Turbo vai ei / mistä tuntee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja suorsa »

scorpio_88 kirjoitti:omassa -93 2.3i tontussa oli DI...
Juuri näin. Kuten aikaisemmin kirjoitin niin 2.3i:ssä on aina di.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4216
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

carimat kirjoitti:
Mawerick kirjoitti:
teesalama kirjoitti:Turbo-merkkiähän ei matalapaineisissa ole maskissa. Ilmeisesti täyspaineisistakin maskin merkki poistuu 1997/1998?.
Kyllä mulla vaan vaikka onkin matalapaine...
Joku aikanaan laittanut :wink: Omaanikin -97 CD "t" malliin laitoin, joka ei merkeillä koreillut :roll:
Vähän oudolta tuntuu. Omistajia kun käsittääkseni on olllut vain kaksi ennen minua, heistäkin ensimmäinen yli 70 vuotias papparainen ja toisella ei auto tainnut olla kuin jonkun kuukauden.

Vaan onhan se koko maskikin voinut vaihtua.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja J.N »

Koskien ainakin vuosimalleja 1994-1998: 2.0T, 2.3t ja 2.3T on tehtaan jäljiltä turbo-merkki maskissa ja em. merkinnät takapaneelissa takavalon alla, sekä magneettiventtiili. 2.0t:ssä ei ole merkkiä maskissa, eikä magneettiventtiiliä.

Maa- ja aluekohtaiset erot ovat toki mahdollisia ja jotain omituisia poikkeuksiakin voi olla. Lisäksi merkkejä ja magneettiventtiileitä on helppo tarpeentullen asentaa tai poistaa, joten vanhoissa vehkeissä voi tulla vastaan poikkeuksia ja omituisuuksia useistakin syistä johtuen.
#3418
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja siiseli »

J.N kirjoitti:Koskien ainakin vuosimalleja 1994-1998: 2.0T, 2.3t ja 2.3T on tehtaan jäljiltä turbo-merkki maskissa ja em. merkinnät takapaneelissa takavalon alla, sekä magneettiventtiili. 2.0t:ssä ei ole merkkiä maskissa, eikä magneettiventtiiliä.

Maa- ja aluekohtaiset erot ovat toki mahdollisia ja jotain omituisia poikkeuksiakin voi olla. Lisäksi merkkejä ja magneettiventtiileitä on helppo tarpeentullen asentaa tai poistaa, joten vanhoissa vehkeissä voi tulla vastaan poikkeuksia ja omituisuuksia useistakin syistä johtuen.
Korjataan nyt vielä sen verran, että itselläni 95 vuosimallin matalapaine turbossa on Turbo merkinnät mutta alun perin ei ollut magneetti venttiiliä.
#3834
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Turbo -teksihän ei todista missään mitään. Tod.näk . kaikissa ainakin -95 - 98 tonnareissa on sama etumaski. Turbo teksti löytyy 200 hp ja siitä tehokkaamissa versioissa ( lue Aero ). Maskissa kuitenkinkin lienee kaikissa malleissa reijät , johon turbo -merkin voi laittaa.
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja siiseli »

AnttiR kirjoitti:Turbo -teksihän ei todista missään mitään. Tod.näk . kaikissa ainakin -95 - 98 tonnareissa on sama etumaski. Turbo teksti löytyy 200 hp ja siitä tehokkaamissa versioissa ( lue Aero ). Maskissa kuitenkinkin lienee kaikissa malleissa reijät , johon turbo -merkin voi laittaa.
Kyllä nuo merkit on 95 vuoden LPT:ssä ollut jo tehtaalta lähtiessä, en usko että valtionkonttori tai eläkeläinen ukko harrastaa turbo merkki tuunausta.
#3834
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4216
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

J.N kirjoitti:Koskien ainakin vuosimalleja 1994-1998: 2.0T, 2.3t ja 2.3T on tehtaan jäljiltä turbo-merkki maskissa ja em. merkinnät takapaneelissa takavalon alla, sekä magneettiventtiili. 2.0t:ssä ei ole merkkiä maskissa, eikä magneettiventtiiliä.

Maa- ja aluekohtaiset erot ovat toki mahdollisia ja jotain omituisia poikkeuksiakin voi olla. Lisäksi merkkejä ja magneettiventtiileitä on helppo tarpeentullen asentaa tai poistaa, joten vanhoissa vehkeissä voi tulla vastaan poikkeuksia ja omituisuuksia useistakin syistä johtuen.
Jep. Omassa MY95 2,3t:ssä on turbo-merkki maskissa, vaan ei perässä. Myöskään mankkuvenaa ei ole.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja teesalama »

teesalama kirjoitti:Turbo-merkkiähän ei matalapaineisissa ole maskissa. Ilmeisesti täyspaineisistakin maskin merkki poistuu 1997/1998?.
Eli korjataan nyt omia sepustuksia ilmenneen tiedon perusteella, että 2.0 matalapaineisessa ei ainakaan alkuperäisenä ole tuota turbo-merkkiä maskissa. Takakulmassa on 2.0t merkki.

No omassa 2.0:ssa ei tuota merkkiä ole koskaan ollutkaan. Aeroonkin juuri ostin pinssin keulalle, kiitos vaan "carimat".
Merkkejä ei saa enää marmoritiskiltä.

Jottei menisi aivan tyhjänjauhamiseksi, niin VIN-koodihan tietty viimekädessä kertoo onko autossa tehtaalta tullessaan ollut jonkinlainen puhallin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja jmt »

Itsellä 2.3t -97, US speksi:
- Ei turbo-merkkiä edessä
- Ei turbo-merkkiä takana, ainoastaan 2.3t
- Ei magneettiventtiiliä (edessä tai takana...)
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Kniitti
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 21:34

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

Mimmi kirjoitti:
vuorpe kirjoitti:
Mimmi kirjoitti: Vaihdettu väärään. T5 peleissä pitää olla punainen kasetti.
Riittää kun toimii.
Hetken.
Voi itku mitä vääntämistä aivan mitättömästä asiasta. Omaan tonnariin on tehty muunnostyöt maptunilla jotta toimii nimenomaan mustalla T7 kasetilla eikä enää tarvitse punaista kasettia... kaikki siis on mahdollista
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kniitti kirjoitti:
Voi itku mitä vääntämistä aivan mitättömästä asiasta. Omaan tonnariin on tehty muunnostyöt maptunilla jotta toimii nimenomaan mustalla T7 kasetilla eikä enää tarvitse punaista kasettia... kaikki siis on mahdollista
Kukaan ei muuten ole selittänyt täysin selkokielisesti, että miten musta kasetti muka toimii väärin T5 tonnarissa. Tai jos on, niin on mennyt ainakin minulta ohi :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Äkkiseltään tulis mieleen että riittäis kun nakutunnistus laitetaan uusiksi poksista..tiedä sitten.
M97CSB234EFM57001 RE85
Kniitti
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 21:34

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja Kniitti »

Maptun on sitten laittanut autoosi Trionic 7 boxinkin?
Ei ole laittanut...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kniitti kirjoitti:
Maptun on sitten laittanut autoosi Trionic 7 boxinkin?
Ei ole laittanut...
No eipä taida olla mitään kasetin muutostöitä tehty. Taidat sekoittaa T7 mankkuvenan käyttöön tarvittavaan modaukseen.

Mustan kasetin selkein ero punaisen tilalla T5 autoissa on epäherkempi nakutustunnistus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Guetsi
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 22:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Turbo vai ei / mistä tuntee

Viesti Kirjoittaja Guetsi »

Mikähän malli tuo oma autoni on, matala- vai korkeapaine? Ja onko tossa joku erikoisuus kun sen analogisen kellon tilalla on digitaalinen jossa myös jotain muitakin ominaisuuksia kuin kello? Auto on -87 9000, ja vakiona ilmeisesti 175hv...
9000 2.0T -91 MegaIceWideBodyKitPämppäPämppäEdition
Vastaa Viestiin