Kyllä sinun kannattaa alkaa saman tien jumppaamaan sen liittimen irrotuksessa. Tarkastaa jo puhuttu sulaminen/hapettuminen
Puhaltimen toiminnan voi testa ilman "etuvastusta"=säätöyksikköäkin. Kun sinulla on liitin irrotettu yhdistämällä pari kontaktia johdon puoleisesta liittimesta saadaan puhaltimelle täydet jännitteet. Jos puhallin tuolloin pyörii täysillä, niin vika on muualla kuin puhaltimessa.
Kun liittimen nastat 3 ja 4 ( mustat 4mm2 johtimet ) kytkee yhteen saa moottori maita, +12V tulee suoraan sulakkeelta. Voin sen sinulle laittaa sähköisenäkin, kun saan spostiosoitteen YV:nä
Em. siis vm 97 kytkentäkaavion mukaan.
Myydään palstalla on useampi tonnari purettavana ja kaikissa ACC malleissa on periaatteessa sama säädin. Ulkonäollisesti niissä saattaa olla pieniä eroja, mutta muistaakseni kaikki sopii keskenään.
Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
No sain nyt foorumilta jo ostettua toisen säätimen ja eihän se ikävä kyllä tullut vaihtamalla kuntoon. Tuuletin lähtee edelleen käyntiin vain kopauttamalla ja on alkanut myös pitää tuskaista, jurisevaa ääntä.
Eli taitaa tulla hintaa taas Tonnarille . Tutkin noita ylempänä linkitettyjä puhallinmoottorin vaihto-ohjeita ja totesin, että jokseenkin turha lähteä itse edes yrittämään (varsinkaan tuolla pakkasessa).
Onko suosituksia mistä kannattaa hommata uusi moottori? Kannattaako tilata pelkkä moottoriyksikkö vai siipineen suoraan?
Onko näistä kokemusta:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=498
Eli taitaa tulla hintaa taas Tonnarille . Tutkin noita ylempänä linkitettyjä puhallinmoottorin vaihto-ohjeita ja totesin, että jokseenkin turha lähteä itse edes yrittämään (varsinkaan tuolla pakkasessa).
Onko suosituksia mistä kannattaa hommata uusi moottori? Kannattaako tilata pelkkä moottoriyksikkö vai siipineen suoraan?
Onko näistä kokemusta:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=498
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Tuo tarvikemalli ei puhalla yhtä lujaa kuin orkkis. Itse käytin moista vuoden verran ennen kuin kyllästyin ja ostin PCS:ltä orkkispöheltimen. En tosin tiedä saako niitä enää.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Niin että toi on tarvike, vaikka lukeekin "Croma Bosch". Höh. Pitääpä kysyä PCS:ltä sitten.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Cromassa on ollut sekä Marelli, että Bosch -tyyppistä puhallinta. Nimikkeellä ei siis viitata tiskillä myytävään merkkiin, vaan puhaltimen tyyppiin.
Alkuperäistä Boschia ei saa enää. Mulla vaihdettiin viime talvena käyttämätön Bosch ja aika surkea puhallustaso siinäkin on.
Alkuperäistä Boschia ei saa enää. Mulla vaihdettiin viime talvena käyttämätön Bosch ja aika surkea puhallustaso siinäkin on.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Nooh, tilasin sen puhaltimen PCS:ltä (muutaman kympin Motonetiä kalliimmalla) ja Pro Parts Swedeniähän sieltäkin tuli . Korjaamolla vaihdatin ja 4 tuntia veloittivat työtä. Nyt on sitten alkuperäistä aneemisemmin puhaltava tarvikepuhallin paikallaan, mutta tulipahan kuitenkin hemmetin kalliiksi. . Onhan tuo nyt silti Audia lämpimämpi huomattavasti.
Bonuksena vielä autoa korjaamon pihalla käynnistäessä tyhjäkäynti oli kuin astmaatikon hapen haukkomista. Olivat jättäneet map-anturin letkun ja huohotinletkun irralleen. Vissiin oli ollut kiirusta.
Bonuksena vielä autoa korjaamon pihalla käynnistäessä tyhjäkäynti oli kuin astmaatikon hapen haukkomista. Olivat jättäneet map-anturin letkun ja huohotinletkun irralleen. Vissiin oli ollut kiirusta.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00