9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
2.3TT
"Turbo"
Viestit: 219
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 09:38
Paikkakunta: Helsinki

9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja 2.3TT »

Terve

isäukolla on matalapaineturbo johon on vaihdettu softa ja tietenkin laitettu magneettiventtiili.Nyt autosta uupuu tehoja ja tarkoituksena olisi testata sytkäkassua ja vakiosoftaa.Itse en ole kyseisiä härpäkkeitä laittanut mutta miten siis edetä? Sytkäkassu on helppo vaihtaa samoin softa.mites sen magneettivenan kanssa? riittääkö että ottaa sähköjohdon irti vai pitääkö letkuja tukkia tms?
Kuva mankkuvenasta olisi kanssa jees.

Kiitokset
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4582
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos tehoja uupuu niin eikähän se T5 magneettiventtiili ole jo valmiiksi rikki ja auto on tällä hetkellä matalapainemalli.

Helppo tapa on irrottaa sähköjohto mankkuvenalta (kuvassa T7 mankku mutta samalla paikalla on alkuperäinen T5 malli)
Kuva

Varmin tapa on irrottaa C ja W letkut mankkuvenalta ja yhdistää ne putkenpätkällä. Kirjaimet löytyvät venan karojen juuresta painettuna tai sitten seuraat minne letkut menevät jos tunnistat mikä on hukkaportin kello (W) ja missä turbon kompressori sijaitsee (C).
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
2.3TT
"Turbo"
Viestit: 219
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja 2.3TT »

Ok

Kiitoksia nopeasta ja selventävästä vastauksesta kuvan kera!!!
aitosaabisti
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 22:51
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja aitosaabisti »

Olikos muuten näin että matalapaineisessa 1997 vuoden tonnarissa ei oli valmiina magneettiventtiiliä? Koska omasta tämmöinen löytyi ja nyt laittaa ihmettelemään, että kuuluisiko sen olla siellä :?
Saab 9000cs 2.0t 1997
Saab 9000cse 2.3T 1996 (ex)
Saab 900 2.0 1990
Saab 9-5 vector 2.3tA 2008
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4217
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ei pitäisi olla mankkuvenaa matalapaineisissa, paitsi jossain 90-luvun alkupuolen mallissa jossa taas ei ollut välijäähyä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

aitosaabisti kirjoitti:Olikos muuten näin että matalapaineisessa 1997 vuoden tonnarissa ei oli valmiina magneettiventtiiliä? Koska omasta tämmöinen löytyi ja nyt laittaa ihmettelemään, että kuuluisiko sen olla siellä :?
Mittaa ahdot, vahvasti vaikuttais että autoon on joskus asennettu "päivitys" isoon T-kirjaimeen.
Ehkäpä peräti pikku viri vielä päälle.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

jos pääset alta 7sek. 0-100km/h nii eiköhän siellä joku softa ole.. :wink: vakio ei taida paljoa alle 9sek liikahtaa..tää nyt oli vaan tälläinen perstuntuma testi.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
aitosaabisti
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 22:51
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja aitosaabisti »

Painemittari on ja yleensä on siinä puolen barin tienoilla mutta silloin tällöin heittää paineet 1.1-1.3 bar. Johtuu rikkinäisestä venttiilistä, vai kuinka? Koska hukkaportin painekelloa ollaan rasvailtu urakalla ja vika ei häviä.
Saab 9000cs 2.0t 1997
Saab 9000cse 2.3T 1996 (ex)
Saab 900 2.0 1990
Saab 9-5 vector 2.3tA 2008
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

voi se venttiili olla rikki,mut kyllä sulla sinne softaa on laitettu koska matalapaineen softassa on vakiona fuelcutti n.0.65bar kohdalla..mikä luonnollisesti nostetaan softatessa ylemmäksi..vaikuttais et vois olla stage1 softattu,kokeile mankkuvenalta ottaa wastegaten letku irti ja käy testaa,pitäis nostaa aika kevyesti ahdot fuelcutille..näin vois olettaa et mankkuvena häiriö..voihan siellä ahtimessakin olla hius halkeamaa ym..fuelcutti löytyy jostain 1.55bar tienoilta jos ahdin pelaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
aitosaabisti
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 22:51
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja aitosaabisti »

Kokeilu lenkillä käyty W-letkun ollessa irti. Fuel cut iski vasta 1.5 bar kohalla eli minulle ei ole kerrottu kaikkea tästä autosta =D ja paineiden heittely kaiketi nyt johtuu mankkuvenasta?
Saab 9000cs 2.0t 1997
Saab 9000cse 2.3T 1996 (ex)
Saab 900 2.0 1990
Saab 9-5 vector 2.3tA 2008
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4217
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Paineiden heittely johtuu hyvin todennäköisesti mankkuvenasta juu.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Kannattaa vielä kokeilla ecun adaptaatio tehdä jos siellä sattuis olemaan joku bugi niin ei heti tartte mankkuvenaa lähteä ostamaan..käytä akun kenkää 10minsaa irti ja testaa uudelleen,pari kolme reipasta kiihdytystä niin ecu opettelee itsensä..jos vaikka auttaisi.

Muista kalibroida kake jos käytät kenkää irti!(5 kertaa auki/kiinni nappia kakesta.)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
aitosaabisti
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 22:51
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja aitosaabisti »

Asia selvä, pitää tässä illan kuhjeessa käydä siis kruisailemassa vielä :D
Saab 9000cs 2.0t 1997
Saab 9000cse 2.3T 1996 (ex)
Saab 900 2.0 1990
Saab 9-5 vector 2.3tA 2008
aitosaabisti
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 22:51
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja aitosaabisti »

Ecun nollauksen jälkeen ei tapahtunut mitään muuta kuin tyhjäkäynti alkoi sekoilemaan :( Heti käynnistäessä kierrokset pomppaa 2000 ja putoaa siitä ehkä noin 1500... ja paineet heitti taas tässä aamulla 1bar. Mitäs nyt teen?
Saab 9000cs 2.0t 1997
Saab 9000cse 2.3T 1996 (ex)
Saab 900 2.0 1990
Saab 9-5 vector 2.3tA 2008
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9000- 2.0t matalapaineisesta softaus pois?

Viesti Kirjoittaja karg »

Testaa varmasti toimivalla magneettiventtiilillä, että palautuuko ahdot.
Vastaa Viestiin