Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Movetron
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 17:01
Paikkakunta: Tampere

Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja Movetron »

Prkl.

Kävi niin että tonnarini kansipahvi taisi laueta, jäähdytysnestettä pääsee nimittäin palotilaan. Soitin huoltoon kysyäkseni hinta-arviota ja se olis kuulemma tonnin seteli 8O

Oliskohan täällä ketään Tampereelta tai lähiseudulta joka osaisi ja suostuisi tekemään ko. operaation yhtään halvemmalla? Ei mulla moisia rahoja ole tuosta noin vaan heittää kohti autoa :(

Edit: tarkennetaan vielä että kyseessä on vuoden '93 2,3-litrainen täyspaineturbokone.
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Tee se itse "mies".... :)
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Kysy vesa67 Kangasalla
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Movetron
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 17:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja Movetron »

ped187 kirjoitti:Tee se itse "mies".... :)
Ensireaktio oli ottaa tämä tarpeettomana 'ttuiluna, päätin että käsitin väärin ja en vaan ymmärtänyt ko. viestin laajempaa informaatiosisältöä.

Apu kansipahviongelmaan löytyikin ihan käsittämättömän nopeasti ensiviestin postauksen jälkeen, kiitos apuaan tarjonneille ja kiitos dieselmiehelle.
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Toteamus vain.. ei se paha homma ole ensikertalaisellekaan , kun vaan on kansi kunnossa, niin eihän se ole kuin tiivisteiden/ketjujen vaihto.. Itse tein ihan foorumin avulla.. Enemmänkin kannustus huuto :) Ps. yksin kyllä ottaa kannen pois, mut takaisin laitto käy kaksin kaunihimmin :wink:
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
repa
"Aero"
Viestit: 395
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja repa »

Periaatteessa tuo kansipahvin vaihto on ihan simppeli homma.
Mutta sitten kun se kansi on halki, mitä sitten tehdään. Tätä kantta(911535) ei ole saatavana mistään, ainakin siltä tuntuu kun sitä hakee.
Kyseinen kansi on ollut käytössä 2,1 satkussa ja 2,3 tonnarissa .
Meikäläisen tapauksessa ratkaisumalliksi tuli varaosasatkun osto, siitä kansi pois ja koneistamon kautta se tonnarin nokalle.
Tähän saakka kaikki sujui mainiosti, tonnari kävi hyvin.
Kunnes TCS rupesi oireilemaan.

Jostakin syystä pihalla on varaosasatku ja tonnarikin...

Niin kyseessä oli siis 2,3 T Aero
#2260
96V4 projekti
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

No eihän helevetti :saab: .. ny se pahvi laukes tääläki :lol: ..pidetäänkö yhteiset kannetiivisteen vaihtopäivät?? Ensi hätiin aattelin hommaa kyllä uuden tontun pihaan.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

perskele
vasta rapee 2kk sitten paiskasin roskiin parikin tollaista ehjää kantta
nokkineen kaikkineen :oops:
kun piti talliin tehä lisää tilaa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Ihan mielenkiinnosta: millä kilsoilla, missä tilanteessa, onko kantta aiemmin kiristetty ym. kansipahvi menee?

Pitäis varmaan perustaa joku kansiremppakokemusketju.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Movetron
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 17:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja Movetron »

dj_pirtu kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta: millä kilsoilla, missä tilanteessa, onko kantta aiemmin kiristetty ym. kansipahvi menee?

Pitäis varmaan perustaa joku kansiremppakokemusketju.
Kilsoja alla sellainen ~195000 (Saksan tuontipeli ilman minkään [kolmannen] valtakunnan huoltokirjoja), ajelin Helsinki-Vantaalle ja sieltä muutamaa päivää myöhemmin takaisin ja huomasin hajun ja huonon käynnin vasta Tampereella liikennevaloihin odottamaan jouduttuani. Kotipihassa syttyi sitten check radiator. Kantta avatessa paljastui että siellä on joskus tehty jotain, kupu- ja tasapääpultit olivat iloisesti sekaisin ja vuotosylinterissä venttiilit olivat eri näköiset kuin muissa sylintereissä.
jusa_71 kirjoitti:perskele
vasta rapee 2kk sitten paiskasin roskiin parikin tollaista ehjää kantta
nokkineen kaikkineen :oops:
kun piti talliin tehä lisää tilaa
oh dog what done'd 8O
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Jos entisen omistajan puheet pitiää paikkaansa, niin tämän tontun pahvi laukesi samoilla km.. Mittariin tuli juuri samalla hetkellä 400001 ja meinasin sitä hetken hehkuttaa, mut ei.. Eli tossa oi ollu myyjän puheiden perusteella joku 200000 ajettu kone alla. No 6kk ja lystii oli, "mulla oli hetki sitten tonni, nyt se meni ja tuli pihaan ysipommi.. juu kaksi kpl 2.3 turbo atm. ois katselmuksessa.. toinen matalapaine.. maanantaina vois yrittää jomman kumman hakee.. Varaosia kyseisiin alkaa kertymään :arrow:
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
ttk81
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Loka 14, 2010 19:24
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja ttk81 »

dj_pirtu kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta: millä kilsoilla, missä tilanteessa, onko kantta aiemmin kiristetty ym. kansipahvi menee?

Pitäis varmaan perustaa joku kansiremppakokemusketju.
Itsellä pahvi meni 230tkm kohdalla. Kerran Helsigistä kotiin tullessani check radiator -valo alkoi palaa (onneksi matkaa kotiin oli enää n.30km). Kannelle ei oltu tehty mitään aikaisemmin. Onneksi pelkällä pahvin vaihdolla tuosta selvisi.
#7051
Saab 9-3 Vector SS -07 Stage1 BioPower
ex: Saab 9-3 SE 3d 2.0t -99 T5 "Stage3" RE85 (Kuva), Saab 9000 CS 2.0tA -98 Stage3+ (Kuva)
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Yllättävän pienillä kilsoilla niitä saa menemään...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
aero
-
Viestit: 8699
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja aero »

repa kirjoitti:Periaatteessa tuo kansipahvin vaihto on ihan simppeli homma.
Mutta sitten kun se kansi on halki, mitä sitten tehdään. Tätä kantta(911535) ei ole saatavana mistään, ainakin siltä tuntuu kun sitä hakee.
Kyseinen kansi on ollut käytössä 2,1 satkussa ja 2,3 tonnarissa .
Lyhytlohkon (Trionic 5.5 eli T5 -kansi, eli esim. 4cyl 9000/NG900 94 ->) kansi istahtaa kyllä tilalle, kun sitä jakopään puolelta hieman muokkaa - kanteen tai jakopään koppaan pitää hitsata hitusen lisää tavaraa. Haulla löytyy varmasti tarkempaa tietoa, näitä on Suomessakin ainakin jokunen tehty.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Autumn
"Turbo"
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 11:23
Paikkakunta: Oulu

Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi

Viesti Kirjoittaja Autumn »

Lisäksi pitää hieman hihnankiristimen tuentaa modailla ja jos ilmastointi niin kompuran tukirautaa myöskin vähäsen.
aero kirjoitti: Lyhytlohkon (Trionic 5.5 eli T5 -kansi, eli esim. 4cyl 9000/NG900 94 ->) kansi istahtaa kyllä tilalle, kun sitä jakopään puolelta hieman muokkaa - kanteen tai jakopään koppaan pitää hitsata hitusen lisää tavaraa. Haulla löytyy varmasti tarkempaa tietoa, näitä on Suomessakin ainakin jokunen tehty.
Trust Me, I Know What I'm Doing..
9000 Aero -93 RE85
#3264
Vastaa Viestiin