Juuri näin. Kuten aikaisemmin kirjoitin niin 2.3i:ssä on aina di.scorpio_88 kirjoitti:omassa -93 2.3i tontussa oli DI...
Turbo vai ei / mistä tuntee
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Vähän oudolta tuntuu. Omistajia kun käsittääkseni on olllut vain kaksi ennen minua, heistäkin ensimmäinen yli 70 vuotias papparainen ja toisella ei auto tainnut olla kuin jonkun kuukauden.carimat kirjoitti:Joku aikanaan laittanut Omaanikin -97 CD "t" malliin laitoin, joka ei merkeillä koreillutMawerick kirjoitti:Kyllä mulla vaan vaikka onkin matalapaine...teesalama kirjoitti:Turbo-merkkiähän ei matalapaineisissa ole maskissa. Ilmeisesti täyspaineisistakin maskin merkki poistuu 1997/1998?.
Vaan onhan se koko maskikin voinut vaihtua.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Koskien ainakin vuosimalleja 1994-1998: 2.0T, 2.3t ja 2.3T on tehtaan jäljiltä turbo-merkki maskissa ja em. merkinnät takapaneelissa takavalon alla, sekä magneettiventtiili. 2.0t:ssä ei ole merkkiä maskissa, eikä magneettiventtiiliä.
Maa- ja aluekohtaiset erot ovat toki mahdollisia ja jotain omituisia poikkeuksiakin voi olla. Lisäksi merkkejä ja magneettiventtiileitä on helppo tarpeentullen asentaa tai poistaa, joten vanhoissa vehkeissä voi tulla vastaan poikkeuksia ja omituisuuksia useistakin syistä johtuen.
Maa- ja aluekohtaiset erot ovat toki mahdollisia ja jotain omituisia poikkeuksiakin voi olla. Lisäksi merkkejä ja magneettiventtiileitä on helppo tarpeentullen asentaa tai poistaa, joten vanhoissa vehkeissä voi tulla vastaan poikkeuksia ja omituisuuksia useistakin syistä johtuen.
#3418
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Korjataan nyt vielä sen verran, että itselläni 95 vuosimallin matalapaine turbossa on Turbo merkinnät mutta alun perin ei ollut magneetti venttiiliä.J.N kirjoitti:Koskien ainakin vuosimalleja 1994-1998: 2.0T, 2.3t ja 2.3T on tehtaan jäljiltä turbo-merkki maskissa ja em. merkinnät takapaneelissa takavalon alla, sekä magneettiventtiili. 2.0t:ssä ei ole merkkiä maskissa, eikä magneettiventtiiliä.
Maa- ja aluekohtaiset erot ovat toki mahdollisia ja jotain omituisia poikkeuksiakin voi olla. Lisäksi merkkejä ja magneettiventtiileitä on helppo tarpeentullen asentaa tai poistaa, joten vanhoissa vehkeissä voi tulla vastaan poikkeuksia ja omituisuuksia useistakin syistä johtuen.
#3834
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Turbo -teksihän ei todista missään mitään. Tod.näk . kaikissa ainakin -95 - 98 tonnareissa on sama etumaski. Turbo teksti löytyy 200 hp ja siitä tehokkaamissa versioissa ( lue Aero ). Maskissa kuitenkinkin lienee kaikissa malleissa reijät , johon turbo -merkin voi laittaa.
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Kyllä nuo merkit on 95 vuoden LPT:ssä ollut jo tehtaalta lähtiessä, en usko että valtionkonttori tai eläkeläinen ukko harrastaa turbo merkki tuunausta.AnttiR kirjoitti:Turbo -teksihän ei todista missään mitään. Tod.näk . kaikissa ainakin -95 - 98 tonnareissa on sama etumaski. Turbo teksti löytyy 200 hp ja siitä tehokkaamissa versioissa ( lue Aero ). Maskissa kuitenkinkin lienee kaikissa malleissa reijät , johon turbo -merkin voi laittaa.
#3834
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Jep. Omassa MY95 2,3t:ssä on turbo-merkki maskissa, vaan ei perässä. Myöskään mankkuvenaa ei ole.J.N kirjoitti:Koskien ainakin vuosimalleja 1994-1998: 2.0T, 2.3t ja 2.3T on tehtaan jäljiltä turbo-merkki maskissa ja em. merkinnät takapaneelissa takavalon alla, sekä magneettiventtiili. 2.0t:ssä ei ole merkkiä maskissa, eikä magneettiventtiiliä.
Maa- ja aluekohtaiset erot ovat toki mahdollisia ja jotain omituisia poikkeuksiakin voi olla. Lisäksi merkkejä ja magneettiventtiileitä on helppo tarpeentullen asentaa tai poistaa, joten vanhoissa vehkeissä voi tulla vastaan poikkeuksia ja omituisuuksia useistakin syistä johtuen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Eli korjataan nyt omia sepustuksia ilmenneen tiedon perusteella, että 2.0 matalapaineisessa ei ainakaan alkuperäisenä ole tuota turbo-merkkiä maskissa. Takakulmassa on 2.0t merkki.teesalama kirjoitti:Turbo-merkkiähän ei matalapaineisissa ole maskissa. Ilmeisesti täyspaineisistakin maskin merkki poistuu 1997/1998?.
No omassa 2.0:ssa ei tuota merkkiä ole koskaan ollutkaan. Aeroonkin juuri ostin pinssin keulalle, kiitos vaan "carimat".
Merkkejä ei saa enää marmoritiskiltä.
Jottei menisi aivan tyhjänjauhamiseksi, niin VIN-koodihan tietty viimekädessä kertoo onko autossa tehtaalta tullessaan ollut jonkinlainen puhallin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Itsellä 2.3t -97, US speksi:
- Ei turbo-merkkiä edessä
- Ei turbo-merkkiä takana, ainoastaan 2.3t
- Ei magneettiventtiiliä (edessä tai takana...)
- Ei turbo-merkkiä edessä
- Ei turbo-merkkiä takana, ainoastaan 2.3t
- Ei magneettiventtiiliä (edessä tai takana...)
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Voi itku mitä vääntämistä aivan mitättömästä asiasta. Omaan tonnariin on tehty muunnostyöt maptunilla jotta toimii nimenomaan mustalla T7 kasetilla eikä enää tarvitse punaista kasettia... kaikki siis on mahdollistaMimmi kirjoitti:Hetken.vuorpe kirjoitti:Riittää kun toimii.Mimmi kirjoitti: Vaihdettu väärään. T5 peleissä pitää olla punainen kasetti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Kukaan ei muuten ole selittänyt täysin selkokielisesti, että miten musta kasetti muka toimii väärin T5 tonnarissa. Tai jos on, niin on mennyt ainakin minulta ohiKniitti kirjoitti:
Voi itku mitä vääntämistä aivan mitättömästä asiasta. Omaan tonnariin on tehty muunnostyöt maptunilla jotta toimii nimenomaan mustalla T7 kasetilla eikä enää tarvitse punaista kasettia... kaikki siis on mahdollista
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Äkkiseltään tulis mieleen että riittäis kun nakutunnistus laitetaan uusiksi poksista..tiedä sitten.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Ei ole laittanut...Maptun on sitten laittanut autoosi Trionic 7 boxinkin?
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
No eipä taida olla mitään kasetin muutostöitä tehty. Taidat sekoittaa T7 mankkuvenan käyttöön tarvittavaan modaukseen.Kniitti kirjoitti:Ei ole laittanut...Maptun on sitten laittanut autoosi Trionic 7 boxinkin?
Mustan kasetin selkein ero punaisen tilalla T5 autoissa on epäherkempi nakutustunnistus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Mikähän malli tuo oma autoni on, matala- vai korkeapaine? Ja onko tossa joku erikoisuus kun sen analogisen kellon tilalla on digitaalinen jossa myös jotain muitakin ominaisuuksia kuin kello? Auto on -87 9000, ja vakiona ilmeisesti 175hv...
9000 2.0T -91 MegaIceWideBodyKitPämppäPämppäEdition