Mun pitäs alotella kansiremontti jahka ranne parantuu... Onneks en oo koskaan vastaavaa tehnyt niin luulisi mielenkiinnon pysyvän yllä..j0ne kirjoitti:Hmm tänään puski sitten minulla puolet paisarin jäähdytinnesteistä ilmeisesti korkin välistä pihalle, ylävesiletku kivikova ja paisarissa kuplii... Kansiremontti juuri tehty...
Pitää paisarinkorkki vaihtaa vielä tänään ja testata. Toinen mikä epäilyttää niin on tuo juuri vaihdettu motonetin termari, lämmöt kyllä oli normaalit ja muutenkin auto pelasi.
Jäähdytysnestehävikki
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Jäähdytysnestehävikki
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Jäähdytysnestehävikki
Mulla katoaa tosin kovin vähän nestettä ööbaut 1000km desi tai pari. varovaisesti katselin vuotokohtia ja kuskinpuolen kannen nurkka näytti kosteahkolta...olisiko pultin 10 kohdalta. Bilikka on 1996 2.0 150hv turbo tosin nyt pitäisi olla vähän päälle 200 kaakkia. Mylyllä ajattettu 220000. Luin tuosta jälkikiristyksestä onkohan se jo liian myöhäistä ja jos se poksahtaa talvella mistähän saisi huokella vaihtajan...kesään jos kestää saan sen kyllä landella laitettua itsekkin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Jäähdytysnestehävikki
Yhdessä yksilössä ei kansipahvin vaihdolla tosta nurkasta kuseminen loppunut. Kansi voi olla "syöpynyt" sopivasti, jos vuoto ollut pitkään tai vääriä nesteitä käytetty tai sitten kiero. Jäähdytysneste hävikki johtuu myös monesti vesipumpun kuluneisuudesta, siellähän kuuluisi olla sellainen prikka yhdessä reikää, josta sitten alkaa tiputella hiljakseen.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Jäähdytysnestehävikki
nonni.
pelkkä pahvin vaihto on ittensä kiusaamista.
Aina se kansi koneistamolle ainakin tarkistettavaksi ja puhdistettavaksi.
Kannattaa myös katsoa, onko lohkon pinnssa syöpymää, kun sitäkin tapahtuu.
Yksi tosiasia on myös se, että se vain vähän vuotava kansipahvi aiheuttaa pidemmän päälle isompia ongelmia, eli ei kannata lykätä remonttia kovin pitkään.
Kansipahvin vaihto tonnariin vie ensimmäisellä kerralla yhden päivän + ne koneistamotyöt, jotka kannattaa sopia koneistamon kanssa etukäteen, jolloin saattaa saada nopeastikin tehdyksi.
ei muut kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
pelkkä pahvin vaihto on ittensä kiusaamista.
Aina se kansi koneistamolle ainakin tarkistettavaksi ja puhdistettavaksi.
Kannattaa myös katsoa, onko lohkon pinnssa syöpymää, kun sitäkin tapahtuu.
Yksi tosiasia on myös se, että se vain vähän vuotava kansipahvi aiheuttaa pidemmän päälle isompia ongelmia, eli ei kannata lykätä remonttia kovin pitkään.
Kansipahvin vaihto tonnariin vie ensimmäisellä kerralla yhden päivän + ne koneistamotyöt, jotka kannattaa sopia koneistamon kanssa etukäteen, jolloin saattaa saada nopeastikin tehdyksi.
ei muut kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.