Suuttimista
Re: Suuttimista
Meneekö EV14 tarvittavilla lisäholkeilla ja liitinadaptereilla tonnariin?
http://www.bosch-motorsport.de/pdf/comp ... /EV_14.pdf
Onko -94 -98 tonnarissa EV6 ?
Minkä mittainen (o-renkaiden väli ja kokonaismitta) tonnarin vakiosuutin on?
http://www.mksautobusiness.fi/page_injectors_fin.html
Jos laittaa standardimittaisen EV14:n niin mikä noista jatkopaloista sitten on oikea, TOP11-F, TOP14-F vai TOP14-LOF.
Onko AMP Junior timer sama kun minitimer Bosch EV6 ?
http://www.vpv-motorracing.com/amp.htm
Tämä on T5 manualissa ver 1.20 sivulla 85 esitetty.
Eli silloin mks:n sivuilla mainittu USCAR- JET liitin, johon sitten käy tonnarissa oleva AMP:in liitin?
Eli tässä viidakossa nyt vähän hukassa.
http://www.bosch-motorsport.de/pdf/comp ... /EV_14.pdf
Onko -94 -98 tonnarissa EV6 ?
Minkä mittainen (o-renkaiden väli ja kokonaismitta) tonnarin vakiosuutin on?
http://www.mksautobusiness.fi/page_injectors_fin.html
Jos laittaa standardimittaisen EV14:n niin mikä noista jatkopaloista sitten on oikea, TOP11-F, TOP14-F vai TOP14-LOF.
Onko AMP Junior timer sama kun minitimer Bosch EV6 ?
http://www.vpv-motorracing.com/amp.htm
Tämä on T5 manualissa ver 1.20 sivulla 85 esitetty.
Eli silloin mks:n sivuilla mainittu USCAR- JET liitin, johon sitten käy tonnarissa oleva AMP:in liitin?
Eli tässä viidakossa nyt vähän hukassa.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Suuttimista
Eikö se oo helpompi vaan laittaa ne suoraan istuvat siemens/dekat?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Suuttimista
Olis tietenkin, mutta kun ei meinaa kelvata
http://www.youtube.com/watch?v=VfynoxL2RZI
http://www.youtube.com/watch?v=U01xCk6k-_Y
http://www.youtube.com/watch?v=VfynoxL2RZI
http://www.youtube.com/watch?v=U01xCk6k-_Y
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Suuttimista
Multa myös heti ensi alkuun pakollinen tämän sekoilun kyseenalaistus. Miksi pitää alkaa leikkimään holkkien ja liitinadaptereiden kanssa ja maksaa vielä niistä lisää? Sopivatkin saisi suoraan ja varmaan halvemalla. Ne Dekat on edelleen ihan hyvät, sopii fyysisesti suoraan eikä maksa paljoa kun kattoo mistä ostaa.mikaels kirjoitti:Meneekö EV14 tarvittavilla lisäholkeilla ja liitinadaptereilla tonnariin?
http://www.bosch-motorsport.de/pdf/comp ... /EV_14.pdf
Onko -94 -98 tonnarissa EV6 ?
Minkä mittainen (o-renkaiden väli ja kokonaismitta) tonnarin vakiosuutin on?
http://www.mksautobusiness.fi/page_injectors_fin.html
Jos laittaa standardimittaisen EV14:n niin mikä noista jatkopaloista sitten on oikea, TOP11-F, TOP14-F vai TOP14-LOF.
Onko AMP Junior timer sama kun minitimer Bosch EV6 ?
http://www.vpv-motorracing.com/amp.htm
Tämä on T5 manualissa ver 1.20 sivulla 85 esitetty.
Eli silloin mks:n sivuilla mainittu USCAR- JET liitin, johon sitten käy tonnarissa oleva AMP:in liitin?
Eli tässä viidakossa nyt vähän hukassa.
Mutta joo eiköhän tonnareissa ole tuo EV-1 liitin eli junior timer, kokonaismitta MKS:n perusteella 74mm, jossain näkee myös ilmoitettavan 75mm pituudeksi.
Joo sellasen USCAR-JET adapterin kun laittaa väliin niin menee tosiaan orkkisliittimeen.
Jetronic liitin on Junior (Power) Timer (ei Code 2).
Missä on puhuttu minitimeristä?
TOP11-F - niinkuin MKS sanoo, "japsimalli", ohuempi, ei sovi saban bensakiskoon
TOP14-F - euromalli, 14mm halkaisijalla, O-renkaan ulkomitta 15mm, tuo 14mm lienee O-renkaan sisä- tai keskimitta, joku noheva oikaiskoot
TOP14-LOF - euromalli filtterillä ja lukitusklipsillä, lyhimmille 50mm suuttimille, tällä et saa 74mm pitkää suutinta tehtyä, älä valkkaa tätä ellet osta 50mm suuttimia ja jos haluat käyttää kahta holkkia per suutin
Suosittelisin "normimittaisten" (mitä ikinä loppujen lopuksi tarkoittaakaan) EV14:sta kaveriksi tuota TOP14-F holkkia.
Tämä kaikki oli kyllä luettavissa MKS:n sivuilta
Jos massia on niin antaa palaa ja ostaa adapterit ja holkit ja juhlii kun mahdollisia vuotopaikkoja bensalle tuli 4kpl ja mahdollisia huonoja liitoksia 8kpl lisää.
ps. osta vaikka ne dekat vaan....
Jossain femmoissa on tuota lyhyempää suutinta?
Re: Suuttimista
Ei ne nyt niin hyvät ole ne dekat. Oikeastaan aika huonot, mutta halvat sentään.f-19 kirjoitti:Ne Dekat on edelleen ihan hyvät, sopii fyysisesti suoraan eikä maksa paljoa kun kattoo mistä ostaa.
Itse en omaan autooni niitä hyväksyisi, jopa T5 orkkiksissa on parempi sumu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimista
Halvat eli parhaat. Ja ihan hyvät ne on jos sopivien holkkien ja liittimien valikoiminen on näin vaikeaa.
Re: Suuttimista
f-19
Kiitos selvennyksistä!
Keskustelu suuttimien ominaisuuksista ja laaduista on mielenkiintoinen myös. Dekat on varmasti ihan toimivat ja arvostan itse myös helppoa ja yksinkertaista asennusta ilman kyseenalaisia "virityksiä". Ei noi uudet Boschit maksaa "bulkki" Dekoja niin paljon enemmän, että ei kannattaisi harkita uudempaa tekniikkaa. Uusissa Boscheissa hyvä sumu ja lineaarisuus bensapaineeseen nähden.
Kiitos selvennyksistä!
Tuosta olen erimieltä ja ymmärrän, että on erilaisia preferenssejä. Kyllä kai noiden asioiden selvittäminen onnistuu guuglettamalla, myyjälle soittelemalla ja kokeilemalla, mutta tämän forumin porukalla on erinomaisesti osaamista ja kokemusta, jota mielellään hyödyntää.f-19 kirjoitti:Halvat eli parhaat. Ja ihan hyvät ne on jos sopivien holkkien ja liittimien valikoiminen on näin vaikeaa.
Keskustelu suuttimien ominaisuuksista ja laaduista on mielenkiintoinen myös. Dekat on varmasti ihan toimivat ja arvostan itse myös helppoa ja yksinkertaista asennusta ilman kyseenalaisia "virityksiä". Ei noi uudet Boschit maksaa "bulkki" Dekoja niin paljon enemmän, että ei kannattaisi harkita uudempaa tekniikkaa. Uusissa Boscheissa hyvä sumu ja lineaarisuus bensapaineeseen nähden.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Suuttimista
~390e, eli tuplat maksaa noi ev14 suuttimet 770cc/min @ 3bar koossa.
Tuplahinta dekoihin verrattuna.
Kannattaako se?
Tuplahinta dekoihin verrattuna.
Kannattaako se?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Suuttimista
Kannattaahan se toki jos haluaa hyvän sumun ja massia on.
Re: Suuttimista
530 cc kokoluokassa hieman yli 300 € sisältäen holkit ja adapterit. Dekoihin verrattuna hinnassa bensatankillisen verran eroa. Makukysymys kannattaako. Parempi sumu antaa paremman palamisprosessin. Saattaahan nuo säästää sen tankillisen elinkaarensa aikana hyvinkin.
Onko kellää pääkaupunkiseudulla tarvittaessa lainata irtonaista tonnarin vakiosuutinta?
Onko kellää pääkaupunkiseudulla tarvittaessa lainata irtonaista tonnarin vakiosuutinta?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Suuttimista
Tässä lyhyt dokumentointi Bosch EV14 530 cc /3bar suuttimien asennuksesta tonnarin imusarjaan.
Suuttimista
http://www.bosch-motorsport.de/pdf/comp ... /EV_14.pdf
http://rb-kwin.bosch.com/au/en/powercon ... ctors.html
Suuttimet hankittiin TOP 14mm jatkopaloilla ja USCARR -> JET liitinadaptereilla.
Kun sattui olemaan valmiiksi irtonainen tonnarin imusarja, niin varauduin sen kanssa asennukseen, jolloin pääsi kunnolla sovittelemaan ja näkemään miten istuu. Tämä osottautui tärkeäksi vaiheeksi asennuksesta, koska suuttimet eivät ole aivan mainituilla lisäosillakaan täysin bolt-on.
Suutin upposi imusarjaan hieman liian syvälle, koska bensakiskon päähän ei tule klipsejä kun käytetään jatkoholkkeja, vaan klipsi käytetään jatkoholkin kiinnittämiseen suuttimeen. Suuttimet piti "shimmata" oikeisiin paikkoihin sopivalla keinolla, jotta ne ei pääse bensakiiskon päästä pulpahtamaan irti, jolloin seuraukset voivat olla katastrofaaliset.
Onneksi erään klubilaisen hyvin varustetulta tallilta löytyi tarkoitukseen sopivia kupariprikkoja. Oikea prikka on ulkohalasijaltaan 20mm ja sisähalkaisijaltaan 13,1mm. Nyt oli käytettävissä 20/13 ja 20/13,3 , joten 13mm sisäreikä hoonattiin hieman isommaksi ja alle (imusarjaa vasten) laitettin hieman isommalla sisä rei'iällä oleva prikka. Käytettiin siis 2 prikkaas/suutin jolla tuli sopivan jämpti asennus. Kolmella prikalla olisi ollut tiukka ja hyvä myös, mutta silloin imusarjan pään o-rengasta ei saannut asettumaan riittävän syvälle.
Edit
Päivitetty linkki kuviin
http://s1095.photobucket.com/user/Mikae ... t=3&page=1
Suuttimista
http://www.bosch-motorsport.de/pdf/comp ... /EV_14.pdf
http://rb-kwin.bosch.com/au/en/powercon ... ctors.html
Suuttimet hankittiin TOP 14mm jatkopaloilla ja USCARR -> JET liitinadaptereilla.
Kun sattui olemaan valmiiksi irtonainen tonnarin imusarja, niin varauduin sen kanssa asennukseen, jolloin pääsi kunnolla sovittelemaan ja näkemään miten istuu. Tämä osottautui tärkeäksi vaiheeksi asennuksesta, koska suuttimet eivät ole aivan mainituilla lisäosillakaan täysin bolt-on.
Suutin upposi imusarjaan hieman liian syvälle, koska bensakiskon päähän ei tule klipsejä kun käytetään jatkoholkkeja, vaan klipsi käytetään jatkoholkin kiinnittämiseen suuttimeen. Suuttimet piti "shimmata" oikeisiin paikkoihin sopivalla keinolla, jotta ne ei pääse bensakiiskon päästä pulpahtamaan irti, jolloin seuraukset voivat olla katastrofaaliset.
Onneksi erään klubilaisen hyvin varustetulta tallilta löytyi tarkoitukseen sopivia kupariprikkoja. Oikea prikka on ulkohalasijaltaan 20mm ja sisähalkaisijaltaan 13,1mm. Nyt oli käytettävissä 20/13 ja 20/13,3 , joten 13mm sisäreikä hoonattiin hieman isommaksi ja alle (imusarjaa vasten) laitettin hieman isommalla sisä rei'iällä oleva prikka. Käytettiin siis 2 prikkaas/suutin jolla tuli sopivan jämpti asennus. Kolmella prikalla olisi ollut tiukka ja hyvä myös, mutta silloin imusarjan pään o-rengasta ei saannut asettumaan riittävän syvälle.
Edit
Päivitetty linkki kuviin
http://s1095.photobucket.com/user/Mikae ... t=3&page=1
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224