Automaatti talvella ja yleensäkin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Automaatti talvella ja yleensäkin

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Noinkohan se mitään säästää jos "rullaa" moottorijarrutuksella ja vauhti hiipuu vs. heittää vapaalle ja rullaa oikeasti, jonka aikana moottori kuluttaa ehkä yhden litran tunnissa. Tietysti jos vauhtia pitääkin hiukan hiljennellä niin sitten tietysti. Onneksi on automaatti taas alla niin ei tarvitse ylimääräisiä hallintalaitteita söheltää kesken ajon :)
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Automaatti talvella ja yleensäkin

Viesti Kirjoittaja liteFun »

No automaattitonnarin vauhti hiljenee nopeammin mitä automaatittoman ooppelin, mutta jos ajattelee esim. punaisiin liikennevaloihin ajamista niin melko pitkästi pääsee jalka pois kaasulta, mieluummin niin kuin kaasulla valoihin ja äkkinäinen jarrutus.
OJR9000
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: To Touko 28, 2009 11:35
Paikkakunta: Kuopio

Re: Automaatti talvella ja yleensäkin

Viesti Kirjoittaja OJR9000 »

Minulla on tuo nykyinen ollut jo 6 vuotta olen heti lähtenyt liikkeelle, kun olen auton saanut puhtaaks lumesta ja jäästä, ja hyvin on pelannut. Liikenteessä kun ennakoi ei tarvitse monestkkaan edes pysähtyä liikenne valoissa, (paitsi Kuopiossa jokaisessa valossa, koska täällä ajokortiton säätää valojen toimintaa.)mutta jos pysähdyn en koske vaihdevipuun ollenkaan kevyt jarrutus ja valojen vahiduttua kevyt kaasu samalla huomaan vieruskaverin jääneen 50-100m jälkeen, jos olen ensimmäisenä lähdössä. :evil:
Aeto savolaenen Suap eestä ja suap takkoo!

Saab 9-3
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: Automaatti talvella ja yleensäkin

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

ei ole mitään järkeä rullailla N asennolla,kun automaatilla on muutenkin heikko moottorijarrutus. ainostaan pitemmässä pysäyksessä tarttee kytkeä vapaalla,ettei turhaan lämpene,mutta P asento vielä parempi,niin ja 3 on hyvä välillä ajella jos on akussa lataus vajetta.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
Vastaa Viestiin