Turbon vihellys?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ysitonnni
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2010 22:08

Re: Turbon vihellys?

Viesti Kirjoittaja Ysitonnni »

Kosahtaako turbo kohta kun kovemman motari ajon jälkee suhisee ja puhisee turbo kun ahdot päällä?? semmosta jopa 'epäpuhdasta' vislausta?
9000 Turbo, Ostettu 288tkm -90
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Turbon vihellys?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Mulla teki samaa, kun oli mennyt yksi alipaineletku halki pitkittäis-suunnassa. Sitä ei huomannut kuin vasta sitten, kun oli irroittanut letkun ja käännellyt kädessä.

teki samanlaisia ääniä, mitä kuvailet. Minulla tosin ahdotkin oli jokseenkin kateissa.

Tsekkaa pässi kanssa.

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Ysitonnni
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2010 22:08

Re: Turbon vihellys?

Viesti Kirjoittaja Ysitonnni »

hessu75 kirjoitti:Mulla teki samaa, kun oli mennyt yksi alipaineletku halki pitkittäis-suunnassa. Sitä ei huomannut kuin vasta sitten, kun oli irroittanut letkun ja käännellyt kädessä.

teki samanlaisia ääniä, mitä kuvailet. Minulla tosin ahdotkin oli jokseenkin kateissa.

Tsekkaa pässi kanssa.

-Hessu-
Mutta phempia ääniä ei normaali ajossa kuulu? Edes jos kiihdyttää kunnolla, taitaa tuo ylimääränen puhina tulla kun turbo käy vähän kuumempana.
9000 Turbo, Ostettu 288tkm -90
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turbon vihellys?

Viesti Kirjoittaja teesalama »

No nyt on vihdoin kunnostettu mitsu paikallaan.
TD04-15t:ssä on siis kokonaan uusi keskiö/ydin.

Tänään ja eilen vähän jo päästy kokeilemaan menoakin. Tänään huomasin että kun kolmosella kierrokset on siinä 2500 kohdilla, alkaa aikamoinen vihellys kuulua. Eilen ei kuulunut, mahtaako joko adaptoituminen olla vielä menossa koska akku ollu pitkäääään irti?

Tuntuis että ahtaa kuitenkin ihan kivasti ja menohalujakin tuntuu piisaavan.
Ahdot nousee maksimissaan sinne 1.2-1.3 korville, mitä nyt vedätettäessä kerkisi katsomaan. Vaikka eipä tossa motarilla hirveästi voi kokeilla ennenkuin tiekohtainenrajoitus saavutetaan mittariin.

En nyt osaa sanoa onko toi ääni normaalia vai ei, vanhalla turbolla tommosta kuitenkaan kuulunut.

Joko se hajosi :)
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin