Moikka...
Sain tosiaan sylinterin hienosti pois ja vesihiomapaperilla putsattua. Vaihdoin sinne sylinteripesään tulevan uuden tiivisteen, mutta en saa mitenkään sylinteriä takasisin sisään, niin että se ulkoinen suojakumi tulee paikoilleen. Kolme tuntia on tullut jo yritettyä ja tuntuu että se vain venyy. Ja se taas aiheuttaa sen että on entistä vaikeampi saada se kumi kiinni sinne sylinteripesään.
Mitenkähän mää saisin sen jotenkin kasattua kokoon? Toki sehän on vain suojakumi eli ilman sitäkin voisin ajaa autollani.
Etujarru satulan sylinterin suojakumin vaihto
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 20:47
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 20:47
Re: Etujarru satulan sylinterin suojakumin vaihto
Niin ja auto on siis 9000 cse 2,3 turbo. On sillä isommalla sylinterillä varustettu.
Re: Etujarru satulan sylinterin suojakumin vaihto
Olikohan niin että suojakumi vedetään männän yli sinne ihan männän takareunaan ja suojakumin reunus asetetaan uraan samalla kun mäntää aletaan tarjota sylinteriin. Sitten kun näyttää osuvan, mäntä vaan painetaan sopivan syvälle niin että pölysuojakumin sisäreuna saadaan asettumaan männän uraan.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... ukumi.html
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... ukumi.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00