Saabbaan moninaiset viat!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabbaan moninaiset viat!

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Korteksi kirjoitti:No, joo, voihan se uusi akku olla susi, mutta laturilla ladattuna antaa kuitenkin ihan normi lukemia, joten taitaa vika olla jossain muualla.

Missä ne mystiset maadoituspisteet sijaitsevat?
Eräs iso maadoituspiste on akkukotelon alla/sivussa-

Lisäksi kannattaa seurata moottorista lähtevia paksuja maadoitusjohtoja ja putsata niiden liitoskohta runkoon
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Saabbaan moninaiset viat!

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

olisi omassakin aerossa jokin ominaisuus,postaan tänne kun ein jaksa uutta aloittaa.
kiihdytin 3:lla 100km/h vauhdista täydellä kaasulla,ahdot nousi punaiselle ja vauhti hidastui.muutaman kerran teki niin.rupesin miettimään että mitä siinä tapahtui? osaisko joku selittää?
ja paljonko muuten on paineita jos viisari on esim.puolessavälin/viimeisen keltaisen palkin kohdalla?
Joku kipotin.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Saabbaan moninaiset viat!

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

jaahas ja nyt tuli uus onkelma johon apua tarvittaisiin.
Laitoin lämmöt "Hi" asentoon niin kuului jostain POKS ja pölähti tuuletinaukoista jotain tavaraa ja samontein alkoi vinkumaan ja haisemaan oudolta.
Mikä meni särki?
Mistä alkaa vikaa etsimään?

Autona edelleen -94 aero
Joku kipotin.
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabbaan moninaiset viat!

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Kysytäämpä nyt täälläkin kun alkaa oma motivaatio ja tietotaito loppua kesken.

Auto siis -91 CS 2.3 turbo, vikana että se ei toimi. Auton kun lyö tulille, pääsee kilometrin-parin matkan ja auto toimii normaalisti kunnes alkaa täyskaasulla pätkimään ja nykimään niin vimmatusti. Sähkövialta haiskahtaa, sillä auton kun ajaa tiensivuun ja käyttää sammuksissa (riittää että virrat vain katkeaa) ja laittaa uudelleen käyntiin niin toimii taas sen kilsan-parin ja oire uusiutuu. Vika ilmeni sen jälkeen kun korjailin hapettuneen polttoainepinnan anturin liittimen bensapumpun kannun luota, siellä pitäisi kyllä olla kaiken ihan kunnossa.

Vika ei ollut di-kasetissa eikä lambda-anturissa, jotka kummatkin kyllä testattu toisella autolla varsin toimiviksi. Autoon asennettu bensa+apc lastu, mutta ei kyllä toiminut vakioillakaan. Tulpatkin vaihdettu.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Re: Saabbaan moninaiset viat!

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Tume34 kirjoitti:Kysytäämpä nyt täälläkin kun alkaa oma motivaatio ja tietotaito loppua kesken.
Jos di-kasetti todettu ehjäksi, niin seuraavaksi kampiakselin asentoanturia tutkimaan. Sitten bensapuolen oireet tutkinnan alle seuraavaksi.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabbaan moninaiset viat!

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Pystyykö muuten tätä asentoanturia mittaamaan vai onko se vain kokeiltava uudella? Kuitenkin ihan riittävän iso homma ettei ihan turhaan sitä viitsisi tehdä.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Vastaa Viestiin