Automaattilootako vaihtoon? Kuvia & kyssäreitä. Vaihdettu!
Automaattilootako vaihtoon? Kuvia & kyssäreitä. Vaihdettu!
Noniin, aloitetaas alusta.. Auto on siis vuoden -93 2.3T, automaattilaatikolla ja vakiotehoilla. Kaikki lähti kickdownista laitettaessa lämää tiskiin -> hirveä rusahdus.
Tällä hetkellä toiminta seuraavanlaista:
- Suoraan ajaminen sujuu ongelmitta
- Kun ratin kääntää oikealle, alkaa hirveä pauke. Pyörä pomppaa vähän vajaa kierroksen välein aika reilun nykäisyn
- Kuskin puoli ilmassa, rengasta pyöritettäessä sama efekti. n. 20-30 asteen välys löytyy aina tuosta "ongelmakohdasta"
- Auton ollessa P:llä, myös apparin puolen rengasta saa pyöritettyä tietyissä kohdissa, vähän kun kääntää kuskin puolen rengasta niin löytyy aina myös kohta missä (apparin renkaan) pyörittäminen ei onnistu.
Ilmeisesti karies siis iskenyt ja hampaat tippuu. Valistuneena veikkauksena tuossa tuli tasauspyörästön pikkuakseli, muita ehdotuksia? Ilmeisesti koko laatikko kuitenkin menee vaihtoon? Saa toki tarjota edullisia pitkälohkoon käypiä
e: Sanotaanko vielä harmituksen sanana.. Onneksi on tällä viikolla tulossa 3" putkisto, voinhan mä sitten vaikka soitella torvea sillä tjsp
Tällä hetkellä toiminta seuraavanlaista:
- Suoraan ajaminen sujuu ongelmitta
- Kun ratin kääntää oikealle, alkaa hirveä pauke. Pyörä pomppaa vähän vajaa kierroksen välein aika reilun nykäisyn
- Kuskin puoli ilmassa, rengasta pyöritettäessä sama efekti. n. 20-30 asteen välys löytyy aina tuosta "ongelmakohdasta"
- Auton ollessa P:llä, myös apparin puolen rengasta saa pyöritettyä tietyissä kohdissa, vähän kun kääntää kuskin puolen rengasta niin löytyy aina myös kohta missä (apparin renkaan) pyörittäminen ei onnistu.
Ilmeisesti karies siis iskenyt ja hampaat tippuu. Valistuneena veikkauksena tuossa tuli tasauspyörästön pikkuakseli, muita ehdotuksia? Ilmeisesti koko laatikko kuitenkin menee vaihtoon? Saa toki tarjota edullisia pitkälohkoon käypiä
e: Sanotaanko vielä harmituksen sanana.. Onneksi on tällä viikolla tulossa 3" putkisto, voinhan mä sitten vaikka soitella torvea sillä tjsp
Viimeksi muokannut jyrmy, Su Heinä 11, 2010 20:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Re: Automaattilootako vaihtoon?
Jaahas, aika hiljasta on tän asian suhteen.. Mutta kysytääs sitten, jos ja kun rupean tässä "uutta" tomaattilaatikkoa metsästämään, mitkä laatikot tuohon käyvät? Eroa pitkä-/lyhytlohkolla, cc/cd/cs ? Jos näin, pitää ilmeisesti olla vähintään tuon -93 ikäinen? B234L on siis oma kone, auto sigun mukainen.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Automaattilootako vaihtoon?
automaatista en tiedä, mutta pitkälohkon ja lyhytlohkon manuaaliaskeissa on eroja... olisiko myös tomaatissa?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Automaattilootako vaihtoon?
Jos vetonivelet on kunnossa, niin tilailisin tuolta uuden.
http://www.anatrollhattan.com/sdcc/premiarerbjudande
http://www.anatrollhattan.com/sdcc/premiarerbjudande
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Automaattilootako vaihtoon?
No voihan perskele, just ehdin käytetyn käydä hakemassa pienen arpomisen jälkeen ja tuollahan olis ollu tismalleen oikea, ja halavalla. Tosin, eikös noi ton sivun tuotteet ollu juurikin begagnade? Mutta, yritetään tällä, jospa pääsis ens viikolla vaikka ajelemaankin taas9000LPT kirjoitti:Jos vetonivelet on kunnossa, niin tilailisin tuolta uuden.
http://www.anatrollhattan.com/sdcc/premiarerbjudande
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Re: Automaattilootako vaihtoon?
Noniin, 'uusi' loota hankittu, jonka ainakin PITI käydä autooni ... Väitettiin että kaikkien 2.3 litrasten, ennen vuotta -94 pitäisi kyllä käydä. Muutama ongelma / kysymys:
- Kickdown-vaijerin liitin on erilainen uudessa ja vanhassa, saako tuon vanhan (oikeanpuoleinen) irrotettua tuolta sisäkautta (toinen kuva)? Ilmeisesti joku mekanismi sitä pitää kuitenkin kiinni.
- Ao. Kuvan yläreunassa olevat (ympyröidyt) tapit, puuttuvat toisesta..
siirrettiin uuteen
- Saman kuvan alareuna (ympyröity): kovin näyttää erilaiselta, haittaneeko?
ei muuten, mutta öljypohjaa ei enää saa auki siirtämättä laatikkoa kun nuo "reiät" puuttuvat
- Kannattaako turbiini irrottaa koneesta ja kiinnittää laatikkoon, kun laatikko on vielä pöydällä, vaiko tuupata laatikko vaan paikalleen?
- Tuohon uuteen oli malja vaihdettu, eikä se käy mun vetariin. Vanha malja on näköjään vähän saanut iskua, ja jostain pitäisi uusi keksiä. Mitkä maljat tähän käy, meneekö myös manuaalilootista? Vanhan maljan ulkohalkaisija on 90 mm. Saa tarjota
- Kickdown-vaijerin liitin on erilainen uudessa ja vanhassa, saako tuon vanhan (oikeanpuoleinen) irrotettua tuolta sisäkautta (toinen kuva)? Ilmeisesti joku mekanismi sitä pitää kuitenkin kiinni.
- Ao. Kuvan yläreunassa olevat (ympyröidyt) tapit, puuttuvat toisesta..
siirrettiin uuteen
- Saman kuvan alareuna (ympyröity): kovin näyttää erilaiselta, haittaneeko?
ei muuten, mutta öljypohjaa ei enää saa auki siirtämättä laatikkoa kun nuo "reiät" puuttuvat
- Kannattaako turbiini irrottaa koneesta ja kiinnittää laatikkoon, kun laatikko on vielä pöydällä, vaiko tuupata laatikko vaan paikalleen?
- Tuohon uuteen oli malja vaihdettu, eikä se käy mun vetariin. Vanha malja on näköjään vähän saanut iskua, ja jostain pitäisi uusi keksiä. Mitkä maljat tähän käy, meneekö myös manuaalilootista? Vanhan maljan ulkohalkaisija on 90 mm. Saa tarjota
Viimeksi muokannut jyrmy, Ti Heinä 13, 2010 08:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Re: Automaattilootako vaihtoon? Kuvia & kyssäreitä.
Kiitti vinkeistä Aukeshan se, piti melko paljon ylimäärästä avata mutta.. Jos jollain tulee sama homma eteen, niin tuossa kuva mistä voi hahmotella mitkä ruuvinreiät menevät koneistosta alas asti, niin ei tartte kaikkia niitä miljuunaa matolaatikon ruuvia irrottaa turhaan. Ja lähtihän se vaijeri irti ehjänä, jee.
Jesh, nyt alkais olla kahdesta laatikosta saatu yks mun autoon käypä valmiiks, jospa sen aamuyön hämärinä tunteina sais jopa vielä paikalleen
Jesh, nyt alkais olla kahdesta laatikosta saatu yks mun autoon käypä valmiiks, jospa sen aamuyön hämärinä tunteina sais jopa vielä paikalleen
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Re: Automaattilootako vaihtoon? Kuvia & kyssäreitä.
Jottei seuraavalla kerralla tarvitsisi arvailla/hahmotella, niin tässä vielä ne matolaatikkoa paikallaanpitävät isokantaiset ruuvit malliksi löysättynä:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ZF- ... age20.html
Varmaan myöhäistä kommentoida momentinmuunninasiaakin, parasta olisi ollut että limppua ei olisi erotettu vaihteistosta missään vaiheessa, tiivisteiden vaurioitumisriski tai likaantumista vähintäänkin. Eli "uusi" laatikko olisi mielellään saanut tulla momentinmuunnin paikallaan.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ZF- ... age20.html
Varmaan myöhäistä kommentoida momentinmuunninasiaakin, parasta olisi ollut että limppua ei olisi erotettu vaihteistosta missään vaiheessa, tiivisteiden vaurioitumisriski tai likaantumista vähintäänkin. Eli "uusi" laatikko olisi mielellään saanut tulla momentinmuunnin paikallaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Automaattilootako vaihtoon? Kuvia & kyssäreitä.
Huh, olipahan jumppa. Tässä vaiheessa voi todeta että ei kannata ruveta asentamaan ei-sopivaa automaattilaatikkoa Kaikkia oletuksia ja väitöksiä vasten, olihan tämä tosiaan alunperin vinolohkosta peräisin, kun piti olla pitkälohkosta. Yksi pultti siis meni vähemmän kiinni, ja öljypohjaa ei tule enää saamaan auki siirtämättä laatikkoa.. Vaijeri&liitin piti siirtää vanhasta tosiaan (ja malja vaihtaa), mutta eipä vielä riittänyt siltikään, piti ottaa myös alumiinia pois että laatikko meni paikoilleen:
Mutta, ainakin toistaiseksi se on hienosti kaikesta huolimatta pelittänyt, toivotaan että nyt hetken edes kestäisi
Ja tuli vielä uusi hieno röörikin laitettua paikalleen (saipa muuten leikellä melko reilusti tilaa takapuskuriin..)
Mutta, ainakin toistaiseksi se on hienosti kaikesta huolimatta pelittänyt, toivotaan että nyt hetken edes kestäisi
Ja tuli vielä uusi hieno röörikin laitettua paikalleen (saipa muuten leikellä melko reilusti tilaa takapuskuriin..)
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Re: Automaattilootako vaihtoon? Kuvia & kyssäreitä. Vaihdettu!
Tulipa vielä tutkittua sen vanhan laatikon kohtalo ja olihan sieltä tosiaan pikkuakselin hampaat mennyt, tuossa muutama kuva. Kummasti sitä voi vakiotehoillakin saada tuhoa aikaan, eikä todellakaan ole mitenkään kovasti edes poljettu. Kuriositeettina myös vaihteistoöljyn väri, liekö sitten syytä vaiko seurausta..
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839