäessä liikkeelle ylämäkeen.
Re: 9000 aut turbo -88 CD, "napsahdus? ja kuinka se kor
Riksa08 kirjoitti:On se yllätys kun kaikki muut alustan kilinät ja kolinat on korjattu niin ykstittäinen napsahdus jää tietysti jäljelle.
Elikkä liikkeelle lähdettäessä oikelta edestä kuuluu yksi voimakakkaampi napsahdus. Ääni on samantapainen kuin vatonivelten napina, mutta jonkun verran voimakkaampi ja kuuluu yleensä vain yhden kerran. Jos aivan hissunkissun lähtee niin voi välttää koko äänen. Ympyrää oon pyörittänyt olettaen, että ongelma on vetonivelissä, mutta ei vaan napinaa esiinny...
Alatukivarsista on kaikki muut puslat ja systeemit vaidettu pl. tietysti se takimmainen kun näytti! olevan kunnossa...
Joka tapauksessa, onko vinkkiä mitä vaihdetaan seuraavaksi kun pitäisi ostaa nuo varaosat ennen pajalle vientiä.
ps. autolla ajettu vasta 340 tuhatta.
Kirjoittelin tuossa aikasemmin, että tarkoitus on laittaa kaikki mahdolliset napinat, kolinat ja kilinät kuriin. Näin on nyt tehty, viimesimmän napsahduksen aiheutti jo vaihdettu mutta löystynyt moottorin tukikumi.
Eli auto on nyt alustan osalta hyvässä iskussa. Mutta koska enempää "sopivaa" korjattavaa ei löydy, täytyy tuo tietysti laittaa myyntiin. (Järjenvastaista toimintaa)
Lähinnä tuo bensankulutus 9-13l/100km on liikaa, koska ajan niin paljon duuniajoa.
Ostakaa nyt Turbotonnari hyviin käsiin, niin ei tarvitse laittaa keltasille sivuille kelle tahansa
kts M: 9000 aut turbo -88 CD viistokeula