Nopeat kysymykset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Rottamobiili
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 20:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rottamobiili »

Kuinkas iso homma on päästä käsiksi tonnarin mittariston valoihin ja mitä polttimoita sinne menee? Kierrosmittarin kohdalla jo kaikki polttimot palaneet joten kohta ei nää enää nopeuksiakaan.
Saabismi ei ole sairaus mutta merkkiuskollisuus on.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja mestari »

Ei paha irroittaa muista ne muovi osat kun panee mittarin takasin ne tippuu jaloille ne pitää miittaria alaosasta paitsi en niitä enää takasin viitsinyt laittaa kun ei kolissut
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Foorumilta löytyy muistaakseni haulla sekä nuo irrotusohjeet että polttimoiden tyypit.

Tässä oli ainakin jotain:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t#p1096228
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11475
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuossa linkissä mainitaan väärä/lopetettu Motonet-tuotenumero EDU-polttimolle.

Korjattua tietoa tuolla:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6#p1016866

Itse kokeilin 95-tontun EDUun 1,4 W polttimoita, mutta vaihdoin heti seuraavana päivänä 43-2643 1,2 W, kun tuntui 1,4 liian kirkkaalta.

Samalla kertaa mittariston ollessa pöydällä kannattaa kiristää lämpö- ja bensamittarin pohjan ruuvit.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=75024
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jupsu
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2017 20:36

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jupsu »

9000 -96 215mm kytkimen tilalle tulossa jämympää kampetta, ilmeisesti kaikki tuosta uudemmat 9000, 900, 9-3 isompi vauhtipyörä passaa, mutta entäs vanhemman tonnarin ? Siitä b234 jonka lohkon muotti on ollu vähintään mielenkiintosen mallinen.. :mrgreen:
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Mitkähän polttimot vm -97 etusumuvaloihin tulee?

(Sen verran vaikean näköiset tosin vaihtaa, että varmaankaan oikean polttimon löytäminen ei ole se haastavin rasti tässä.)
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4204
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

H3 taitaa muistaakseni olla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Kiitoksia. Sain tuon jopa vaihdettua. Harvinaisia onnistumisen kokemuksia Saabin kanssa :mrgreen:
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
GhostZigga
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 21:32
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja GhostZigga »

Tästä kysyinkin jo tuolla projektisäikeessä mutta vinkit puuttuu vielä. Eli tämä lohkossa vielä oleva muoviputki ei lähde irti. Ymmärrän, että sitä voi esim. yrittää kammeta alareunasta vaikka ruuvimeisselillä tms. mutta siinä putki helposti hajoaa. Tai lämmittämällä? Putken tarttis säilyä ehjänä! :D Olen käännellyt, väännellyt ja jossain määrin repinyt. Lohko lähtee maanantaina koneistamolle ja sain sieltä ohjeet, että lohkon tarttis olla tyhjä kaikin puolin.

Kuva
9000 Aero '97
dappercom
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja dappercom »

Ruukako bensapumppu varoitella ennen porsimistaan? Kaksi kertaa töistä tullessa on pariksi sekunniksi tasakaasulla veto kadonnut ja samantien palannut. Orkkispumppu ja 250tkm mittarissa.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

dappercom kirjoitti:Ruukako bensapumppu varoitella ennen porsimistaan? Kaksi kertaa töistä tullessa on pariksi sekunniksi tasakaasulla veto kadonnut ja samantien palannut. Orkkispumppu ja 250tkm mittarissa.
Hyvinkin mahdollista. Toisaalta kasetti saattaa varoitella kanssa pätkimällä ennen hajoamista.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7437
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja mestari »

eihän tuo jölyntäyttöputki ole alapäästään muistaakseni kuin kääntämällä irtoava vai muistanko väärin
900 siinä oli messinkinen holkki kierteellä tuo taitaa olla suoraan reiässä saako takapuolelta holkilla lyötyä sitä ulospäin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Onko lyhyt- ja pitkälohkossa erilaiset veivit?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
GhostZigga
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 21:32
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja GhostZigga »

Aeron turboahdin on nyt huollettu mutta pajalla ei ollut myydä uusia tiivisteitä siihen. Mistäs niitä voisi sitten kysellä jos kerran ahdinhuollosta niitä ei saa? Aeron perus Mitsubishi-ahdin kyseessä.
9000 Aero '97
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2518
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Onko lyhyt- ja pitkälohkossa erilaiset veivit?
Oletan että samat kun männätkin voi vaihtaa ristiin. Turbon ja vaparin veivit on erilaiset.
Aeron turboahdin on nyt huollettu mutta pajalla ei ollut myydä uusia tiivisteitä siihen. Mistäs niitä voisi sitten kysellä jos kerran ahdinhuollosta niitä ei saa? Aeron perus Mitsubishi-ahdin kyseessä.
Siis meinaatko sitä laipan tiivistettä joka on about kaikista yleisin "t25"? Outoa jos ei ahdinhuollosta löydy. Öljynpaluun tiiviste on pahvia niin se voi tiivistekartongista tehdä jos ei muualta löydy (ja lohkon pään o-rengas varmaan ihan yleistä kokoa, luonnollisesti ottaa vaan semmoisen joka kestää öljyä).
Ebaysta kyllä löytyy nuo kaikki:
http://www.ebay.co.uk/itm/T2-T25-T28-Tu ... Swp5JWVKFX
http://www.ebay.co.uk/itm/Turbocharger- ... SwKM9ZuOjY
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-3-9-5- ... XQfFJRLM9F
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin