9000 aut turbo -88 CD, "napsahdus? liikkeellelähdössä ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Riksa08
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 09:06
Paikkakunta: ESPOO

9000 aut turbo -88 CD, "napsahdus? liikkeellelähdössä ?

Viesti Kirjoittaja Riksa08 »

On se yllätys kun kaikki muut alustan kilinät ja kolinat on korjattu niin ykstittäinen napsahdus jää tietysti jäljelle.

Elikkä liikkeelle lähdettäessä oikelta edestä kuuluu yksi voimakakkaampi napsahdus. Ääni on samantapainen kuin vatonivelten napina, mutta jonkun verran voimakkaampi ja kuuluu yleensä vain yhden kerran. Jos aivan hissunkissun lähtee niin voi välttää koko äänen. Ympyrää oon pyörittänyt olettaen, että ongelma on vetonivelissä, mutta ei vaan napinaa esiinny...

Alatukivarsista on kaikki muut puslat ja systeemit vaidettu pl. tietysti se takimmainen kun näytti! olevan kunnossa...

Joka tapauksessa, onko vinkkiä mitä vaihdetaan seuraavaksi kun pitäisi ostaa nuo varaosat ennen pajalle vientiä.

ps. autolla ajettu vasta 340 tuhatta.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

jarrupalat?

Viesti Kirjoittaja jmt »

pääseekö jarrupalat liikahtamaan liikkeellelähdössä?
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Ootkos etuiskareita vaihdellut? Itsellä kuului iskarin vaihdon jälkeen kanssa aina silloin tällöin nissanissa paukaus, joka johtui siitä että jousi ei ollut ihan oikeassa asennossa jousijalassa...
Riksa08
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 09:06
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja Riksa08 »

Ei oo iskareissa eikä jarrupaloista johtuvaa, siitä olen 99% varma.
Napsahduksen täytyy liittyä vetoon, joko vetoniveliin, laatikkoon, laakereihin tms. (Korjaamollahan tuo kyllä selviää, mutta kun ideanani on tosiaan ostaa varaosat etukäteen...) "Korjausaika" vasta loppukuusta.

Eipä tässä kai muu auta kun päästellä menemään... :wink:
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Mulla vastaavan äänen päästi juurikin se takimmainen pusla, joka oli pulteistaan löystynyt. Toisessa autossa väljä raidetangon pää kolahti aina kytkintä nostettaessa. Sen väljyys löytyi auton ollessa pyörillään, kun rengasta heilutti. Tunkattuna välystä ei tuntunut, kun asennot muuttui niin paljon.
Riksa08
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 09:06
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja Riksa08 »

ASTech kirjoitti:Mulla vastaavan äänen päästi juurikin se takimmainen pusla, joka oli pulteistaan löystynyt. Toisessa autossa väljä raidetangon pää kolahti aina kytkintä nostettaessa. Sen väljyys löytyi auton ollessa pyörillään, kun rengasta heilutti. Tunkattuna välystä ei tuntunut, kun asennot muuttui niin paljon.
Kiitoksia vinkeistä. Taaimmaisten puslien pultit on lujassa, mutta vilkaisen seuraavaksi raidetangon. Onko tietoo mimmoista meteliä sisimmäisen vetonivelen vika aiheuttaa?!?
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Sama napsahdus mullakin kuuluu. Itellä veikkaan syylliseksi vetaria koska suojakumi korkkas.
MarkoJ
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Loka 30, 2003 22:52
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

Mulla vastaavan äänen aiheutti väljäksi päässeet moottorin tukikumit. Eli liikkeelle lähtiessä moottori pääsi kääntymään liikaa, jolloin pakoputki liikkui liikaa, ja siitä kuului se naksahdus.
#1318
9-3 1.8t -08
900t -89
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Etummaisten alatukivarsien helat (ja ne alumiiniset prikat) saa Motonetista alle 40.- (molemmat puolet yhteensä) muistaakseni -siihen loppui ainakin minun 95´tonnarin kolahdus liikkeelle lähtiessä tai jarrutaessa. Bonuksena loppui muuten uratutkamainen eteneminen 205 renkailla. Ei edes paha rasti jos pääsee nosturille. Ei vaadi aurauksien tms. uudelleensäätöä.
Riksa08
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 09:06
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja Riksa08 »

Milli kirjoitti:Sama napsahdus mullakin kuuluu. Itellä veikkaan syylliseksi vetaria koska suojakumi korkkas.
Se tässä ihmetyttää kun suojakumi on ehjä??? KAIKKI moottorin kumityynyt ja puslat ja aluhelat (Saabilta orkkikset) on jo vaihdettu, joten tuota vetaria eppäilen kuitenkin, kunhan einyt jättäis tielle ennen korjausta.
Jk. Napsahdus kuuluu erityisen voimakkaana lähdettäessä liikkeelle ylämäkeen.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mites se moottorin ylimmäinen tukirauta, apukuskin puolella pituus suunnassa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Riksa08
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 09:06
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja Riksa08 »

9000CD23T kirjoitti:Mites se moottorin ylimmäinen tukirauta, apukuskin puolella pituus suunnassa.
Kummatkin puslat siitäkin vaihdettu (ja itse asiassa koko "rauta" kun meni tuo vanhan puslan prässäys niin sanotusti v%#iks. Täytyy varmistaa, että on pysynyt pultit kiinni....
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Onko napamutteri tarpeeksi tiukassa? Satkussa oli ainakin semmonen ominaisuus, että mutteri piti kiristää :twisted: :n tiukkaan tai muuten napsahteli oikeen kunnolla.
Riksa08
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2004 09:06
Paikkakunta: ESPOO

Re: 9000 aut turbo -88 CD, "napsahdus? ja kuinka se kor

Viesti Kirjoittaja Riksa08 »

Riksa08 kirjoitti:On se yllätys kun kaikki muut alustan kilinät ja kolinat on korjattu niin ykstittäinen napsahdus jää tietysti jäljelle.

Elikkä liikkeelle lähdettäessä oikelta edestä kuuluu yksi voimakakkaampi napsahdus. Ääni on samantapainen kuin vatonivelten napina, mutta jonkun verran voimakkaampi ja kuuluu yleensä vain yhden kerran. Jos aivan hissunkissun lähtee niin voi välttää koko äänen. Ympyrää oon pyörittänyt olettaen, että ongelma on vetonivelissä, mutta ei vaan napinaa esiinny...

Alatukivarsista on kaikki muut puslat ja systeemit vaidettu pl. tietysti se takimmainen kun näytti! olevan kunnossa...

Joka tapauksessa, onko vinkkiä mitä vaihdetaan seuraavaksi kun pitäisi ostaa nuo varaosat ennen pajalle vientiä.

ps. autolla ajettu vasta 340 tuhatta.

Kirjoittelin tuossa aikasemmin, että tarkoitus on laittaa kaikki mahdolliset napinat, kolinat ja kilinät kuriin. Näin on nyt tehty, viimesimmän napsahduksen aiheutti jo vaihdettu mutta löystynyt moottorin tukikumi.

Eli auto on nyt alustan osalta hyvässä iskussa. Mutta koska enempää "sopivaa" korjattavaa ei löydy, täytyy tuo tietysti laittaa myyntiin. (Järjenvastaista toimintaa) :lol:

Lähinnä tuo bensankulutus 9-13l/100km on liikaa, koska ajan niin paljon duuniajoa.

Ostakaa nyt Turbotonnari hyviin käsiin, niin ei tarvitse laittaa keltasille sivuille kelle tahansa :wink:
kts M: 9000 aut turbo -88 CD viistokeula
Vastaa Viestiin