Jäähdytysnestehävikki

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Jäähdytysnestehävikki

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

j0ne kirjoitti:Hmm tänään puski sitten minulla puolet paisarin jäähdytinnesteistä ilmeisesti korkin välistä pihalle, ylävesiletku kivikova ja paisarissa kuplii... Kansiremontti juuri tehty...

Pitää paisarinkorkki vaihtaa vielä tänään ja testata. Toinen mikä epäilyttää niin on tuo juuri vaihdettu motonetin termari, lämmöt kyllä oli normaalit ja muutenkin auto pelasi.
Mun pitäs alotella kansiremontti jahka ranne parantuu... Onneks en oo koskaan vastaavaa tehnyt niin luulisi mielenkiinnon pysyvän yllä.. :D
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
raapisti
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Loka 26, 2012 11:16

Re: Jäähdytysnestehävikki

Viesti Kirjoittaja raapisti »

Mulla katoaa tosin kovin vähän nestettä ööbaut 1000km desi tai pari. varovaisesti katselin vuotokohtia ja kuskinpuolen kannen nurkka näytti kosteahkolta...olisiko pultin 10 kohdalta. Bilikka on 1996 2.0 150hv turbo tosin nyt pitäisi olla vähän päälle 200 kaakkia. Mylyllä ajattettu 220000. Luin tuosta jälkikiristyksestä onkohan se jo liian myöhäistä :roll: ja jos se poksahtaa talvella mistähän saisi huokella vaihtajan...kesään jos kestää saan sen kyllä landella laitettua itsekkin.
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Jäähdytysnestehävikki

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Yhdessä yksilössä ei kansipahvin vaihdolla tosta nurkasta kuseminen loppunut. Kansi voi olla "syöpynyt" sopivasti, jos vuoto ollut pitkään tai vääriä nesteitä käytetty tai sitten kiero. Jäähdytysneste hävikki johtuu myös monesti vesipumpun kuluneisuudesta, siellähän kuuluisi olla sellainen prikka yhdessä reikää, josta sitten alkaa tiputella hiljakseen.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1350
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Jäähdytysnestehävikki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

nonni.
pelkkä pahvin vaihto on ittensä kiusaamista.
Aina se kansi koneistamolle ainakin tarkistettavaksi ja puhdistettavaksi.
Kannattaa myös katsoa, onko lohkon pinnssa syöpymää, kun sitäkin tapahtuu.
Yksi tosiasia on myös se, että se vain vähän vuotava kansipahvi aiheuttaa pidemmän päälle isompia ongelmia, eli ei kannata lykätä remonttia kovin pitkään.

Kansipahvin vaihto tonnariin vie ensimmäisellä kerralla yhden päivän + ne koneistamotyöt, jotka kannattaa sopia koneistamon kanssa etukäteen, jolloin saattaa saada nopeastikin tehdyksi.

ei muut kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vastaa Viestiin