9000 2.0t käy kolmella pytyllä
9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Avataan uusi ketju suositusta aiheesta. Haku ei tästä oikein enää mitään uutta antanut ja joku voisi osata antaa vinkin selvittelyn jatkamiseen. 2.0t alkoi siis kesken ajon ensin käymään hieman epätasaisesti ja sadan kilometrin ajon jälkeen ainakin yksi pytty poistui pelistä yllättäen kokonaan ja oli pakko pysäyttää. Tunnin jäähtymisen jälkeen 50 km ajo kotiin sitten kuitenkin onnistui yllättävän hyvin.
Nyt kuitenkin kone käy vajailla pytyillä heti kun sen käynnistää.
- vaihdoin sytytyskasetin, ei vaikutusta
- tulpat näyttää ihan hyviltä, ne on vaihdettu alle 500 km sitten
- vaihdoin suuttimet, ei vaikutusta
- letkuista ei löytynyt vuotoja
- vaihdoin imusarjan tiivisteen kun oli ylimääräinen hyllyssä, ei vaikutusta
- vaihdoin ECU:n, ei vaikutusta
Pitäisikö seuraavaksi tutkailla suuttimien piuhoja? Voiko niitä mitata suoraan ECU:n pistokkeelta vai miten niiden kunnon saisi selville?
Mitä muuta kannattaisi tehdä? Minulla on toinen samanlainen tonnari vieressä ja siitä saa kätevästi vaihdettua toimivia osia.
Nyt kuitenkin kone käy vajailla pytyillä heti kun sen käynnistää.
- vaihdoin sytytyskasetin, ei vaikutusta
- tulpat näyttää ihan hyviltä, ne on vaihdettu alle 500 km sitten
- vaihdoin suuttimet, ei vaikutusta
- letkuista ei löytynyt vuotoja
- vaihdoin imusarjan tiivisteen kun oli ylimääräinen hyllyssä, ei vaikutusta
- vaihdoin ECU:n, ei vaikutusta
Pitäisikö seuraavaksi tutkailla suuttimien piuhoja? Voiko niitä mitata suoraan ECU:n pistokkeelta vai miten niiden kunnon saisi selville?
Mitä muuta kannattaisi tehdä? Minulla on toinen samanlainen tonnari vieressä ja siitä saa kätevästi vaihdettua toimivia osia.
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Mä vaihtaisin silti ne tulpat vaikka näyttäisivät miten hyviltä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Mittaa puristuspaineet,ettei kannentiiviste tai venttiilivikaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Hommaa puristuspaine mittari ja mittaat ne puristuspaineet
näet ainakin onko venttiilit tiiviit.
näet ainakin onko venttiilit tiiviit.
Ari 1622
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
-vaihdoin tulpat, ei vaikutusta
Kolmostulppa oli hyvin öljyinen ja kaikki tulpat haisi bensalta. Öljyä kuluu reilu litra tuhannella kilometrillä, jos se nyt voisi sitten olla oire jostain. Nyt tuli suosituksia sylinteripaineiden mittauksesta, joten kaipa sitten se pitää tehdä seuraavaksi.
Kolmostulppa oli hyvin öljyinen ja kaikki tulpat haisi bensalta. Öljyä kuluu reilu litra tuhannella kilometrillä, jos se nyt voisi sitten olla oire jostain. Nyt tuli suosituksia sylinteripaineiden mittauksesta, joten kaipa sitten se pitää tehdä seuraavaksi.
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Jos öljyä kuluu noin reippaasti niin siellä lienee venttiilit niin karstassa että yhdestä on nyt palanen pois. Puristuspainemittaus sen vahvistaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Kolmos- ja nelossylinterissä ei ole paineita. Seuraavaksi joutuu ottamaan kannen irti.
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Mäntä tai ventiilivika!phvk kirjoitti:Kolmos- ja nelossylinterissä ei ole paineita. Seuraavaksi joutuu ottamaan kannen irti.
Ari 1622
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Veikkaus kansipahville.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 173
- Liittynyt: La Joulu 18, 2010 16:36
- Paikkakunta: Leppävirta/Varkaus
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
veikkaus venttiilille
9000 Cse 2.0t Jubilee -97 Stage X
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Jos on venttiilivika niin sitten risoja on 2kpl.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Tämä on tottumattomalle hidasta nysväystä, mutta sain irti imusarjan ja ketjunkiristimen. Nyt kannattaisi varmaan ottaa pakosarjan ja turbon välistä pois ne neljä mutteria. Nehän on kivasti näkyvissä ja kiintoavaimenkin saa kiinni niihin. Ongelmana on vaan, että en saa niitä auki. Avain vain nuljahtaa irti. Löytyisikö vinkkejä irrotukseen?
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Laadukkaalla lenkkiavaimella (sellaisella joka oikeasti 13mm eikä melkein 13mm) pitäisi lähteä. Sitten kun kannat ensin pyöristyy huonolla avaimella niin yksi mahdollisuus on irrottaa kannen mukana ahdin ja pakosarja. Painaa hieman enemmän, mutta on mahdollista kuitenkin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Löytyi vähän tiukempi kiintoavain ja crc:kin ehti vaikuttaa pitempään. Etummaiset mutterit lähti irti. Täytyy hommata jostain avain, jolla pääsee kiinni takimmaisiinkin muttereihin.
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
Re: 9000 2.0t käy kolmella pytyllä
Karstainen venttiili oli palanut kolmos- ja nelossylinteristä. Toisessa oli ihan kunnon vekki ja toisessa hyvin pieni pala pois. Kannen tiiviste on ehjä. Olisiko irronneet venttiilivarren kumit aiheuttaneet karstaantumisen ja venttiilien palamisen? Öljyähän tämä poltti litran tuhannella kilometrillä vaikka ei savuttanutkaan. Minulla jäi muutama venttiili yli edellisen tonnarin venttiilin korjauksesta, tuleepahan niille nyt käyttöä. Vai löytyisikö joltain edullisesti tähän sopiva ylimääräinen kansi ehjillä venttiileillä?
Ex. 900, 4x 9000, 9-5