Tonnari sammui ajossa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
Villesimila
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
Paikkakunta: Helsinki

Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja Villesimila »

Ajeltiin tossa kavereitten kanssa kehää cruise pällää n.70kmh. Yht'äkki cruise meni pois päältä ja auto nykäs pari kertaa ja sit kierrokset laski nolliin. Paikalla ollessa yritin pari kertaa startata lupaili hieman mut ei kummiskaan käynnistynyt, mikä voisi olla vikana?
Autona siis 9000 CDE 2.0t ajettu 217tkm.
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87

EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja Risto »

pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Bensa loppu?
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Tää tais jo Facen puolella ratketa, pumppuhan sieltä oli mennyt.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
Villesimila
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja Villesimila »

Hei joo tosiaan vika paikannettu ja korjattu. Vakion tilalle oli vaihettu kiinapumppu. Sielä oli myös kolkin ämpäri. Nyt uus Henkon pumppu jatkojalostusta varten :wink:
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87

EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mutta mikä sai aikaan kierrosten tippumisen nollaan?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Villesimila
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Elo 06, 2013 20:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja Villesimila »

mikkoimp kirjoitti:mutta mikä sai aikaan kierrosten tippumisen nollaan?
Auto ei saanu bensaa/paineita, sentakia sammui heti.
Käyttis: Volvo S60 Classic -09
Harraste: Saab 9000i -87

EX: 900 -89, 9-5 -06, 900 GLs -84, NG9-5 -11, 9000 Aero -96, 9-5 Aero -00, 9-5 Aero -00, 9-5 Griffin -10, 9-5 Aero -04, 9-3 Aero Cabriolet -09, 9-3 Aero XWD -08, 9000 CDE 2,0t -97, 9-3 2.0T SE -01
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tässä taisi olla pikku kompa koska epäilen että mikkoimp luki aloitus viestin ja siitähän saa myös kuvan että moottorin käyntinopeusmittarin kierrokset laski nollaan yhtäkkiä samalla kun moottori seisahtui..Tälläisestä viastahan on aikaisemmin keskusteltu myös.

Muutenhan tuo pumppu juttu oli ihan selvä tapaus.. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jannevillepetteri kirjoitti:Tässä taisi olla pikku kompa koska epäilen että mikkoimp luki aloitus viestin ja siitähän saa myös kuvan että moottorin käyntinopeusmittarin kierrokset laski nollaan yhtäkkiä samalla kun moottori seisahtui..Tälläisestä viastahan on aikaisemmin keskusteltu myös.

Muutenhan tuo pumppu juttu oli ihan selvä tapaus.. :wink:
juuri näin ;)

tuo kampiakselin asentoanturi vika ja sytkäkasetti vika ovat aika yleisiä ja niissähän kierrokset tippuvat nollaan.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Sahuri
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Syys 10, 2015 10:36

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja Sahuri »

Autoni 9000 cs 2.0 t vm. -98 alkoi oudosti temppuilemaan tänä kesänä. Kesäkuussa se alkoi pätkiä ja kävi kolmella pytyllä, todettiin puolan hajonneen ja ostin Motonetistä uuden ja matka taas jatkui.
Kunnes noin kaksi viikkoa sitten se kesken ajon sammui, pari kertaa nykäisi ja sitten puolen km:n jälkeen hyytyi, eikä aikomustakaan käynnistyä startatessa. Hinattiin korjaamolle eikä kokeiltu käynnistää ennen releiden heiluttelua ja painamista. Sen jälkeen lähti laakista käyntiin ja pelasi moitteetta eiliseen asti.
Eilen alkoi kesken ajon nykimään, ajoin korjaamolle ja jälleen sama diagnoosi kuin kesällä, puola rikki!
Motonetistä sain takuuseen uuden puolan ja auto toimii taas, mutta kuinka kauan; meni vähän luottamus tähän Saabbiini.
Osaako joku sanoa mistä moinen puolien rikkoontuminen johtuu ja liittyikö sammuminen rikkoontuvaan puolaan vai oliko releissä vain kosketushäiriö?
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja aero »

Tarvikemallin DI-kaseteista on foorumilla aika paljon negatiivisia kokemuksia eli se voi hyvinkin olla toistuvasti syypää ongelmiin. Kannattaa turvautua alkuperäiseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Sahuri
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Syys 10, 2015 10:36

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja Sahuri »

Selvä, kiitos vastauksesta! Tuo maksoi Motonetissä n. 220 euroa, alkuperäinen saatta olla tuplasti kalliinpi?
Mutta ilman muuta jos vielä hajoaa kannattaa alkuperäinen hankkia. Varsinkin koska Motonetin takuu ei korvaa ilmeisesti enää uudelleen, vaikka puola hajoaisikin taas kahden kuukauden jälkeen.
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo, alkuperäinen on kalliimpi, mutta siinä määrin varmatoimisempi että haukkuu kyllä hintaeron takaisin. Lisäksi sillä on pidempi takuu.

Toki autossa voi olla jotain muutakin vikaa, mutta tuo on varsin potentiaalinen aiheuttaja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Sahuri kirjoitti:Selvä, kiitos vastauksesta! Tuo maksoi Motonetissä n. 220 euroa, alkuperäinen saatta olla tuplasti kalliinpi?
Mutta ilman muuta jos vielä hajoaa kannattaa alkuperäinen hankkia. Varsinkin koska Motonetin takuu ei korvaa ilmeisesti enää uudelleen, vaikka puola hajoaisikin taas kahden kuukauden jälkeen.
Alkuperäinen SEM:n kasetti esim. Mekonomenilta n. 300e klubialen kera ja 3v takuulla.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Sahuri
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Syys 10, 2015 10:36

Re: Tonnari sammui ajossa

Viesti Kirjoittaja Sahuri »

Laitan muistiin Mekonomen; heidän sivuillaan en kylläkään löytänyt mainintaa takuusta tai klubialennuksesta. Olisi ollut ehkä vasta tilauksen teon jälkeen näkyvillä.
Tänään kun ajoin eilen vaihdettu DI-kasetti paikoillaan, niin auton tehossa oli selvä ero verrattuna edellisen hajonneen kasetin aikaan. Ilmeisesti se oli viallinen jo uutena.
Nyt auto lähtee tasaisella valoista ilman kaasua, niinkuin teki alkuperäisen kasetinkin kanssa. Rikkoontuneen kasetin kanssa sai polkea kaasua reilusti, silti tuppasi usein sammua valoissa. Kiihdytyksissä veto alkaa heti kun varvas painuu, aiemmin oli pitkähkö viive ennenkuin alkoi kunnolla ahtamaan.
Vastaa Viestiin