9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Aika saavutus, että kahdesta eri sylinteristä lähtee venttiilin pala samaan aikaan.
Täydellisiäkin kansia varmaan on tarjolla, mutta myös uusi kansi ilman venttiileitä irtoaa sopuhintaan.
http://webshop.saabparts.com/9000-1985- ... 0/topplock
Täydellisiäkin kansia varmaan on tarjolla, mutta myös uusi kansi ilman venttiileitä irtoaa sopuhintaan.
http://webshop.saabparts.com/9000-1985- ... 0/topplock
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Käytetyt kannet kannattaa sitten VÄHINTÄÄN aina plaanata. 3/4 kaikista kansista mitä olen koneistajalla käyttänyt on olleet useampia kymppejä kierossa.
t5 venat on yleensä paljon puhtaampia kuin t7 venat mutta öljynpoltolla saa kuorrutettua minkä tahansa venttiilin. Ja pakoventtiilit poikkeuksetta enemmän tai vähemmän rokoilla tiivistepinnasta.
jos kaikissa pytyissä on lähes yhtä likaiset venttiilit niin öljynsyönnin lähde kannattaisi selvittää
t5 venat on yleensä paljon puhtaampia kuin t7 venat mutta öljynpoltolla saa kuorrutettua minkä tahansa venttiilin. Ja pakoventtiilit poikkeuksetta enemmän tai vähemmän rokoilla tiivistepinnasta.
jos kaikissa pytyissä on lähes yhtä likaiset venttiilit niin öljynsyönnin lähde kannattaisi selvittää
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Kansia tarjottiin useampiakin, mutta hakumatka olisi ollut niin pitkä että vaihdoin ne palaneet venttiilit. Venttilivarren tiivisteitä oli pari irti, mielenkiintoista nähdä loppuuko öljyn kulutus, kun ne tiivisteetkin tuli nyt vaihdettua. En plaanannut kantta, kaipa se suurinpiirtein suora on, kun vanha kannen tiiviste oli niin siisti.
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
On pidetty nyrkkisääntönä että alumiini kansi oikaistaan AINA kun se käytetään irti..koska se ei ole enää täysin suora irroituksen jälkeen..
Jotkut ei oikaise,yli momentti pulteille ja toivotaan että pitää,jonkun ajan kuluttua alkaa falskata..kukin tyylillään..
Jotkut ei oikaise,yli momentti pulteille ja toivotaan että pitää,jonkun ajan kuluttua alkaa falskata..kukin tyylillään..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Eipä alkanut suora kansi falskata, mutta nyt paloi nelos- ja kakkossylinteristä pakoventtiilit. Syykin on tavallaan selvillä, öljyä kuluu litra tuhannella kilometrillä ja venttiilit on "pikkuisen" karstassa. Outoa on, että öljy ei haise, kone ei ole savuttanut eikä edes pölläytellyt sinistä savua. Löytyisikö vinkkiä öljynkulutuksen suitsimiseen? Venttiilien vaihtaminen on toki ihan kivaa lomapuuhastelua, mutta parin vuoden välein sitä ei viitsisi tehdä.
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Liimasitko venavarren kumit paikalleen?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Kannattaa tsekata myyntipalstan, ja tehdä uuden ostoilmoituksen. En alkais tuon kanssa taisteleen koska kansia tonttuun saa jo noin. 100 eurolla.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
En liimannut kumeja, mutta ne kaksi vuotta sitten vaihdetut oli ihan tukevasti vielä paikoillaan. Viimeksi oli tosiaan pari kumia irti purkuvaiheessa.
Koneisto on nyt purettu ja putsattu. Kantta en vielä tarkastanut, mutta jos se vaikuttaa suoralta, niin laitan romulaatikosta löytyneet ehjät venttiilit palaneiden tilalle ja ajelen niin kauan kunnes seuraavan kerran paukahtaa. Tuo öljynkulutuksen syy olisi toki kiva löytää, mutta eipä tuo löytynyt viimeksikään.
Koneisto on nyt purettu ja putsattu. Kantta en vielä tarkastanut, mutta jos se vaikuttaa suoralta, niin laitan romulaatikosta löytyneet ehjät venttiilit palaneiden tilalle ja ajelen niin kauan kunnes seuraavan kerran paukahtaa. Tuo öljynkulutuksen syy olisi toki kiva löytää, mutta eipä tuo löytynyt viimeksikään.
Ex. 900, 4x 9000, 9-5