Katsastus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Hukkaportti
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja Hukkaportti »

Joo, auton katsastus, kyllä vituttaa!
SAAB hyväksytysti läpi katsastuksesta (ja tehtaan täydellisellä alkuperäisellä setupilla), kuten aina, joo. Mutta!

Mutta se auton ylenpalttinen kehuminen on muuttunut jo ällöttäväksi ihme lässytykseksi, mitä ei pirukaan viitsi kuunnella.
Nytkin syynäsi sisätiloja oikein fikkarin kanssa joka puolelta, höpöttäen että kun on auto niin siisti ja hyvässä kunnossa ja on selvästi hyvällä huolenpidolla. Takaovenkin avasi takapenkkiläisen tilojen syynäämiseksi ja sitä samaa höpötystä.
Taisi kuitenkin etsiä runkonumeron mahdollista paikkaa, kun sitä lopulta kysyi moottoritilan tutkailtuaan. Opastin sitten takaluukkuun ja välipohjan alle – ja taas oli niin siisti takaluukku ja minivarapyörän lisäksi oli oikein paikkapullokin! Mitä se sille kuuluu, vaikka onkin!

Puuttuvan pölykapselin huomasi ja lupasinkin heti ostaa 4 kpl uudet, mikäli ei vain määrää autoani paalaimeen.

Teki mieli sanoa, että lopeta tuo höpötys, kaiva kuvettas ja osta auto pois!

Lähtiessä venähti kaiffarilta naama aika pahasti, kun poltin päreeni ja keskeytin lässytyksen kysymällä, että oliko tässä nyt kaikki, vai oliko vielä jotain muuta? Ei ollut – vedin oven kiinni ja häippäsin liukkaasti.

Saatanan mutterinpuristelijat, lopettakaa nyt jumankauta se v*tun lässytys! Auton katsastus ON herkkä asia, tana!
Ja se vanha mulk*u ja turhia lässyttämättömän katsastusinssi heti takas!

UGH!
CS 2,0t -97 225 000 km
einopekka
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Tammi 26, 2017 20:27

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja einopekka »

Mikäs katsastusasemaketju mainostikaan puhuvia katsastusmiehiä, taisit vaan viedä väärälle asemalle :wink: . Eikä minun käsittääkseni asiakkaan ole pakko edes olla mukana hallin puolella, ainakin täällä saa istua sen ajan odotushuoneessa. Ehkä inssi vaan tykkäsi siitä kun joku jaksaa pitää huolta tulevaisuuden klassikosta?
Punainen ysikuuppa kromipuskureilla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja mestari »

joutui oikein leimalle mennessä kiraseen käsijarrua tontusta kierroksen, olisi mennyt muutenkin mutta varmistelin hieman.
huomautuksitta taas läpi, ingenjöörikin oli suu auki kun kehoitin tarkastamaan alustan ruosteettomuutta ja alustansuojaus leimoja ikkunasta.
helmikuulle 19 pitäs ajella leimalla. :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2518
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Huomas kyllä että ylimäärästä intoo oli tänä syksynä katsastusmiehillä jutella :lol: Femma ja Tonnari molemmat ekalla läpi kuitenkin kuten yleensä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2233
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

kyr*ä Ykkösellä (K1), on ne v*tun puhuvat, pierevät ja haistapaska asenteella olevat mun kokemuksien mukaan. Hyvä ettei tullu käsirysy.. .. ehki se lasi, joka on yhteyksissä palvelutiskiin pelasti.. ..sen mulkun katzarin :roll: :lol:
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
hei2618
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Marras 03, 2011 14:01
Paikkakunta: kuopio

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja hei2618 »

Nuoret miehet Q-katastuksessa ymmärtävät hyvän päälle. Toinen vuosi putkeen sujona läpi. Saab 9000 cs vm.92.
Saab 9000 cs -1992
Saab 900 i -1991
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Pientä laittoa vaatii... käsijarru 1.7kN + 0.9kN ei riittänyt, toinen takaiskari 49%. Näistä hylsy.
Korjauskehotukset takapyörien helmakoteloista (ruoste) ja moottorin öljyvuodosta.

Eikun laittamaan kuntoon.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Toinen takaiskari 49% ja hylky??
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Toinen takaiskari 49% ja hylky??
Katseli vielä, että ei näytä iskari vuotavan ja epäili rengaspaineen tai iskarin yläpään kiinnityksen aiheuttavan prosentit. Ei tuo kovin alhaiselta minustakaan kuulosta, mutta toinen oli 70%, niin ehkä heittoa oli sitten liikaa(?).
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

No nyt on taas vuosi leimaa - iskaritesti näytti nyt taakse tasasesti 50%; toisen puolen prosentit oli nousseet turhaan lössöstä renkaasta (1.8bar).

Käppärin kiriminen helppo homma, ja helmat leikattiin ja hitsattiin kuntoon. Öljyvuotoa (tippa päivässä) katsotaan sitten tarkemmin myöhemmin; aika vähäiseltä vaikuttaa.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onko joku konkreettisesti testannut tuota rengaspaineiden vaikutusta iskaritestiin? Mulla pomppasi Oldsi viime viikolla iskaritestissä, lukemat edessä (v/o) 38/18 ja takana 51/41. Edessä siis liikaa eroa ja iskarit vaihtoon. Tuosta etuakselin tuloksesta olisi luullut, että oikea etuiskari on tyhjä ja aivan lötkö, mutta kun otin iskarit irti, niin molemma vaikutti käsin kokeilemalla ihan ok-kuntoisilta. Molemmissa kaasunpainetta jäljellä, tosin eivät ulostaneet itseään ihan yhtä terhakkaasti kuin uutena.

Eilen vaihtui autoon uudet Bilsteinin B6 etuiskarit ja tänään aamulla katsastukseen. Tulos etuakselilta 55/43.

Kävin tämän jälkeen tsekkaamassa rengaspaineet, niin vasemmalla oli 2,4-2,5 baria ja oikealla 2,2 baria. Alkoi pohdituttaa voisiko tuo uusillakin iskareilla esiintyvä ero johtua erosta rengaspaineissa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja marvi »

Viimeksi ainakin korjaantui iskarit jo konttorilla niin että tarkastettiin yhden renkaan paineet, tässä tapauksessa oli kyllä eroa toista baaria.

Mutta jokatapauksessa on merkitystä noilla rengaspaineilla.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4952
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kesätonnari juuri leimattu ja olihan siihen mittariin tullut vajaa 700 km, viime katsastuksessa. 8O 8)

Ja viimeksi tankannutkin tuon 2017 Syksyllä. Vähän se vie. :mrgreen: :mrgreen:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja Risto »

AZP kirjoitti:
To Touko 09, 2019 09:09
Onko joku konkreettisesti testannut tuota rengaspaineiden vaikutusta iskaritestiin? Mulla pomppasi Oldsi viime viikolla iskaritestissä, lukemat edessä (v/o) 38/18 ja takana 51/41. Edessä siis liikaa eroa ja iskarit vaihtoon. Tuosta etuakselin tuloksesta olisi luullut, että oikea etuiskari on tyhjä ja aivan lötkö, mutta kun otin iskarit irti, niin molemma vaikutti käsin kokeilemalla ihan ok-kuntoisilta. Molemmissa kaasunpainetta jäljellä, tosin eivät ulostaneet itseään ihan yhtä terhakkaasti kuin uutena.

Eilen vaihtui autoon uudet Bilsteinin B6 etuiskarit ja tänään aamulla katsastukseen. Tulos etuakselilta 55/43.

Kävin tämän jälkeen tsekkaamassa rengaspaineet, niin vasemmalla oli 2,4-2,5 baria ja oikealla 2,2 baria. Alkoi pohdituttaa voisiko tuo uusillakin iskareilla esiintyvä ero johtua erosta rengaspaineissa.
Onhan noita paineita useinkin joutunut konttorilla säätämään. Kova rengas = huonot arvot, löysä rengas = hyvät arvot.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mitkä on sitten hyvät ja mitkä huonot arvot? Mulla oli löysemmät paineet siellä matalampien iskariprosenttien puolella, mutta eikös se niin olekin että löysä jousitus antaa matalamman prossan ja jäykkä korkeamman?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin