Tänään vaihdoin toisen käytetyn jäähdyttäjän, kun vanha tuppasi vähän päädyistä tihkumaan ja tässä toisessakin letkujen kiristys vähän tuotti vaivaa, mutta nyt vissiin näyttäisi pitävän.
Ostin myös uuden alkupeäisen paisuntasäiliön korkin, olisiko siinä ollut vikaa kun tuo ylävesiletku tuntui aikaisemmin paineiselta ja oli se sitä vielä heti kannen kiristyksen jälkeenkin.
Nyt järjestelmässä lämpimänäkään ei ole kovin paljoa painetta, mikä mahtaa olla oikea paine? Elikä nyt letkussa ei tunnu mitenkään hirveää painetta olevan, vaikka on ajanut 30 kilometriäkin ja järjestelmä varmasti lämmin.
Ostettu Saab 9000 -96
Re: Ostettu Saab 9000 -96
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Korjaamokäsikirjat antavat aika laajan haarukan, eli 0,9-1,2 bar, mutta kyllä noilla paineilla letkujen tulisi selkeän kimmoisat jo olla järjestelmän ollessa tiivis.VMTD kirjoitti: Nyt järjestelmässä lämpimänäkään ei ole kovin paljoa painetta, mikä mahtaa olla oikea paine? Elikä nyt letkussa ei tunnu mitenkään hirveää painetta olevan, vaikka on ajanut 30 kilometriäkin ja järjestelmä varmasti lämmin.
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Tilasin ennen Joulua uuden syylärin, kun tuo varasyyläri vuosi vielä enemmän. Onneksi vaihto on helppoa niin voi tehdä tuon homman melkein päivittäin.
Vielä kun olisi tuo tyhjennysroppu sellainen kuin Mersuissa, että laitetaan letku nippaan ja sitten käännetään kraana auki, se vasta siistiä hommaa olisi, mutta hyvä näinkin.
Katsellaan sitten paineita mihin asettuvat ja jos letku tuntuu vielä kovalta niin sitten kansi auki ja remonttiin, muuten ajellaan kevääseen saakka.
Vielä kun olisi tuo tyhjennysroppu sellainen kuin Mersuissa, että laitetaan letku nippaan ja sitten käännetään kraana auki, se vasta siistiä hommaa olisi, mutta hyvä näinkin.
Katsellaan sitten paineita mihin asettuvat ja jos letku tuntuu vielä kovalta niin sitten kansi auki ja remonttiin, muuten ajellaan kevääseen saakka.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Nyt on Taiwanissa valmistettu syyläri tonnarissa paikoillaan, näköjään automaattiinkin käy vissiin kun on kaksi liitintä letkuille oikeassa päädyssä, nyt joutilaana.
Helinä katossa selvisi, kun otin kattoverhouksen irti ja pääsin tutkimaan katon sivuja johtokameralla ja löytyihän sieltä yksi kattotelineiden kiinnitykseen käytettävä kierreholkki, johon jossain vaiheessa oli katkennut kiinnityspultti ja poraamalla yritetty saada pois, mutta ei ollut ilmeisesti onnistunut. Lyöty sitten vissiin sisään ja uusi paikoilleen, jossa myös oli pultinkanta näkyvissä, toinen oli ok.
Vaikea olisi ollut paikantaa tuota äänen lähdettä, jos ei tuota kameraa olisi ollut. Itse osan sain rautakoukulla ja magneetilla vedettyä pois.
Olisiko tuosta läpiporatusta holkista päässyt hieman vettä jossain vaiheessa sisään, kun näytti saumassa olevan aavistus ruskeata, jota epäilin ruosteeksi. Suihkutin reunan saumat koteloaineella ja tarkistin myös kuljettajan sivun, joka olikin aivan virheetön.
Rikoin turvavyön korkeussäädön vivun, kun en osannut oikein sitä irroittaa, täytyy hankkia ehjä.
Helinä katossa selvisi, kun otin kattoverhouksen irti ja pääsin tutkimaan katon sivuja johtokameralla ja löytyihän sieltä yksi kattotelineiden kiinnitykseen käytettävä kierreholkki, johon jossain vaiheessa oli katkennut kiinnityspultti ja poraamalla yritetty saada pois, mutta ei ollut ilmeisesti onnistunut. Lyöty sitten vissiin sisään ja uusi paikoilleen, jossa myös oli pultinkanta näkyvissä, toinen oli ok.
Vaikea olisi ollut paikantaa tuota äänen lähdettä, jos ei tuota kameraa olisi ollut. Itse osan sain rautakoukulla ja magneetilla vedettyä pois.
Olisiko tuosta läpiporatusta holkista päässyt hieman vettä jossain vaiheessa sisään, kun näytti saumassa olevan aavistus ruskeata, jota epäilin ruosteeksi. Suihkutin reunan saumat koteloaineella ja tarkistin myös kuljettajan sivun, joka olikin aivan virheetön.
Rikoin turvavyön korkeussäädön vivun, kun en osannut oikein sitä irroittaa, täytyy hankkia ehjä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Eilen jätin tämän kyseisen auton kummitytön isän pihaan, josta tuli auton seuraava omistaja. Kilometrejä kertyi minun ajossa lisää 14621
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostettu Saab 9000 -96
Mites kun ostin tämän seuraajaksi ilmeisesti -93 mallisen tontun, en muistanut katsoa tarraa konehuoneessa, mutta ABS-jarrut on Mark IV, eikä Mark II ja nehän vaihtuivat vissiin juuri tuossa vuosimallissa.
Pitäiskö juttua kirjoittaa tuola projektiosaston puolella vai täälä tonnaripuolella. Onhan siinä pientä laittoa, mutta ei hintakaan tähän edelliseen ollut kuin murto-osa, joten se sallitaan.
Käyntihöiriö vaivaa, mutta kokeilen vielä toisella bensapumpulla, ennenkuin nilkutan sen kotiin ja jarrutkin hieman laahaa.
Pitäiskö juttua kirjoittaa tuola projektiosaston puolella vai täälä tonnaripuolella. Onhan siinä pientä laittoa, mutta ei hintakaan tähän edelliseen ollut kuin murto-osa, joten se sallitaan.
Käyntihöiriö vaivaa, mutta kokeilen vielä toisella bensapumpulla, ennenkuin nilkutan sen kotiin ja jarrutkin hieman laahaa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls