Meni lunastukseen: 9000 CDE 2.3T -96. Muutamia kuvia!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Mikä oli lunastusarvo, mikäli saa tiedustella?

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

ek6149 kirjoitti:
dieselmies kirjoitti:Kyseisen auton lunastusarvo oli pitkälti yli 10k€
:o
Sä sait siitä ihanasti, -olihan vähän ajettu. Katselin tollasten Saabien hintapyyntejä ja ne liikku keskimäärin 14.000 euron molemmin puolin ja ajettuja kilometrejä 193.000 km, siis keskimäärin nekin.
Se vaan tuntuu ristiriitaiselta, et vakuutusyhtiö maksaa sulle saman hinnan millä sä ostat kaupasta vastaavanlaisen, ihan kuin menisit vain kauppaan ja sanoisit siellä, että lähettäkää lasku vakuutusyhtiöön. Eihän se niin mee, -eihän.
Olin samassa tilanteessa vuosi sitten vakuutusyhtiön vakuutustarkastajan kanssa ja yritin samaa temppua, eli ostaisin vastaavan ja lähettäisin laskun vakuutusyhtiöön.
Sit vaan otin rahat ja ostin tän Saabin, mikä mulla ny on.


Sain autosta markkina-arvon mukaan eli 14.5k€. Sillä rahalla minun pitää saada vastaava auto ostettua. Merkkiliikkeestä en sitä olisi tuolla rahalla saanut mutta yksityiseltä sain.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Itse juuri eilen illalla kokeilin koivun kestävyyttä 9000 2,3T aut. -94:llä :oops: Saab kestää.. puskuri ja vilkku meni uusiksi.. Pitänee vielä varmuuden välttämiseksi käyttää auto penkissä tarkastuksessa.
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mikä oli lunastusarvo, mikäli saa tiedustella?

Viesti Kirjoittaja meverkko »

ek6149 kirjoitti:
dieselmies kirjoitti:Kyseisen auton lunastusarvo oli pitkälti yli 10k€
:o
Sä sait siitä ihanasti, -olihan vähän ajettu. Katselin tollasten Saabien hintapyyntejä ja ne liikku keskimäärin 14.000 euron molemmin puolin ja ajettuja kilometrejä 193.000 km, siis keskimäärin nekin.
Se vaan tuntuu ristiriitaiselta, et vakuutusyhtiö maksaa sulle saman hinnan millä sä ostat kaupasta vastaavanlaisen, ihan kuin menisit vain kauppaan ja sanoisit siellä, että lähettäkää lasku vakuutusyhtiöön. Eihän se niin mee, -eihän.
Olin samassa tilanteessa vuosi sitten vakuutusyhtiön vakuutustarkastajan kanssa ja yritin samaa temppua, eli ostaisin vastaavan ja lähettäisin laskun vakuutusyhtiöön.
Sit vaan otin rahat ja ostin tän Saabin, mikä mulla ny on.
Kyllä sitä joskus onnistuu vedättämään tuolla vastaavan ostolla. Ainakin työkaveri oli aikanaan rutannut rekan kanssa 740 dieselin (erittäin vähän ajettu ja tosi siisti, n. 10v vanha). Ilmoitti vain kiltisti vakuutussedälle ettei hänellä ole muuta pyyntöä kuin samanlainen tilalle. Parin viikon päästä vakuutustarkastaja soitti ja pahoitteli ettei löydä vastaavaa. Maksoi varmaan tuplahinnan auton "todelliseen" muiden samanikäisten kauppahintoihin verrattuna.

Eli ei suoranaisesti voinut käydä ostamassa uutta vakuutusyhtiön piikkiin mutta melkein.
Vastaa Viestiin