Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
horst
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2010 05:07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja horst »

Jos motonet myy vieläkin näitä napamuttereita, joissa ei ole tuota lukitekaulusta, niin laita ihmeessä lukitetta niihin kierteisiinkin.

Kuva
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Meni sit jengat pallonivelen pulteista. Pultit ovat 10.9, uskaltaako korvata 8.8 pulteilla?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Petterike
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 21:44
Paikkakunta: Pori

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja Petterike »

Nyt kyllä naurahdin jo hiukan :D pieni vahingonilo sallittakoon?

Ihmettelen että miksi palloniveltä edes aukaset? Mutta jos se paskana nyt sitten on ni pistä mieluummin uusi.

moponetissä halpa 12,5€
parempi saksalainen 21,9€

Uusi on parempi, tässä kohtaa.


edit. tuli nyt mieleen että mahdanko nyt puhua samasta nivelestä
9000 cs 2.3T -92
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Pudotin alatukivarren tieltä ja aukaisin alapallon pultit sit joutessani... prlkele... :D
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Joo, minä vaan ihmettelen näitä Bilteman kasattavia suojakumeja tai sukelluspukukumisia ylivedettäviä kumeja - jos kerran vanha kumi on ollut kappaleina, pitää nivel joka tapauksessa avata ja purkaa ihan kappaleiksi, että sen saa puhdistettua huolella. Eikö sitten ole sama laittaa ihan se oikea kumi paikoilleen hyvillä klemmareilla, siis se alkuperäinen Löbrö

Vai kannttaako tosiaan jättä niveleeseen vähän vanhaa hiekkaista vaseliinia pyörimään ?

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Itse putsasin nivelestä pois kaiken vaseliinin mitä vaan sain ja täytin uudella rasvalla.. Ei ainakaan vielä rohise. :)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Komppaan jäsentä nro 831. Minä ainakaan en osaa puhdistaa vetoniveltä kunnolla ilman että se on atomeina. Ja silloin perinteisen, kymmenen vuotta kestävän Löbron asentaminen on helppoa.
Viimeksi muokannut Pekka Valtanen, Ke Loka 19, 2011 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11504
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Ja silloin perinteisen, kymmenen vuotta kestävän Löbron asentaminen on helppoa.
Jottei tulisi liian luottavainen olo, niin Aerossa ensimmäinen Löbro kesti 13 vuotta ja toinen pari 1,5 vuotta. Siitä on täällä toinen selostus, joten ei tässä yhteydessä sen enempää. Keskimääräinen 7,25 vuotta on ihan siedettävä elinikä, mutta ei se paljoa lohduttanut, kun vaihtohommaan piti taas ryhtyä. Toisen vaihdon teetin liikkeessä ja annoin ilolla heille "synninpäästön", kun valikoimassa oleva kumi ei ollut Löbron tuote. Paljon huonommin ei voi harakiri-gummikaan menestyä.

Työnähän tuo on aina iso, ja se nivel tosiaan on vielä sen päälle parempi purkaa kokonaan puhdistusta varten.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Sorry mut vahingonilolta ei voinut välttyä tätä ketjua lukiessa. Taistelin meinaan samaisen asian kans viime talvena -15 asteen lämpötilassa Lindemanin jääratapäivän jälkeen. Sulkaviillalla sai kierteet kuntoon ja ohjeissa tosiaan käskettiin laittamaan lukkoliimaa booriin tai mutuun (any way), pistin kuparitahnaa, jotta sais joskus myöhemminkin vielä auki. Pysynyt on.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Huomasin että vasemmalta puolelta tippuu yön aikana muutama tippa öljyä lattialle, Onko minkälainen homma vaihtaa siinä vaihdelaatikon tyvessä oleva tiiviste... oletan siis että siinä on tiiviste... :P

Näyttäs nimittäin siltä että sieltä se öljy tulee
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia vetonivelen suojakumin vaihto-operaatioon.

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Lobo_Earthworm kirjoitti:Huomasin että vasemmalta puolelta tippuu yön aikana muutama tippa öljyä lattialle, Onko minkälainen homma vaihtaa siinä vaihdelaatikon tyvessä oleva tiiviste... oletan siis että siinä on tiiviste... :P

Näyttäs nimittäin siltä että sieltä se öljy tulee
Joo tuttua hommaa :)

Minulta meni pari iltaa, mutta olenkin aloittelija
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=111539
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin