Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Moro kaikki,
Olen tätä menossa huomenna katsomaan Tuusulaan:
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3480918
Konehuone kuvassa on joku ihme mötikkä MAP anturin vieressä oikealla. Mikä se on?
Läppärungon päällä joku musta mötikkä? Onko tämä nyt sitten TCS versio?
Ei koskaan ole ollut TCSsää minun omistuksessa. Mitä pitää ottaa huomioon kun tsekkaan autoa?
Jotain TCS varoitusvaloja syttyy, kun kääntää virrat päälle ja sitten pitää sammua nopsaan, eikö?
Onko kukaan muu klubilainen käynyt tätä yksilöä tsekkaamassa vielä?
Kaikki huomiot autosta arvostettuja teiltä muilta, kiitos.
-Hessu-
PS. alle 200tkm ajettu RUOSTEETON CS/ CSE Aero hakusessa. 7000€ maks. ( tuolla hinnalla pitää olla sitten mummon ajama saaressa)
Olen tätä menossa huomenna katsomaan Tuusulaan:
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3480918
Konehuone kuvassa on joku ihme mötikkä MAP anturin vieressä oikealla. Mikä se on?
Läppärungon päällä joku musta mötikkä? Onko tämä nyt sitten TCS versio?
Ei koskaan ole ollut TCSsää minun omistuksessa. Mitä pitää ottaa huomioon kun tsekkaan autoa?
Jotain TCS varoitusvaloja syttyy, kun kääntää virrat päälle ja sitten pitää sammua nopsaan, eikö?
Onko kukaan muu klubilainen käynyt tätä yksilöä tsekkaamassa vielä?
Kaikki huomiot autosta arvostettuja teiltä muilta, kiitos.
-Hessu-
PS. alle 200tkm ajettu RUOSTEETON CS/ CSE Aero hakusessa. 7000€ maks. ( tuolla hinnalla pitää olla sitten mummon ajama saaressa)
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Oliks tää se parilla tonnilla Virossa myynnissä ollut joka Suomeen uitossa kolminkertaisti hintansa? Voin muistaa väärin mutta siitä oli joku topicci menossa joskus. Kun noi kilvetkin puuttuu...
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
missäs se map on ja mikä se on?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
(ManifoldAbsolutePressure sensor)mestari kirjoitti:missäs se map on ja mikä se on?
Ilmanmäärämittari, joka mittaa ilmanmäärän imusarjassa olevasta paineesta. Tuossa yksilössä sijaitsee rintapellissä ilmastointiletkujen vieressä.
Tuossa ois hiukan tekstiä aiheest http://en.wikipedia.org/wiki/Manifold_absolute_pressure
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Ei se mappianturi kyllä mitään ilmamäärää mittaa. Ihan rehellinen paineanturi se on ja Trionic 5 on painepohjaisesti toimiva järjestelmä sen sijaan kun Trionic 7 ilmamassapohjainen.
Tollasen lisähanukan olen nähnyt ennenkin joissakin tonnareissa mutta en tiedä varmaan mikä se on, voi liittyä TCS:ään. Ei ole omassa ainakaan tuota.
Läppäkotelo on ainakin TCS mallinen.
Tollasen lisähanukan olen nähnyt ennenkin joissakin tonnareissa mutta en tiedä varmaan mikä se on, voi liittyä TCS:ään. Ei ole omassa ainakaan tuota.
Läppäkotelo on ainakin TCS mallinen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Ilmaisin hiukan väärin. Olis pitänyt sanoa, että se mittaa imusarjassa olevan paineen, jonka avulla ecu tietää kuinka paljon tarvitsee syöttää polttoainetta.vesa67 kirjoitti:Ei se mappianturi kyllä mitään ilmamäärää mittaa. Ihan rehellinen paineanturi se on ja Trionic 5 on painepohjaisesti toimiva järjestelmä sen sijaan kun Trionic 7 ilmamassapohjainen.
Oisko vakionopeudensäätimen osa? Muistuttaa kovasti vanhemman tonnarin alipaineella toimivaa moottoria.hessu75 kirjoitti: Konehuone kuvassa on joku ihme mötikkä MAP anturin vieressä oikealla. Mikä se on?
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
TCS:ään liittyvä venttiili, lokasuojan päällä akun vieressä on toinen samanlainen, sekin TCS:ään liittyvä.hessu75 kirjoitti:ihme mötikkä MAP anturin vieressä oikealla. Mikä se on?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Tuossapa vähän aikaisempaa keskustelua ao. kulkineesta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 06&start=0
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 06&start=0
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 CS 2.0t -98
#2482
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Olikos tuo kuskin oven alareunan tiiviste ihan tuollainen? ihan kuin puuttuis jotain. Ainakin oikean takapyörän keskiö puuttuu. Jos autosta puuttuu jotain niin kai se myyjänkin pitäis ymmärtää, että hinnasta täytyis puuttua myös jotain
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Näyttää ihan siltä miltä pitääkin.Eero kirjoitti:Olikos tuo kuskin oven alareunan tiiviste ihan tuollainen? ihan kuin puuttuis jotain.
Kaikki hintaan ja etenkin sen suuruuteen liittyvät spekulaatiot lienevät täysin turhia, jos tuotetta ei ole päässyt edes katsomaan ja tutkimaan livenä. Hyvät, siistit, räveltämättömät alkuperäiskuntoiset Airo tonnarit ovat katoava luonnonvara, joita ei kohta saa enää edes rahalla mistään, joten hinta voi olla täysin perusteltu eikä yhden puuttuvan vanteen keskikapselin pitäisi moisen ostopäätökseen vaikuttaa millään tavalla.
Jos vastaavilla spekseillä varustettuja oletettavasti vastaavan kuntoisia laitteita löytyy useita kappaleita huomattavasti halvemmalla jostain, niin linkatkaapa ilmoituksia esille. Kiinostuneita varmaan kuitenkin täällä liikkuu. Toisessa ylempänä linkatussa viestiketjussa ei ollut mitään perusteluja, että nimenomaan kyseinen auto olisi ollut jossain myynnissä huomattavasti halvemmalla, vaan pelkkää mutuilua.
#3418
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
J.N kirjoitti:Toisessa ylempänä linkatussa viestiketjussa ei ollut mitään perusteluja, että nimenomaan kyseinen auto olisi ollut jossain myynnissä huomattavasti halvemmalla, vaan pelkkää mutuilua.
Lause viittaa ko. yksilöön mutta ainahan useampi kuin yksi voi olla erehtyväinen.tuon hintapyyntö Virossa ollessaan jotain 2300e
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Nuo kommentit siitä mitä se on virossa joskus maksanut, voi jättää omaan arvoonsa, jos hinta on linjassa vastaavien kanssa Suomen hinnoissa ja kunto on riittävän hyvä.
Autoa kauppaava kuitenkin tekee tuolla elantoa, ja sen edellytyksenä on että kate on kohdillaan. Jos Suomen hinnat ei miellytä voi lähteä rapakon takaa hakemaan.
Itse olen autoliikkeestä mielummin ostanut autot vaikka on paljonkin plusmerkkiä hinnassa verrattuna yksityiseltä tai varsinkin itse tuotuihin autoihin. Käytettyjen kanssa on aina tullut jotain yllätyksiä (paitsi nykyisen tontun kanssa), joiden korjaamisesta on päästy liikkeen kanssa sopimukseen. Tavalla tai toisella. Kyseisstä liikkeestä ei ole kokemuksia.
Sori offtopic.
Autoa kauppaava kuitenkin tekee tuolla elantoa, ja sen edellytyksenä on että kate on kohdillaan. Jos Suomen hinnat ei miellytä voi lähteä rapakon takaa hakemaan.
Itse olen autoliikkeestä mielummin ostanut autot vaikka on paljonkin plusmerkkiä hinnassa verrattuna yksityiseltä tai varsinkin itse tuotuihin autoihin. Käytettyjen kanssa on aina tullut jotain yllätyksiä (paitsi nykyisen tontun kanssa), joiden korjaamisesta on päästy liikkeen kanssa sopimukseen. Tavalla tai toisella. Kyseisstä liikkeestä ei ole kokemuksia.
Sori offtopic.
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Mitenkä kävi, vastasiko odotuksia...hessu75 kirjoitti:Moro kaikki,
Olen tätä menossa huomenna katsomaan Tuusulaan:
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3480918
Onko kukaan muu klubilainen käynyt tätä yksilöä tsekkaamassa vielä?
Kaikki huomiot autosta arvostettuja teiltä muilta, kiitos.
-Hessu-
PS. alle 200tkm ajettu RUOSTEETON CS/ CSE Aero hakusessa. 7000€ maks. ( tuolla hinnalla pitää olla sitten mummon ajama saaressa)
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Ääh,
Ei ollut talvirenkaita alla, niin potkin kumeja hallissa.
Tällä viikolla saavat talvilisut alle, niin pääsee vähän edes ajamaan.
Ulkoisesti oikein siisti, kuten kuvissa näkyy olevan. Toisessa takakaaressa kuplaa. Pitäisi siis aikas pian rälläköidä auki ja laittaa ruosteenestot alle sinne.
En nyt vielä niin tarkkaan sitä tutkinut, kun tosiaan ei vielä ajamaan päässyt.
-Hessu-
Ei ollut talvirenkaita alla, niin potkin kumeja hallissa.
Tällä viikolla saavat talvilisut alle, niin pääsee vähän edes ajamaan.
Ulkoisesti oikein siisti, kuten kuvissa näkyy olevan. Toisessa takakaaressa kuplaa. Pitäisi siis aikas pian rälläköidä auki ja laittaa ruosteenestot alle sinne.
En nyt vielä niin tarkkaan sitä tutkinut, kun tosiaan ei vielä ajamaan päässyt.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Uuden Tonnarin ostoa; apuja tekniseen tunnistukseen
Kyllä sitä ruostetta tahtoo olla muuallakin. Taka kaaret eivät ihan ensimmäisenä yleensä kuki, jos eivät ole saaneet kolhuja. Etukaaret ovat takapuolelta todennäköisesti ruosteessa ja takarenkaiden takapuolelta kannattaa myös vilkaista.hessu75 kirjoitti:Ääh,
Ei ollut talvirenkaita alla, niin potkin kumeja hallissa.
Tällä viikolla saavat talvilisut alle, niin pääsee vähän edes ajamaan.
Ulkoisesti oikein siisti, kuten kuvissa näkyy olevan. Toisessa takakaaressa kuplaa. Pitäisi siis aikas pian rälläköidä auki ja laittaa ruosteenestot alle sinne.
En nyt vielä niin tarkkaan sitä tutkinut, kun tosiaan ei vielä ajamaan päässyt.
-Hessu-
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx