Trionicin sielunelämästä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Joku suotokonkka se on..

Noi halkeamat ei oo sinänsä huolestuttavia, olen nähnyt monissa piirilevyissä sellaisia, joihin on sahattu ohut lovi. :-)

(korjataan sitten vasta jos hajoaa ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

V-M kirjoitti:Mikäs tuossa boksissa on tuo punainen iso mollukka piirilevyllä? Mulla oli havaittavissa keskellä halkeama?
Se on varistori. Elikkä ylijännitesuoja eikä mikään suotokonkka.

Ja halkeamalla pinnoitteessa ei ole väliä. Laita siihen vaikka lakkaa päälle jos häiritsee.
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Seisonpa korjattuna. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kävinpä kokeilemassa... Ei mitää eroa tuohon 200hp versioon :cry:
Pitänee tutkia jos mankku on juminut kun on ollut käyttämättömänä koko talven (nyt siis kytkäsin mankun päälle että vois testata "tehoja")

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

V-M kirjoitti:Kävinpä kokeilemassa... Ei mitää eroa tuohon 200hp versioon :cry:
Hmmm. Eikös tuo tonttusi ollut automaagilaatikolla.

Eihän siinä varmaan pitäisikään olla eroa jos tuo aeron softa sisältää sytytyskartat myös automaatille ja käyttää niitä :?:

Ahtopainekin saattaa olla laatikon tyypin mukaan rajoitettu vai mites se ero 225 vs 200 hp:n välille muuten tulisi?

Itse en muuten löytänyt tuosta softasta bensakarttaa ainakaan kohtuullisella etsimisellä.
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

vtp9k kirjoitti:Itse en muuten löytänyt tuosta softasta bensakarttaa ainakaan kohtuullisella etsimisellä.
Esson baarista kuulin, että nuo trionicin softat olis kryptattu..

Käytännössä luultavasti xorraamalla vaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jope kirjoitti:
vtp9k kirjoitti:Itse en muuten löytänyt tuosta softasta bensakarttaa ainakaan kohtuullisella etsimisellä.
Esson baarista kuulin, että nuo trionicin softat olis kryptattu..

Käytännössä luultavasti xorraamalla vaan.
xorraamalla xorraamalla, mutta minkä kanssa? :) tuo xorraushan on kätettynä parhaimmissakin kryptauksissa. Pointti on siinä, että kuinka saadaan selville se luku mitä on xorrattu.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eikai siinä auta muu kuin dissassembloida koodia..

Pakkohan siellä on joku bootstrappi olla, vai onko tuo sellainen prossu, että se osaa ajaa koodin xorratussa muodossa.

(mut näemmä tyrmätään tänään joka sanomisesta, joten parempi olla sanomatta mitään varmaksi)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jope kirjoitti:Eikai siinä auta muu kuin dissassembloida koodia..

Pakkohan siellä on joku bootstrappi olla, vai onko tuo sellainen prossu, että se osaa ajaa koodin xorratussa muodossa.

(mut näemmä tyrmätään tänään joka sanomisesta, joten parempi olla sanomatta mitään varmaksi)
:)

Joo! :)

Villehän on kyllä niin velho, että se varmaan lukee minkä tahansa prossun koodin suoraan hexana :) Nuo oskilloskoopit tuolla aikaisemmassa kuvassa antaa pientä vihjettä. Ne löytyy miehen makuuhuoneesta, ja kuvassa näkyy vain pieni osa niistä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

IDA Pro valuu jo..

Katsotaan saanko koodista mitään tolkkua ilman purkin skemoja.
Viimeksi muokannut Jope, To Maalis 02, 2006 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Ei ole kryptatty. Koodi on aivan selkokielisenä dumpissa, disassembleri on kirjoitettuna ja koko hoito tuupattuna sen läpi.
Viimeksi muokannut vtp9k, Ke Joulu 13, 2006 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

vtp9k kirjoitti:
V-M kirjoitti:Kävinpä kokeilemassa... Ei mitää eroa tuohon 200hp versioon :cry:
Hmmm. Eikös tuo tonttusi ollut automaagilaatikolla.

Eihän siinä varmaan pitäisikään olla eroa jos tuo aeron softa sisältää sytytyskartat myös automaatille ja käyttää niitä :?:

Ahtopainekin saattaa olla laatikon tyypin mukaan rajoitettu vai mites se ero 225 vs 200 hp:n välille muuten tulisi?

Itse en muuten löytänyt tuosta softasta bensakarttaa ainakaan kohtuullisella etsimisellä.
Juu näinhän saattaa ollakin? Mutta mistä himskatista se tuon tomaatin tunnistaa? T7:n ymmäärrän että tunnistaa mutta miten tuossa T5:ssa?

No tarkoitushan olikin saada tuota fuelcuttia hieman ylemmäksi tuolle bleedulle, joten se selviää vasta kesäkeleillä.

Eikös Mimmillä ollut tuosta pa kartasta tietoa, muistelen hänen kommentoineen asiaa aiemmin?

Ei kai tuossa prosassa sentään tuota purku ominaisuutta ole? Ihan normi prosa? (äh hidas, näkyi selvinneen... kaameita koodareita. Mä en kerkee edes kirjottaan kun tyypit jo avaa koodia niinku näkkileipä pakettia) :lol:

OT:Mitä se Ville niillä koopeilla makkarissa tekee? Siniaaltoa NukkuMatille?:lol:

V-M
Viimeksi muokannut V-M, To Maalis 02, 2006 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

vtp9k kirjoitti:Tuossa on maistiaisia:
Ihanaa, paatuneen Amigistin sydän lämpiää kun näkee tuttuja opcodeja.

Haluaisitkos tuupata mulle koko sorsan, minkä sun disassembleri teki?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Jope kirjoitti:Haluaisitkos tuupata mulle koko sorsan, minkä sun disassembleri teki?
Siinä on pikku bugi 1-alkavien käskyjen kanssa, toimi kyllä aikaisemmin:

0006:772E: 1439 MOVE.B ,D2
0006:7730: 00FF FA07 CHK2.ô ment Divide error Abnormal program termination h§,D7

Täytyy varmaan korjata tuo ennekuin sitä kehtaa jaella.

Ja se mittalaite/kotilabraläjä ei ole makuuhuoneessa - tai no joo, rakensin tuon työpisteen parvisängyn alle kun piti taloon kuitenkin jonkinlainen vierassänky jättää. Mutta työhuoneesta tuossa on kyse jossa pystyy hätätilassa myös nukkumaan.
Viimeksi muokannut vtp9k, To Maalis 02, 2006 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Juu näinhän saattaa ollakin? Mutta mistä himskatista se tuon tomaatin tunnistaa? T7:n ymmäärrän että tunnistaa mutta miten tuossa T5:ssa?
Sinne purkkiin menee piuha vaihteensiirtovivun juuresta joka kertoo T5:lle että kyseessä on automaagi.

Lähde: 2:7 Moottorinohjausjärjestelmä Trionic
Vastaa Viestiin