En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Joten olen sitten mm. korjannut ja huoltanut Tonnaria. kun on vähän reissua tiedossa ensi viikolle. Öljyt, suodatin, tulpat vaihtuivat, varalla pitämäni DI kasetti osoittautui empiirisen tutkimuksen perusteella täysin toimivaksi.
Pidemmän aikaa olin ihmetellyt kosteutta takakontissa ja syylliseksi paljastui haljennut takavalo, olipa työlästä saada nuo eristeet sivumaton alta kuivaksi, sisätilanlämppäri puhalsi yhteensä varmaan kellon ympäri, ennenkuin kosteus suurinpiirtein häipyi.
Vakionopeussäädin lakkasi toimimasta viime keväisen kytkinletkuputken vaihdoin yhteydessä, luulin rikkoneeni poljinkatkaisijan, kun sieltäpäin joku muovinkappale silmilleni silloin lensi, nyt vaihdoin vihdoin toisen katkaisijan, mutta vakkari ei pelitä vieläkään, mikä neuvoksi.
Ilmanputsaria en saanut vaihdetuksi (huutaa vaihtoa), kyllä klipsut auki ja putkea sivuun (näin foorumin ohjeessa), mutta pitääkö se vielä irroittaa esim. sieltä turbon päästä, luonto loppuu itseltä sitä putkea vääntäessä ja suodatinta olisi vielä ainakin 5cm tulematta pihalle, enkä pysty nukkumaan sitten ensi yönäkään...
Pidemmän aikaa olin ihmetellyt kosteutta takakontissa ja syylliseksi paljastui haljennut takavalo, olipa työlästä saada nuo eristeet sivumaton alta kuivaksi, sisätilanlämppäri puhalsi yhteensä varmaan kellon ympäri, ennenkuin kosteus suurinpiirtein häipyi.
Vakionopeussäädin lakkasi toimimasta viime keväisen kytkinletkuputken vaihdoin yhteydessä, luulin rikkoneeni poljinkatkaisijan, kun sieltäpäin joku muovinkappale silmilleni silloin lensi, nyt vaihdoin vihdoin toisen katkaisijan, mutta vakkari ei pelitä vieläkään, mikä neuvoksi.
Ilmanputsaria en saanut vaihdetuksi (huutaa vaihtoa), kyllä klipsut auki ja putkea sivuun (näin foorumin ohjeessa), mutta pitääkö se vielä irroittaa esim. sieltä turbon päästä, luonto loppuu itseltä sitä putkea vääntäessä ja suodatinta olisi vielä ainakin 5cm tulematta pihalle, enkä pysty nukkumaan sitten ensi yönäkään...
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Joo sen putsarin kanssa kannattaa hieman vääntää,kyllä se sieltä tulee irroittamatta putkea mistään muualta kuin kotelon päästä.
Voimia!
- Jyri
Voimia!
- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
#5359 Jyri Koskinen
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Vakionopeudensäädin temppuili omassani, vika johtui vasemman vilkkuviiksen juuressa olevista johdoista, joiden eristeet olivat rikki ja cruisen johdot osuivat toisiinsa.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Onhan se suodatin helpompi vaihtaa kun irroittaa putken turbon päästä myös.
Sähköinen cruisehan tuossa on? Sulkeutuvatko molemmat poljinkatkaisimet varmasti kun polkimet on ylhäällä?
Sähköinen cruisehan tuossa on? Sulkeutuvatko molemmat poljinkatkaisimet varmasti kun polkimet on ylhäällä?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Olen siis yövuorossa tällä viikolla, joten työstökoneen tehdessä itsekseen hommia on aikaa mm. tuohon Saabin rassaamiseen...Koskinen kirjoitti:Joo sen putsarin kanssa kannattaa hieman vääntää,kyllä se sieltä tulee irroittamatta putkea mistään muualta kuin kotelon päästä.
Voimia!
- Jyri
Sähköinen pitäisi olla -97 malli, tuota, mistä tiedän sen sulkeutumisen, en ole koskenut tiettävästi siihen rautaan, jossa ne katkaisimet ovat kiinni, mutta ei se ole poissuljettukaan, koska tuo toimimattomuus alkoi juuri tuon kytkinletkuputken vaihdon yhteydessä...VMTD kirjoitti:Onhan se suodatin helpompi vaihtaa kun irroittaa putken turbon päästä myös.
Sähköinen cruisehan tuossa on? Sulkeutuvatko molemmat poljinkatkaisimet varmasti kun polkimet on ylhäällä?
Tuohon täytyy syventyä myös...nimismies kirjoitti:Vakionopeudensäädin temppuili omassani, vika johtui vasemman vilkkuviiksen juuressa olevista johdoista, joiden eristeet olivat rikki ja cruisen johdot osuivat toisiinsa.
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Mittaamalla liittimistä ja sen myös näkee siitä liittimien alapuolelta kun tappi nousee ylöspäin, jos vaikka hieman tönäissyt niin ettei enää sulkeutuisikaan. Joo on se sähöllä, taisi -94 vaihtua, vanhemmissa olisi vielä muita vikapaikkoja.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Intuitioon luottaen, se ei ole ollut väärässä tänään vielä kertaakaan uskoisin vian löytyvän sieltä poljinkatkaisijasta. Voihan tuo hankkimani käytettu osakin olla rikkinäinen, vaikka eipä siellä sisällä paljon rikkuvia osia näyttäisi olevankaan, hmm, pystyykö tuon mittauksen suorittamaan mies ja sähkökynä periaatteella, siihen kykyni juuri ja juuri riittävät...VMTD kirjoitti:Mittaamalla liittimistä ja sen myös näkee siitä liittimien alapuolelta kun tappi nousee ylöspäin, jos vaikka hieman tönäissyt niin ettei enää sulkeutuisikaan. Joo on se sähöllä, taisi -94 vaihtua, vanhemmissa olisi vielä muita vikapaikkoja.
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Kyllä, mittaa oikosulkua. Tila muuttuu kun kytkintä painetaan.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Ok sitten...
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Ja jos Saabissa ei olisi rassaamista, nukkuisit tuonkin ajan? Vai miten otsikko liittyy esillä olevaan vikakertomukseen?fd9401 kirjoitti:Olen siis yövuorossa tällä viikolla, joten työstökoneen tehdessä itsekseen hommia on aikaa mm. tuohon Saabin rassaamiseen...
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Huomiota herättävän humoristisesti, toivon...
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Mikä ilon ja onnen yö, ilmansuodatin vaihdettu, taisi olla tuo jyrkkä yläviisto asento mitä en ollut vielä koittanut ja ehkäpä se auttoi myös, kun irrotti letkun myös turbon päästä.
Vakkari pelittää taas, ostamistani varaosista toinen katkaisija oli yhtälailla viallinen, en vain sitä hoksannut, koska se kiinnitysrauta tekee mutkan sisäänpäin kytkinpolkimen kohdalla, tästä päätelmä, sen pitääkin olla lyhyempi, onneksi olin ostanut myös sen jarrupolkimen puolen, oivallus syntyi, kun niissä oli sama valmistenumero. Täytyi ajaa oiken motarin kautta, että pääsi kunnolla nautiskelemaan pitkästä aikaa. Nyt voi nukkua päivänsä rauhassa...
Vakkari pelittää taas, ostamistani varaosista toinen katkaisija oli yhtälailla viallinen, en vain sitä hoksannut, koska se kiinnitysrauta tekee mutkan sisäänpäin kytkinpolkimen kohdalla, tästä päätelmä, sen pitääkin olla lyhyempi, onneksi olin ostanut myös sen jarrupolkimen puolen, oivallus syntyi, kun niissä oli sama valmistenumero. Täytyi ajaa oiken motarin kautta, että pääsi kunnolla nautiskelemaan pitkästä aikaa. Nyt voi nukkua päivänsä rauhassa...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Hyvää päivä-yötä, nuku hyvin
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: En ole pystynyt nukkumaan tällä viikolla öisin!
Mullakin on kontti kosteena koko ajan!?! Ja tietysti tuo takavalo halki joten tuliskohan se vesi sitten sitä kautta???fd9401 kirjoitti: Pidemmän aikaa olin ihmetellyt kosteutta takakontissa ja syylliseksi paljastui haljennut takavalo, olipa työlästä saada nuo eristeet sivumaton alta kuivaksi,
Olen sitä ajoittain (öisin punkassa hikisenä pyörien unta saamatta) tuumaillut jotta mistä lienee kosteus peräisin. Kontin ulkopuolelta nyt tod.näk. joka tapauksessa, mutten ole honannut tota rikkoutuneen valon kautta valumista syylliseksi. Täytyykin tsekata se heti kun lumet sulaa ja tonne pihalle viittii mennä vapaaehtoisesti.
Tää olikin hjuva vinkki - tänx!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i