9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
^villevee^
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
Paikkakunta: Savonlinna

9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja ^villevee^ »

Terve

Onkohan tuota -96 9000 matapaineturbon fuelcut-rajaa mahdollista nostaa muuten kuin vaihtamalla lastu? Tähän en haulla löytänyt suoraa vastausta.

Pystyykö oman lastun raja-arvoja esim. muuttamaan uudelleenohjelmoinnilla tai onko tuohon ihan mekaanista säätöä vai hoitaako ECU koko homman?
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ecu on softattava ,samalla vaivalla teet T7 mankkupäivityksen jos sieltä ei magneettiventiiliä löydy,stage1 antaa noin 220hv,riippuen onko kytkin vielä kunnossaan.. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
^villevee^
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja ^villevee^ »

Jep..
Tuota magneettiventtiiliä etsin, mutta en ainakaan sitä löytänyt. Missäs mahtas sijaita?
Automaattiversio kyseessä, eli ihan älyttömiä tehoja ei uskalla lähteä hakemaankaan.. :)

Tietoa missä tuo softaus/päivitys onnistuu ja mitä kustantaa?
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

"älyttömiä" :roll:
KAVERIN käyttöautossa, 380tkm ajettu 2.3turbo automaattiaskilla, softattu stg3.
~260hv ja hyvin on kestänyt, kyllä sun tötteröstä uskaltaa ottaa stg1 verran tehoja ulos ~220hv.

Magneettiventtiili löytyy nokkapellistä, syylärin oikealta puolelta. Venasta lähtee nippu 3kpl silikonisia letkuja. Näkee suoraan/helposti jos siellä mankku möllöttää.
Täs tulee joku taas kohta vittuil...eiku saivartelee, niin tähdennettäköön että syyläristä oikealle, kun seisoo auton edessä rintamasuunta konehuonetta kohti.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Aivan,väännöthän sen laatikon tappaa jos mikä,softaan voi rajata vaikka max.400nm niin ei mitään hätää..tottakai kaikki saa rikki vaikka vakio motillakin.. :wink:

Noita softaajia on ympäri suomea,ilmoitat paikkakuntasi niin helpottaa yhteydenottoa,voi olla et paikkakunnallasi on softaaja tai lähikaupungissa niin helposti paikanpäällä onnistuu tai vaihtoehtoisesti lähetät ecun softattavaksi..tosin jos ei ole vara ecua niin luonnollisesti hankala ajaa ilman..

Hinnat varmaan pikkaisen vaihtelee riippuen ostatko mahdollisesti toiseen ecuun tehdyn softan vai softataanko se omaan purkkiisi..mankkuvena(T7) varmaan pyörii jossain ~60e tietämillä+softaus+mahdollisesti vara ecu..

Laita vaikka osto-ilmo niin luulisin et saat YV:nä lisätietoa hinnasta ym..

Edit: paikkakuntasi olikin ilmoitettu!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
^villevee^
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja ^villevee^ »

Juu niin pitäisi paikkakunnan näkyä. Kyllähän tuohon kiinnostusta löytyisi, jos kerran laatikko kestää.. :) Pitää katsoa jos saan varaecun halvalla hommattua romikselta niin tuon voisi sitten vaikka johonkin lähettääkin.

Eli siis stage1 setti vaatii tuon magneettiventtiilin, ja senkö pystyy kytkemään ihan suoraan tuohon? (paikat letkuille, johdoilla jne. löytyy?)

Saakos mitään aikaiseksi ilman magneettiventtiiliä, siis pelkästään tuon oman ECUn softauksella?

Kiitoksia vastauksista! :saab:

E: tuossahan tuota juttua olikin http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=139447
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
^villevee^
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja ^villevee^ »

Ei löydy tuosta autosta sitä magneettiventtiiliä.

Eli T5 - tai T7 -venttiili hakuseen?
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

osta suoraan T7 mankkuvena,huomattavasti edullisempi ja varma toimisempi,kolme silikooni tai vastaavaa ap-letkua tarvitset luonnollisesti mankulle,10minsan homma asentaa..
Liittimen tarvitset ranettaa mankulle mut helppo juttu,ohjeet varmasti löytyy haulla tai setin asennus onnistunee vaikka softaajan kanssa sovittaessa..

Eihän se varaecu pakollinen ole,mut jos haluaa vaikka tulevaisuudessa etanolisoftaa kehiin niin näppärä ohjelman vaihto RE85/bensasta suorittaa vaikka tankkauksen yhteydessä.. :)

Mut eikun stagea sisään ja nauttimaan saab moottorin väännöstä.. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
^villevee^
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja ^villevee^ »

Joo näin se on varmaan tehtävä!

Eli tarjouksia voi T7-paketista laittaa yv:nä tulemaan.

Jos Savonlinnan lähettyviltä löytyis joku softaaja niin se olis aika hienoa!
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
^villevee^
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:38
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja ^villevee^ »

Mites muuten tuo palikoitten kestäminen isommilla ahdoilla, autolla rullattu 306 Kkm..?

Cooleri, turbo, kansi jne.. Laatikosta olikin jo puhetta, että sen pitäisi kestää.
9000 2,0t CS A -96
ex - 900 2,1i 16 '92
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

En hätäilisi noilla kilometreillä moottorin kestosta,kansihommiin ei kannata rueta ennenkuin +400hv haluat irti koneesta,turbo on garrettin T25 ja kestää vakiokäytössä varmaankin lähelle auton eliniän..
Tietysti kun raudasta otetaan enemmän irti niin kestoikä heikkenee,mut noita vakio hyrriä on aika paljon liikenteessä kaikki irti otettuna ja kilometrejä takana et ei ne ihan käsiin hajoa..huomaat aikanaan jos alkaa pölläyttelemään..

Cooleri on myös ihan näppärän kokoinen ja riittää helposti tuolle ahtimelle vaikka kaikki ottaisitkin raudasta irti. Tottakai isompi parempi ja ulkonäkö asia,mut kyllä jäähdytys toimii tuollakin coolerilla minkä tarvitsee..

Ensimmäisen stagetuksen myötä ahtopaineet ohjelmoidaan tuonne 1.15-1.2bar tienoille,seuraava viri mikä olisi sit kannattava on tuo ahtaan DB:n teko uusiksi tai miksei vaikka koko putkisto..ahdistaa nimittäin aikalailla..ei sit pakolämmötkään ole niin kovat ja tietysti nätimmät äänet saat putken myötä..

Putkiston teon jälkeenhän voit ottaa halutessasi T25:sta kaiken irti,suuttimet riittää tuolle ahtimelle.

Muista et nälkä kasvaa syödessä.. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
ville kinnunen
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2014 14:16
Paikkakunta: kangasala

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

tämä aihe kiinnostaa minuakin :D
9000 vm 95 pienpaine puhallin
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Eikun sit vaan yhteyttä softaajiin ja purkkiin uutta ohjelmaa..taitaa löytyä kangasalalta softaaja,olikohan Vesa67 sieltäpäin..mankkuvena tilaukseen..sit hetken riemua ja kytkin alkaa luistamaan eli isompaa vauhtihyrrää ja aero/viggen kykää sisään..samalla työsylinterin korjaussarja tilaukseen..tämän jälkeen se kuuluisa nälkä kasvaa ja teet db:n paremmaks tai koko putkiston..isompaa suutintakin voi vaihtaa ja ottaa loput irti garretista..cuuleri paremmaks..sit loppuukin raudasta kapasiteetti ja voit vaikka kokeilla mitsun tdo4-15-19 mallia tai siirtyä suoraan järeämpään ahdin kalustoon..(jolloin menee taas kykä,suuttimet,bensapumppu päivitykseen)alustaa kuntoon ja moottorin tuennan parantamistakin kannattaa miettiä..kärpänen on jo pahasti puraissut.. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
ville kinnunen
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2014 14:16
Paikkakunta: kangasala

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

mulla on automaatti laatikolla :roll:
9000 vm 95 pienpaine puhallin
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

No eihän se ongelma ole kun rajaa softasta väännöt esim. 400nm niin kestää käytön..en tiedä kuinka paljon porukka on maksimissaan härnännyt tuota automaattia et minkäasteiset stagetukset se maksimissaan kestää..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin