Etuturvavöiden lukot ja valaistus
Yritin käydä ottamassa kuvia firman (HYVÄLLÄ) digikameralla. Ei onnistunut kovinkaan hyvin. Ongelma siinä että ne taustavalot ovat suht heikot ja näkyvät vain jos autossa pimeätä. Oma auto seisoo suht pimeässä tallissa, huonoa taas kun taustavalot ovat niin himmeät ettei kuvaan jää kuin punainen ja vihertävä läiskä.... Jos sisävalo on päällä ei taas erota taustavaloja... Omassa tonnarissa (´95 CSE) on ollut ennen nahkapenkkejä auton ensiasennuspenkit, sitten yhdet paremmat toiset ja nyt nämä nahkapenkit joissa vasta huomasin moisen "lussuksen"..ei ollut muissa tai sityten valot olivat rikki. Johdot oli aina kytketty ja kunnossa.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
PULMA
Soitin Espoon Länsiautoon ja siellä tosiaan vahvistettiin ettei EPC tunne moista (ja Espoon Länkkäri tietää paljon )
Soitin Turvavyö Oy:hn joka on Klippanin myyjä ja hänkään ei ollut koskaan törmännyt moiseen saatika avanut lukkoa (hitsattua kertakäyttötavaraa sanoi hän).
Nonniihh. Kuis nyt sitten suu pannaan.... kuka uhraa valollisen lukon tutkimuksiin
Soitin Espoon Länsiautoon ja siellä tosiaan vahvistettiin ettei EPC tunne moista (ja Espoon Länkkäri tietää paljon )
Soitin Turvavyö Oy:hn joka on Klippanin myyjä ja hänkään ei ollut koskaan törmännyt moiseen saatika avanut lukkoa (hitsattua kertakäyttötavaraa sanoi hän).
Nonniihh. Kuis nyt sitten suu pannaan.... kuka uhraa valollisen lukon tutkimuksiin
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Edellisessä -88 CC tonnarissani oli valaistut turvavyön lukot, mutta nykyisessä -94 CS tonnarissa ei ole.
Viimeksi muokannut 9000CS..., Ke Joulu 08, 2004 13:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No ei muuta kuin kipin kapin http://www.autovahinkokeskus.fi/ sieltä niitä mallikappaleita löytynee.Saabsick kirjoitti:PULMA
Soitin Espoon Länsiautoon ja siellä tosiaan vahvistettiin ettei EPC tunne moista (ja Espoon Länkkäri tietää paljon )
Soitin Turvavyö Oy:hn joka on Klippanin myyjä ja hänkään ei ollut koskaan törmännyt moiseen saatika avanut lukkoa (hitsattua kertakäyttötavaraa sanoi hän).
Nonniihh. Kuis nyt sitten suu pannaan.... kuka uhraa valollisen lukon tutkimuksiin
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Etuturvavöiden lukot ja valaistus
Mulla palaa vihreet valot vöiden lukoissa oli ovet kiinni tai auki..Saabsick kirjoitti:Tuli hankittua erittäin siistit (manuaaliset)nahkapenkit joiden turvävöiden lukoissa on "taustavalaistus" Valo syttyy kun kyseisen penkin ovi suljetaan...
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Re: Etuturvavöiden lukot ja valaistus
mul palaa kans ainahakuba2 kirjoitti:Mulla palaa vihreet valot vöiden lukoissa oli ovet kiinni tai auki..Saabsick kirjoitti:Tuli hankittua erittäin siistit (manuaaliset)nahkapenkit joiden turvävöiden lukoissa on "taustavalaistus" Valo syttyy kun kyseisen penkin ovi suljetaan...
BMW 525iA Touring Executive
En saanut edes auki Tai no, täytyi keskeyttää aktiivisesti alkanut tuhoamisoperaatio kun kananpoikani meinasi kärventyä uuniin, joten piti laittaa kamat takaisin kassiin ja rientää sisään syömään. Sen verran sain avattua lukkoa kuitenkin, että totesin, ettei projektitonnarissani ainakaan mitään lamppua löytynyt Tai sitten on todella hyvin piilossa. Tämän malliset turvavyöt siinä siis on:Saabsick kirjoitti:Sami-tre: älä sitten syytä yllyttämisestä uhrautuvaa asennettasi arvostetaan...toivottavasti saat takaisin kasaankin.
Numero :
Tuon irrotettavan näköisen pienen kannen alla ei ole muuta kuin jousi, joka vapauttaa turvavyön lukkosalvan kun punaista nappia painetaan. Sen siis ainakin saa vaihdettua, jos menee jostain syystä poikki tms.
Turvavyön lukossa on punainen aina palava ledi, ja sinne menee kolme johdinta. Yksi lienee maa, toinen ledin virtajohto ja kolmas kertoo taustapeilin yläpuolella olevalle Fasten belts-tekstille, onko vyö lukossa vai ei? Ihan niinku arvailuja vain.
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
9000i CD -90, 9000i CC -88
Re: Etuturvavöiden lukot ja valaistus
Ja mulla päreet. Luulin, että Aerossani on KAIKKI herkutMäksä kirjoitti:mul palaa kans ainahakuba2 kirjoitti:Mulla palaa vihreet valot vöiden lukoissa oli ovet kiinni tai auki..Saabsick kirjoitti:Tuli hankittua erittäin siistit (manuaaliset)nahkapenkit joiden turvävöiden lukoissa on "taustavalaistus" Valo syttyy kun kyseisen penkin ovi suljetaan...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kiitokset selvennyksestä.9-5T kirjoitti:9-5:ssa ei ole valoja, piuha liittyy vyön kiinniolemisen tunnistukseen.9000CD23T kirjoitti:Sen punaisen läpyskän alla kuultaa selvä valo.
EPC tunnistaa 1998 9-5 mallissa moisen olevan, ainakin kuvassa lukosta
tulee sähköjodin.
Vanhemmissa tonnarerissa on ledit lukossa sekä lamppu keskilokerossa varustetasosta riippumatta mutta jo 1995 molemmat oli jätetty pois.
Lamppu keskilokerossa..? ( mikä ihmeen lamppu )
Ei mulla ola lamppuja kuin katossa. yksi keskellä. yksi peilin takana.
ja apukuskille kartanlukuvalo ja toinen kuskille.
Takana on myös matkustajille erilliset lamput.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Toi konehuoneen valosta mainitseminen oli jo kyllä ilkeyttä tulee paha mieli kun ei ole...lukkovalojen palamisesta vielä, omassani ne on kytketty tosiaan ilmeisesti ovikytkimen (?) taakse siten että syttyvät kun ovi suljetaan ja jäävät palamaan vaikka sisävalo sammuu ja vaikka laittaa turvavyön lukkoon Penkin alla ei ole kuin yksi liitin joka on täysin alkuperäinen. Metkaa. Pakko yrittää ehtiä huomena Keimolaan....onneksi tonnari on hopea ei tartte peitellä likaista autoa...
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Tuo konehuoneen valon "anturi" onkin vähän erikoinen.9-5T kirjoitti:Vanhoissa on myös konehuoneessa valaisin joka sekin oli ainakin 1995 jätetty pois.
Kun konepellin nostaa ylös, niin lampun yhteydessä olevan kotelon sisällä oleva nestemäinen aine (elohopea tai jokin sen yhdiste?) valuu kotelon alaosaan yhdistäen erillään olevat nastat.
Vastaavasti virtapiiri katkeaa, kun konepelti lasketaan alas.
Ja onhan lampussa vielä kytkin, ettei valoa päivällä tarvi turhaan käyttää!
9-5 Wagon 2.0tA -06
Ex - 9000 CD 2.3 -93
#1082
Ex - 9000 CD 2.3 -93
#1082