biltema alatukivarret
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
biltema alatukivarret
kokemuksia kellään???? Siiin valmiiks alapallo + molemmat tukilaakerit = 59e/kpl.......
Re: biltema alatukivarret
Kiinnostais täälläkin tietää, onko millaiset. Onko tosiaan näin, että mukana tulee alapallo + etu- ja takahelat? Kaikkinensa kokonaisuudessaan?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: biltema alatukivarret
kyllä hela hoito..pulttaa kiinni periaatteella.... laadusta ois kiva saada...mut tuskinpa noitakaan kauhean moni pulju vääntää...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: biltema alatukivarret
Lieköhän kellään kokemusta noista bilteman iskareistakaan? Ovat ainakin kovasti halvemmat ku motonetin iskarit...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: biltema alatukivarret
On, eräät takavaimentimet palautin ja sain mukisematta rahat takaisin. Sisäänvaimennusta ei yhtään, ja nyt tarkoitan todellakin hengetöntä, ulosjoustossa sitäkin enemmän. Alasilmukan sisäholkki pari milliä liian leveä, ei mene rälläkällä modaamatta paikoilleen.
"Motonetin iskarit" voivat olla mitä tahansa linjalta KYB-Sachs-TRW-QH/Lip, joista edellämainitut kaksi ovat mukavimpia, riittävällä vaimennusteholla varustettuja ja kestävimpiä, TRW taas "Jenkkimukava" ja kaikessa rentoudessaan kestävä mutta suoraan sanottuna pelottavat ajaa yhtään "dynaamisemmin". QH/Lip on uutena erittäin, melkein liiankin tiukka iskari ja täräyttelevä, kaasunpainetta on vaikka muille jakaa, sinänsä ryhdistävät muuten jousiltaan väsynyttä autoa. Kuitenkin alle vuodessa normaalissa ajossa oksentavat kaasut&öljyt ulos.
Jos suositusta kysytään niin minä kallistuisin Sachs:iin, "Touring"- perusmalli ruiskuihin ynnämuihin verkkaisempiin, ja Isoturboihin malli "Advantage" joka vastaa vaimennusteholtaan lähinnä Saabin "omia" Aeromallin Sachs-alustoja.
"Motonetin iskarit" voivat olla mitä tahansa linjalta KYB-Sachs-TRW-QH/Lip, joista edellämainitut kaksi ovat mukavimpia, riittävällä vaimennusteholla varustettuja ja kestävimpiä, TRW taas "Jenkkimukava" ja kaikessa rentoudessaan kestävä mutta suoraan sanottuna pelottavat ajaa yhtään "dynaamisemmin". QH/Lip on uutena erittäin, melkein liiankin tiukka iskari ja täräyttelevä, kaasunpainetta on vaikka muille jakaa, sinänsä ryhdistävät muuten jousiltaan väsynyttä autoa. Kuitenkin alle vuodessa normaalissa ajossa oksentavat kaasut&öljyt ulos.
Jos suositusta kysytään niin minä kallistuisin Sachs:iin, "Touring"- perusmalli ruiskuihin ynnämuihin verkkaisempiin, ja Isoturboihin malli "Advantage" joka vastaa vaimennusteholtaan lähinnä Saabin "omia" Aeromallin Sachs-alustoja.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: biltema alatukivarret
Ei Biltsun tukivarsista kokemuksia, mutta noiden halpistukivarsien sudenkuoppa on toi pallonivel, siis ainakin Motonetin varsissa. Se menee väljäksi tai suojakumi hajoaa ensimmäisen kunnon pakkasviikon aikana.
Lisäksi Volvon halpistukivarsista vielä enempi kokemuksia, niissä ne runkokiinnityksne kumipuslat lienee vaihtokunnossa n. 2-3vuoden jälkeen, jos pallonivel jollain ihme oikulla sinne asti pysyy tiukkana. Tuurilla voi Motonetistä saada Delphin tekeleen, jossa sentään kumiosat kestää...Jos paketissa lukee Scantech tai Ossca high quality parts, heivaa tiskille saman tien takas, noista ei ole kuin huonoja kokemuksia.
Lisäksi Volvon halpistukivarsista vielä enempi kokemuksia, niissä ne runkokiinnityksne kumipuslat lienee vaihtokunnossa n. 2-3vuoden jälkeen, jos pallonivel jollain ihme oikulla sinne asti pysyy tiukkana. Tuurilla voi Motonetistä saada Delphin tekeleen, jossa sentään kumiosat kestää...Jos paketissa lukee Scantech tai Ossca high quality parts, heivaa tiskille saman tien takas, noista ei ole kuin huonoja kokemuksia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: biltema alatukivarret
Ja väljäksihän tuo pallonivel nyt todettiin katsastuksessa, alle 3kk ja ~6tkm.horst kirjoitti:Pallonivel on vähän halvan oloinen...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: biltema alatukivarret
hienoa testausta...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: biltema alatukivarret
toivottavasti ette vihaa mua kun solvaan,
mutta sukulaismuistissa on semmonenkin V70 johon etupää rakenneltiin uusiksi joka katsastukseen... eikä rakenneltu halpisosilla. eli ihan saman ne volvossa siis kestää kun alkuperäisetkin. ja ot, mutta kerronpa kuitenkin.
mutta sukulaismuistissa on semmonenkin V70 johon etupää rakenneltiin uusiksi joka katsastukseen... eikä rakenneltu halpisosilla. eli ihan saman ne volvossa siis kestää kun alkuperäisetkin. ja ot, mutta kerronpa kuitenkin.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: biltema alatukivarret
En epäile ollenkaan, kuulostaa ihan tutulta. Traktorin öljynvaihtohuolto pitää sisällään yleensä vähintäänkin jonkun tukivarren tai muun etupään nivelen uusinnan ja paikalliselle Vianorille pitäis saada semmonen samanlainen systeemi kuin noissa karvakäsipizzerioissa, eli joka kymmenes pyöränkulmien säätö ilmaisiksi tms. Kulmat kun saa säätää aina uusiksi kun noita raidetangon niveliä tai tukivarsia vaihtelee...turkkaki kirjoitti:toivottavasti ette vihaa mua kun solvaan,
mutta sukulaismuistissa on semmonenkin V70 johon etupää rakenneltiin uusiksi joka katsastukseen... eikä rakenneltu halpisosilla. eli ihan saman ne volvossa siis kestää kun alkuperäisetkin. ja ot, mutta kerronpa kuitenkin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: biltema alatukivarret
[ot] Sinänsä jännä kun volvoja sanotaan traktoreiks, itteä hymyilyttää kun konepellin alla läpyskässä lukee SAAB-VALMET ja valmetin tosiaankin yhdistän enempi 502/702 traktoreihin [/ot]