Acc- laitteen minor/major problem

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
worcmik
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Touko 20, 2004 18:07

Acc- laitteen minor/major problem

Viesti Kirjoittaja worcmik »

:evil: Prk... Ajaessani tonnarilla Acc lakkasi toimimasta, sulakkeet ei ole menneet, ajotietokone vastaa kalibrointiin normaalisti ja vikakoodeja ei näyttöön tule. Puhallin on hiljaa kuin hiiri kaapissa ja talvi pukkaa niskaan. Pitääkö ostaa enemmän villavaatteita koko perheelle vai mikä avuksi, itse en usko moottorin hiilien loppumiseen, koska flekti ei varoitellut yhtään, vaan tyssäsi kuin seinään. Voisko olla etuvastus palanut tai missä vika. Vastatkaa hyvätihmises sentään ennenkuin pakkanen pukkaa niskaan.[/b] 8O
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Moottorin hiilet tai johdotus nopeudensäätimeltä moottorille, koska ei tule vikakoodeja.
Tarkasta ensimmäisenä moottorin luona oleva liitin, itsellä piruili se ja ei antanut vikakoodeja. Sulla ei ole etuvastusta, vaan nopeudensäätöyksikössä oleva darlington tyyppinen fetti? Se kun käryää niin tulee vikakoodi.
9000 CD 2.3 -90
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Saabissa kylmä ja lasit huurussa, ei hyvä!

Viesti Kirjoittaja mikan »

Noniin ja taas se sitten tapahtui.
Eli tänään kun tulin töihin niin lämppärin puhallus katkesi kuin veitsellä leikaten. Aiemmin mun tonnarista on mennyt juuri tuo puhallinnopeuden säätöyksikkö ja ilmeisesti se meni taas. Onko jollain tiedossa mikä trankku siellä on? Jos vaikka Bebekistä tilalle ja itse juottaen...

Potilas on siis 9000 CD 2,3 T -93 ja ACC2.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Moi,

Kannattaa tarkastaa se iso nelinapainen liitin, joka tulee puhaltimen moottorille. Liitin ei ole kovin laadukas ja sen sisälle pääsee kaikkea skeidaa vuosien saatossa.

Luulin, että omasta oli myös mennyt se nopeudensäädin kun meni mykäksi eikä mitään vikakoodeja tullut. Liittimessä oli kuitenkin tavaraa, joka oli kärähtänyt ja maadoitus ei toiminut sen takia. Perusteellinen liittimen putsaus ja sen jälkeen toimi moitteetta.

-TT
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

TT kirjoitti:Moi,

Kannattaa tarkastaa se iso nelinapainen liitin, joka tulee puhaltimen moottorille. Liitin ei ole kovin laadukas ja sen sisälle pääsee kaikkea skeidaa vuosien saatossa.

Luulin, että omasta oli myös mennyt se nopeudensäädin kun meni mykäksi eikä mitään vikakoodeja tullut. Liittimessä oli kuitenkin tavaraa, joka oli kärähtänyt ja maadoitus ei toiminut sen takia. Perusteellinen liittimen putsaus ja sen jälkeen toimi moitteetta.

-TT
Tiedossa on. Eli multa on mennyt siis tuo säädin jo kerran ja silloin se oli kärähtänyt oikein huolella. Tuosta liittymestäkin oli joku nasta hieman kärtsännyt. Voi olla taas samaa vikaa, eli joko säädin tai sitten vain kontaktin puutetta. Toivotaan jälkimmäistä. Illalla se on kait avattava vaikka ei olekaan uutta säädintä tai transistori laittaa tilalle. Jos ei muuta niin ohitus niin että puhallin puhaltaa koko ajan täysillä.


t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Ja taas puhaltaa. Vika ei onneksi ollutkaan säädinyksikössä jonka jo tosin ehdin irroittamaan. Moottorin liitin vain oli sen verran hapettunut ettei se saanut kunnon kontaktia. Purin liittimet, putsasin, kiristin ja kasasin. Toimii!

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kumma juttu tuntuu noi tonnarien vaivat olevan pääsääntöisesti kosketusvikoja ja hapettumia.... :?
Ei kai vaan fiat suunnittele SAABin sähkölaitteita... :wink:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Kuopiossa kärsin 7,5€ tuosta darlintonista
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Fiat lux! (tulkoon valo!) :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ows
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 20:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Acc- laitteen minor/major problem

Viesti Kirjoittaja ows »

worcmik kirjoitti::evil: Prk... Ajaessani tonnarilla Acc lakkasi toimimasta, sulakkeet ei ole menneet, ajotietokone vastaa kalibrointiin normaalisti. Puhallin on hiljaa kuin hiiri kaapissa ja talvi pukkaa niskaan. Pitääkö ostaa enemmän villavaatteita koko perheelle vai mikä avuksi, itse en usko moottorin hiilien loppumiseen, koska flekti ei varoitellut yhtään, vaan tyssäsi kuin seinään. Voisko olla etuvastus palanut tai missä vika. Vastatkaa hyvätihmises sentään ennenkuin pakkanen pukkaa niskaan.[/b] 8O
Ittellä kävi tässä samoin. Puhallin lopetti toimintansa mitään varoittelematta. Ny tulee lämmintä kabiiniin vähän vain kun ajelee kovempaa. Muuten mennään pallit huurussa. Sulakkeet ok.
ja vikakoodeja ei näyttöön tule.
Itsellä tulee vikakoodit 7U (Actuating motor for air recalculation flap -> Open circuit) ja AU (Fan Motor -> break in circuit or motor failure).

Kontaktihäiriö/se transistori porsinut? Tutkailin tuossa pikaiseen ja heiluttelin liittimiä hölmöläisenä. Ei apua. Yleismittaria en omista ja sen käyttämisen perusteetkin vähän päässy jo unohtumaan :roll:. Huomenna aattelin päivällä käydä propaamassa ja testaamassa puhaltimen moottoria suoralla virralla (Onnistunee maadoittamalla moottorin maa-johdon suoraan? :oops: )

Sitten vuorossa tuon samaisen puhaltimen moottorille menevän virtapotikan putsaus jos moottori pyörii. Sitten loppuu omat aseet.

Autona -89 9000CC T16. Ilmastoinnilla ja ACC1. :saab:
#3297
-98 9000 CSE Sport 2.3T
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Acc- laitteen minor/major problem

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Moi,

Kannattaa tarkastaa se iso nelinapainen liitin, joka tulee puhaltimen moottorille. Liitin ei ole kovin laadukas ja sen sisälle pääsee kaikkea skeidaa vuosien saatossa.
Vähä ohi menee mut eikös se puhaltimen liitin oo kaks napainen ja se säätimelle tuleva liitin nelinapainen?
ows
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 20:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Acc- laitteen minor/major problem

Viesti Kirjoittaja ows »

ows kirjoitti:Itsellä tulee vikakoodit 7U (Actuating motor for air recalculation flap -> Open circuit) ja AU (Fan Motor -> break in circuit or motor failure). :saab:
Ratkaistu: Puhaltimen moottorissa kontaktihäiriö.
#3297
-98 9000 CSE Sport 2.3T
Vastaa Viestiin