isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Oisko se ulkohalkasija jotain 280mm luokkaa, keskireikä varmaan jotain 30mm.
Vauhtipyörä koneistettuna ja paikoillaan: http://picasaweb.google.fi/jouni.mietti ... 9492162274
Kytkimen kanssa: http://picasaweb.google.fi/jouni.mietti ... 7588650690
Vauhtipyörä koneistettuna ja paikoillaan: http://picasaweb.google.fi/jouni.mietti ... 9492162274
Kytkimen kanssa: http://picasaweb.google.fi/jouni.mietti ... 7588650690
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
kiitos!
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Mistä tuon isomman vauhtipyörän saisi? Alkuperäinen uusi maksaa ilmeisesti aika paljon? Mulla on tuo 215mm vauhtipyörä eikä siihen saa 240mm astelmaa/kytkintä. Ostopalstalla on ilmoitus. Japso vihjasi, että Elkpartsilla olisi, mutta en löytänyt.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Nyt on loota irti ja sopiva hetki spekuloida hieman ennen kasausta.
Pidä työmaa siistinä..
Tuli vähän kiireellä lähdettyä työmaalta, enkä ehtinyt kaikkia osia vertailla. Kytkinlevy oli hieman pienempi kun se uusi täyspaineisen, muut jäi katsomatta. Osaako joku noista kuvista varmistaa sen että tuossa on iso vauhtipyörä?
Mitä mieltä pinnasta?
Pienen pykälän tuntee kun vetää sormella kirkkaalta käyttämättömälle alueelle. Hyvin olematon kumminkin. Riittänee kun hiomapaperilla vähän työstää. Moottorin kai voi laittaa käymään, jotta vauhtipyörän saa pyörimään ja sitten "silittelee" puupalikan ympärille kietaistulla hiomapaperilla??
Vaihtolaatikossa on toinen anturi risa. Mikä toi ympyröity on ?
Sen saa siirrettyä ruuvaamalla irti toisesta laatikosta. Lähteekö ihan vaan kiertämällä ehjänä irti ?
Saako tuohon laatikkoon Aeron vetarit, jos purkaa siitä laatikon laipasta asti ? Ei ole tarvetta, kunhan vaan ihmettelin vaan laatikoiden yhteensopivuutta.
Purin vetarin irrottamalle sen laipan (mikä lie nimeltään?). Näin ei tarvitse niitä niveliä avata ja rasvat pysyy sisällä. Tuota rasvaa ei kai tarvii vaihtaa, jos sitä ei pääse "karkuun" ?
Pidä työmaa siistinä..
Tuli vähän kiireellä lähdettyä työmaalta, enkä ehtinyt kaikkia osia vertailla. Kytkinlevy oli hieman pienempi kun se uusi täyspaineisen, muut jäi katsomatta. Osaako joku noista kuvista varmistaa sen että tuossa on iso vauhtipyörä?
Mitä mieltä pinnasta?
Pienen pykälän tuntee kun vetää sormella kirkkaalta käyttämättömälle alueelle. Hyvin olematon kumminkin. Riittänee kun hiomapaperilla vähän työstää. Moottorin kai voi laittaa käymään, jotta vauhtipyörän saa pyörimään ja sitten "silittelee" puupalikan ympärille kietaistulla hiomapaperilla??
Vaihtolaatikossa on toinen anturi risa. Mikä toi ympyröity on ?
Sen saa siirrettyä ruuvaamalla irti toisesta laatikosta. Lähteekö ihan vaan kiertämällä ehjänä irti ?
Saako tuohon laatikkoon Aeron vetarit, jos purkaa siitä laatikon laipasta asti ? Ei ole tarvetta, kunhan vaan ihmettelin vaan laatikoiden yhteensopivuutta.
Purin vetarin irrottamalle sen laipan (mikä lie nimeltään?). Näin ei tarvitse niitä niveliä avata ja rasvat pysyy sisällä. Tuota rasvaa ei kai tarvii vaihtaa, jos sitä ei pääse "karkuun" ?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Vaikea sanoa kun fyysinen koko on itseasissa sama, asetelman kiinnitys eri(pultit/niitit eri paikassa).Tuli vähän kiireellä lähdettyä työmaalta, enkä ehtinyt kaikkia osia vertailla. Kytkinlevy oli hieman pienempi kun se uusi täyspaineisen, muut jäi katsomatta. Osaako joku noista kuvista varmistaa sen että tuossa on iso vauhtipyörä?
Pakkivalon anturi, lähtee muistaakseni ihan pyörittämällä.Vaihtolaatikossa on toinen anturi risa. Mikä toi ympyröity on ?
Sen saa siirrettyä ruuvaamalla irti toisesta laatikosta. Lähteekö ihan vaan kiertämällä ehjänä irti ?
Kyllähän siihen saa jos haluaa. Hyvä myös muistaa että täyspaineisissa ja aeroissa on samat osat voimansiirrossa, uusimmissa naisten ja lasten turboissakin löytyy sitten jo samat tietystä moottorinumerosta eteenpäin.Saako tuohon laatikkoon Aeron vetarit, jos purkaa siitä laatikon laipasta asti ? Ei ole tarvetta, kunhan vaan ihmettelin vaan laatikoiden yhteensopivuutta.
Ite oon työntäny vaa lisää jos näyttäny että on valunut pois.Purin vetarin irrottamalle sen laipan (mikä lie nimeltään?). Näin ei tarvitse niitä niveliä avata ja rasvat pysyy sisällä. Tuota rasvaa ei kai tarvii vaihtaa, jos sitä ei pääse "karkuun" ?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Kyllähän siihen saa jos haluaa. Hyvä myös muistaa että täyspaineisissa ja aeroissa on samat osat voimansiirrossa, uusimmissa naisten ja lasten turboissakin löytyy sitten jo samat tietystä moottorinumerosta eteenpäin.j0ne kirjoitti:
Pakko kait laittaa pottu tilaukseen, ettei tarvii naisten/lasten turbolla ajella.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Pottu taitaa olla vielä poikien turbosaab90087 kirjoitti:
Pakko kait laittaa pottu tilaukseen, ettei tarvii naisten/lasten turbolla ajella.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Näinhän se tietysti on. Ei tuohon paljon isompaa asetelmaa mene. Aika läheltä asetelman kiinnityksiä tulee isompi levy pyörimään. Kyllä tohon sen 6mm pystyy kasvattamaan. Tänään illalla se selviää kumpi aseltelma tuossa oli.j0ne kirjoitti:Vaikea sanoa kun fyysinen koko on itseasissa sama, asetelman kiinnitys eri(pultit/niitit eri paikassa).Tuli vähän kiireellä lähdettyä työmaalta, enkä ehtinyt kaikkia osia vertailla. Kytkinlevy oli hieman pienempi kun se uusi täyspaineisen, muut jäi katsomatta. Osaako joku noista kuvista varmistaa sen että tuossa on iso vauhtipyörä?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Maalis 21, 2006 10:44
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Kärsimättömänä lopputulosta odotellen...
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Onko joku tietty asia mikä erityisesti jännittää , voin yrittää valottaa sitä asiaa vähän enemmän.carlos474a kirjoitti:Kärsimättömänä lopputulosta odotellen...
Tästä inspiroituneena kävin tänään vähän tekemässä. Homma etenee hitasti, kun ei joka päivä ehdi "työmaalle" vain levittääkseen työkaluja. Tänään sain kumminkin laatikon nostettua paikalleen. Sitä vaihtolaatikkoa ei ole vielä rempattu, vaan se tehdään talven aikana. Laatikon paikalle laittoon apulaiseksi lupautunut, otti sairaslomaa, joten joutui tekemään yksin. Meni yllättävän hyvin apuna iso kasa kakkosnelosen pätkiä, hallitunkki ja edellisessä viestissä näkyvä poikittaistuki. Viikonloppuna apurunko paikalleen ilmaus ym. pientä. Ehkä Webaston telineen asennus myös.
Onnistunut keskitys on helppo tarkistaa paineaselelmassa olevista raoista.
Kuvassa näyttää sekavemmalta mitä todellisuudessa on
Tuollainen pieni harmaa osa löytyi lattialta laatikon vierestä. Se on voinnut tulla mistä vaan, mutta mutta... eihän ole laatikosta ?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Lopputulokseen olen todella tyytyväinen!!carlos474a kirjoitti:Kärsimättömänä lopputulosta odotellen...
Ilmauksen tein alakautta ruutalla. Sinne meni n.70ml sitten pysähtyi. Poljin ei vielä tässä vaiheessa tuntunut tekevän painetta. Hetken pumppaamisen ja säiliön täyttämisen jälkeen poljin tuntui normaalilta.
Ajossa kytkin ottaa alempaa ja pehmeästi vs. aikaisemmin ylhäältä haukaten. Tämän huomaa tietysti sekä lähdössä että moottorijarrutuksessa. Poljin tuntuu myös kevyemmältä. Lieneekö uusien nesteiden, pyöräilyssä vahvistuneen pohjelihaksen, niiden yhteisvaikutuksesta tai jonkun muun syyn takia. Vaihteet menee todella hyvin ja pehmeästi päälle. Mietin mistä tuo huomattava ero vaihtamisessa syntyi. Laitoin uudet öljyt laatikkoon (taas vaihtui purkki marmoritiskillä), mutta sen olen tehnyt aikaisemminkin, eikä siitä laatikko uudeksi muutu. Olisiko kepin kohdistus voinnut olla hiukan pielessä? Tai sitten kytkimessä ollut ilmaa, eikä ole irrottanut kunnolla. Ehkä kaikkien näiden yhteisvaikutus, teki sen, että nyt auto tuntuu uudemmalta . Huono kytkin ja takerteleva laatikko tekee autosta pommin tuntuisen.
Suosittelen kyseistä remppaa niille, jolle se on ajankohtaista.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Nyt olis tarjolla pitkälohkon vauhtipyörä 240mm kytkimelle. Saako sitä laitettua tuohon allekirjoituksen tonttuun? Tuleeko jotain ongelmia?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Onko sulla Tommi sen vauhtipyörän osanumeroa saatavilla niin tarkistan EPC:sta?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen
Mitä vastaa studiojoukkue?
Autoni poikkeaa otsikon pelistä, eli kyseessä Saab 9000 Turbo vm-92 (200hv) ja siinä on 240mm kytkin. Mutta onko tässä "tavallisessa" Turbossa sama kytkin kuin Aerossa? Tarvikemyyjä ei ainakaan osannut muuta myydä (LuK)?
Ari
Autoni poikkeaa otsikon pelistä, eli kyseessä Saab 9000 Turbo vm-92 (200hv) ja siinä on 240mm kytkin. Mutta onko tässä "tavallisessa" Turbossa sama kytkin kuin Aerossa? Tarvikemyyjä ei ainakaan osannut muuta myydä (LuK)?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?