Automaatti talvella ja yleensäkin
Re: Automaatti talvella ja yleensäkin
Noinkohan se mitään säästää jos "rullaa" moottorijarrutuksella ja vauhti hiipuu vs. heittää vapaalle ja rullaa oikeasti, jonka aikana moottori kuluttaa ehkä yhden litran tunnissa. Tietysti jos vauhtia pitääkin hiukan hiljennellä niin sitten tietysti. Onneksi on automaatti taas alla niin ei tarvitse ylimääräisiä hallintalaitteita söheltää kesken ajon
Re: Automaatti talvella ja yleensäkin
No automaattitonnarin vauhti hiljenee nopeammin mitä automaatittoman ooppelin, mutta jos ajattelee esim. punaisiin liikennevaloihin ajamista niin melko pitkästi pääsee jalka pois kaasulta, mieluummin niin kuin kaasulla valoihin ja äkkinäinen jarrutus.
Re: Automaatti talvella ja yleensäkin
Minulla on tuo nykyinen ollut jo 6 vuotta olen heti lähtenyt liikkeelle, kun olen auton saanut puhtaaks lumesta ja jäästä, ja hyvin on pelannut. Liikenteessä kun ennakoi ei tarvitse monestkkaan edes pysähtyä liikenne valoissa, (paitsi Kuopiossa jokaisessa valossa, koska täällä ajokortiton säätää valojen toimintaa.)mutta jos pysähdyn en koske vaihdevipuun ollenkaan kevyt jarrutus ja valojen vahiduttua kevyt kaasu samalla huomaan vieruskaverin jääneen 50-100m jälkeen, jos olen ensimmäisenä lähdössä.
Aeto savolaenen Suap eestä ja suap takkoo!
Saab 9-3
Saab 9-3
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Automaatti talvella ja yleensäkin
ei ole mitään järkeä rullailla N asennolla,kun automaatilla on muutenkin heikko moottorijarrutus. ainostaan pitemmässä pysäyksessä tarttee kytkeä vapaalla,ettei turhaan lämpene,mutta P asento vielä parempi,niin ja 3 on hyvä välillä ajella jos on akussa lataus vajetta.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%