Vielä noista sovitteista,vanteet siis käytetyt,mutta mistä noi alkuperäiset tarvikkeet tunnistaa,jospa inssi väittää että ne on noi spacerit ja hylkää?
Eli siis mitäs eroa noissa nyt käytännössä on?
Entäpä jos tuossa spacerissa on nuo sorvaukset,voiko sitä väittää soviterenkaaksi,tai voiko soviterengasta väittää spaceriksi.Anteeksi saivartelu,mutta mitä sanon jos leimalla näin tapahtuu...
Kertokaapa mistä löytäisin inter action mesh2 tyyliset lippivanteet tonnariini.. kokoa saisi olla sen 17". Noita mesh vanteita kun ei enää taideta myydä 4x108 jaolla
Minuteman kirjoitti:Sattuu olemaan yksi setti juurikin 16"/7,5" ja ET35, 205/55 kumeilla ja mahtui pyörimään CD:ssä jossa vielä ahtaammat kaaret kuin CS- malleissa, ainoastaan etukaarien listojen kiinnikeruuveja täytyi lyhentää. Ei ottanut takana tukivarsiin eikä muutakaan murhetta, ja mielestäni nuo tulivat melkeinpä silmää ärsyttävästi liian ulos kaarista.
Paljonko piti lyhentää? Itse mietiskelen tässä 7,5"x16" ET35 vanteisiin sopivan kokoisia kummeja. Näyttääkö 205-kumi hölmöltä 7,5" vanteessa? Niin ja -97 CD olisi asennuksen kohde.
Vetäisin vingulla melkein niihin mutterinkantoihin saakka, ehkei olisi tarvinnut edes niin paljoa, ja pulleampikaarisessa -97:ssa ei varmaan tarvitsekaan. Toisaalta varmaan parempi ottaa kerralla reilusti ettei raapaise uusia renkaita heti rikki..
Ainakin 205/55 Nankang NSII istuu juuri passelisti 7,5" vanteelle, kulutuspinnan ulkosyrjä aikalailla vanteen ulkoreunan tasalla.
Tokihan noissa renkaiden olkaprofiileissa ja muissakin mitoituksissa on melkoisesti eroja valmistajien ja jo (STRO)normienkin sisällä, juuri tuossa tallissa ihmettelin että Saabin 15"/6" vanteilla olevat vanhat 195/65-15 Michelin MXV:t ovat kulutuspinnaltaan leveämmät ja rungoltaan yhtä leveät kuin toisilla 15"/6" Saabin vanteilla olevat Goodyear Eagle Venturat kokoa 205/60-15
Minuteman kirjoitti:195/65-15 Michelin MXV:t ovat kulutuspinnaltaan leveämmät ja rungoltaan yhtä leveät kuin toisilla 15"/6" Saabin vanteilla olevat Goodyear Eagle Venturat kokoa 205/60-15
Empiirisen tutkimuksen mukaan, viimeiseltä kahdeltakymmeneltä vuodelta, olen tehnyt huomion, että Michelin on yleisesti ottaen kulutuspinnaltaan leveimpiä renkaita. Joissain halpamerkeissä puuttuu saman levyisestä renkaasta Micheliiniin verrattuna reilusti ylikin 10 mm kulutuspinnan leveydestä. Niin että kyllä Miceliineissä enemmän tavaraa saa vaikka ovatkin kalliimpia muista ominaisuuksista puhumatakaan.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2589979.jpg
Vanteet ollut nyt muutaman kuukauden alla ja vaihtoon menee , tukivarret jo melko lytyssä, ketuttaa vaan ku on hyvännäköset kiekot mut takapenkille ei voi ottaa kun korkeintaan yhden matkustajan. oisko ihan hullu ajatus et hitsais vanteeseen kiinni levikepalat ja hiois nätiks vai meneeks ihan hullutteluks jo.?! ET45 18/7,5"-renkaat 225/40. Ei tullu taas lueskeltua näitä vanne sivuja ennen vanteiden hankkimista mutta kun halvalla sai ni oli pakko tai levikepalat vaan alle ja talvirenkailla aina leimalle.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
noniin kohta lähtee spacerit tilaukseen MUTTA vaikuttaako ajettavuuteen kauheesti jos on vaan takana levikkeet 20mm/puoli tai esim, edessä 10mm/puoli ja takana 20mm/puoli.?!?!?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
ja taas jatkuu, onkohan kuinka paljon tilaa levyjen sisällä, että kuin paljon pidemmät pultit voi laittaa ennen ku ottaa kiinni, 15mm levikepalat on nyt tilauksessa ja meinasin 50mm pultit laittaa. Mun järjen/mittauksien mukaan se ei tulis ku joku 3-5mm pidemmälle ku noilla orkkis pulteilla.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Minuteman kirjoitti:Vetäisin vingulla melkein niihin mutterinkantoihin saakka, ehkei olisi tarvinnut edes niin paljoa, ja pulleampikaarisessa -97:ssa ei varmaan tarvitsekaan. Toisaalta varmaan parempi ottaa kerralla reilusti ettei raapaise uusia renkaita heti rikki..
Ainakin 205/55 Nankang NSII istuu juuri passelisti 7,5" vanteelle, kulutuspinnan ulkosyrjä aikalailla vanteen ulkoreunan tasalla.
Tokihan noissa renkaiden olkaprofiileissa ja muissakin mitoituksissa on melkoisesti eroja valmistajien ja jo (STRO)normienkin sisällä, juuri tuossa tallissa ihmettelin että Saabin 15"/6" vanteilla olevat vanhat 195/65-15 Michelin MXV:t ovat kulutuspinnaltaan leveämmät ja rungoltaan yhtä leveät kuin toisilla 15"/6" Saabin vanteilla olevat Goodyear Eagle Venturat kokoa 205/60-15
Vannesuojalla varustettu Hankook Ventus Prime K105 205/55/16 sopii todella hienosti tuohon 7,5" vanteelle. Näytti nuo vanteet istuvan ihan nätisti tonttuun. Hiukan siltä vaikuttaisi ettei tarvitse niitä pultteja katkoa. Jahka saa taas auton käyntiin täytyy vähän rattia pyöritellä.
Minuteman kirjoitti:Vetäisin vingulla melkein niihin mutterinkantoihin saakka, ehkei olisi tarvinnut edes niin paljoa, ja pulleampikaarisessa -97:ssa ei varmaan tarvitsekaan. Toisaalta varmaan parempi ottaa kerralla reilusti ettei raapaise uusia renkaita heti rikki..
Ainakin 205/55 Nankang NSII istuu juuri passelisti 7,5" vanteelle, kulutuspinnan ulkosyrjä aikalailla vanteen ulkoreunan tasalla.
Tokihan noissa renkaiden olkaprofiileissa ja muissakin mitoituksissa on melkoisesti eroja valmistajien ja jo (STRO)normienkin sisällä, juuri tuossa tallissa ihmettelin että Saabin 15"/6" vanteilla olevat vanhat 195/65-15 Michelin MXV:t ovat kulutuspinnaltaan leveämmät ja rungoltaan yhtä leveät kuin toisilla 15"/6" Saabin vanteilla olevat Goodyear Eagle Venturat kokoa 205/60-15
Vannesuojalla varustettu Hankook Ventus Prime K105 205/55/16 sopii todella hienosti tuohon 7,5" vanteelle. Näytti nuo vanteet istuvan ihan nätisti tonttuun. Hiukan siltä vaikuttaisi ettei tarvitse niitä pultteja katkoa. Jahka saa taas auton käyntiin täytyy vähän rattia pyöritellä.
Hiukan lisäystä, eli MY97 CD -korissa ottaa 16"x7,5" ET35 kiinni takana käsijarruvaijerin kiinnikkeeseen. 5mm spaceri riittää korjaamaan tilanteen. Itse tilasin vannetukusta 16mm keskittävät MOMO:n spacerit.
Taas palataan tontunt vanteisiin, minkähän laisella ET:llä 18" istuis nätimmin tonnariin(-96) viime kesä meni ET 45 ja 15mm spacereilla mutta ei oikeen näyttänyt hyvältä, nyt on talvirengastus 215/55-16, 7,5x16" vanteilla, edessä ET 22 ja takana ET 7 ja nyt rupee näyttää hyvältä mut mites sit 8"x18" vanteilla?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Kevät tulee kohisten ja vannekuume senku kasvaa, voi olla että menee 17" vanteet vaihtoon ja tilalle 18".. Itsekin kaipaisin tietoa, että minkä ET se olis 18X8" vanteelle paras, rengaskoko 215/40 vai 225/40?
Alustana on edestä -40mm H&R:n ja takana Aeron jouset iskarit GTS..