Nopeat kysymykset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
GhostZigga
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 21:32
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja GhostZigga »

Kiitos vinkeistä!
9000 Aero '97
Sten
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 15:27

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sten »

jannevillepetteri kirjoitti:Suhteellisen tyyppivikana vois sanoa vetarin sisämaljat laatikossa. Tripodi kuluu maljassa ja tulee tasainen kohta tripodin "laakeripesään".
Ensiapuna voi kokeilla pyöräyttää tripodin uuteen asentoon maljassa.
Niin, tuotakin koitettu ja maljoissa ei tunnu perinteisiä uria kulumisen seurauksena. Rasvoja vaihdettu liikaa.
Ulommat vetari abs kehineen myös vaihdeltu aikoinaan, ilman tulosta.

Ellen väärin muista niin oikealla "vähän" ajettu 2.3T aut malja joka oli ns virheetöntä kulumisen suhteen. Oikealta väli/moottorituen laakeri eli väliputken ja vetarinakselin välistä myös vaihdettu ja todettu kunnossa olevaksi.

Ei tule ihan hirveesti enää mieleen kuin uusi vasen malja sekä tripodi. Hydraulikumit on myös joskus listalla kun viitsii vaihtaa. Muuten puslat poweria. Iskarit on uudet mallia Koni.
Se on kuitenkin jokin naurettava osa tms joka ei tule kaapista ulos.

En sulje vetareiden kulumista pois :roll:

Mutta kyllä sitä tässä vuodet on eletty ratin räminän kanssa niin enköhän seuraavatkin pärjää. Ei tartte auttaa.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2518
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Muuten puslat poweria. Iskarit on uudet mallia Koni.
Rupesiko ravistaminen veto päällä tuntumaan alustan osien vaihdon jälkeen? Monellahan nuo kuluneet maljat/tripodit ruvenneet ilmoittelemaan itsestään alustaremonttien yhteydessä kun auton asento muuttuu.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Sten
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 15:27

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sten »

j0ne kirjoitti:
Muuten puslat poweria. Iskarit on uudet mallia Koni.
Rupesiko ravistaminen veto päällä tuntumaan alustan osien vaihdon jälkeen? Monellahan nuo kuluneet maljat/tripodit ruvenneet ilmoittelemaan itsestään alustaremonttien yhteydessä kun auton asento muuttuu.
Ostin auton -10 vuonna ja silloin oli jo h&r madallusjouset vakio tolpilla. Kertaalleen uusiin välissä tolpat ja nyt on kakki uutta, koni+h&r.

En sitten tiedä jos nykyisestä keulan korosta poikkeaisin ylös tai alas niin mikä olisi tulos ratin tärinän kannalta. Tärinää ei ilmenen rauhallisessa kiihdytyksessä.

Etupyörän laakerit kertaalleen vaihdettu.
Ja niistä tulikin mieleen että pitää vaihteeksi tarkistaa napamutterin kireys, ei ole kerta eikä ensimmäinen kun on päässyt löysälle, lukitteesta huolimatta :!:

Mystistä touhua.
harhalaukaus
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Touko 20, 2017 09:56

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja harhalaukaus »

Mistä vanhemman 2,3t tonnarin turbon öljyn painelinja lähtee? Uudemmissa koneissa suodattimen jalasta.
NG900 -97 "500whp" ikuisuusprojekti

Stage-, yms softaukset kaikkiin Saabeihin Oulun seudulla. Yhteystiedot privalla.
GhostZigga
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 21:32
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja GhostZigga »

Miksi magneettiventtiili naputtaa kun kone on kylmä tai melko kylmä? Ei jatkuvasti mutta silleen satunnaisesti. Lämmettyään mielestäni häviää melko lailla pois.
9000 Aero '97
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Onko tupakansytyttimelle joku sulake jossain? Ei tule enää virtaa sinne.

About samaan aikaan katosivat myös takaovien sähköt, eli ei enää aukea ikkunat eikä keskuslukitus ulotu taakse. Liittyykö toisiinsa?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tupakansytytin ja radio ovat saman sulakkeen takana,löytyy hansikaslokerosta kun vähän vaan viitsii katsoa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Mjaa, radio kuitenkin toimii. Eli siellä on johto poikki jossain varmaan... Perskeles.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

GhostZigga kirjoitti:Miksi magneettiventtiili naputtaa kun kone on kylmä tai melko kylmä? Ei jatkuvasti mutta silleen satunnaisesti. Lämmettyään mielestäni häviää melko lailla pois.
Itsellä tulee sama vähän raskaammalla modauksilla. Ainakin osasyyllinen löytyy jumppaavasta tyhjäkäynnistä, ja lämpöisenä yleensä käy tasasemmin ilman kylmäkarttoja niin raksutus loppuu
Routa
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 17:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Routa »

Sten kirjoitti:
j0ne kirjoitti:
Muuten puslat poweria. Iskarit on uudet mallia Koni.
Rupesiko ravistaminen veto päällä tuntumaan alustan osien vaihdon jälkeen? Monellahan nuo kuluneet maljat/tripodit ruvenneet ilmoittelemaan itsestään alustaremonttien yhteydessä kun auton asento muuttuu.
Ostin auton -10 vuonna ja silloin oli jo h&r madallusjouset vakio tolpilla. Kertaalleen uusiin välissä tolpat ja nyt on kakki uutta, koni+h&r.

En sitten tiedä jos nykyisestä keulan korosta poikkeaisin ylös tai alas niin mikä olisi tulos ratin tärinän kannalta. Tärinää ei ilmenen rauhallisessa kiihdytyksessä.

Etupyörän laakerit kertaalleen vaihdettu.
Ja niistä tulikin mieleen että pitää vaihteeksi tarkistaa napamutterin kireys, ei ole kerta eikä ensimmäinen kun on päässyt löysälle, lukitteesta huolimatta :!:

Mystistä touhua.
Sama homma ilmeni itellä hiljattain alustapäivityksen myötä. Rauhallisessa kiihdytyksessä ei mitään mut reippaammasa sitte täristää jostakin.
#6918
900 Turbo T8 1979
99 GL 2d Sedan 1982
900 Turbo T16 Aero 1985
9-5 Sedan Stage X 2002 Biopower JC Performance
Ex 9000 CSE "Aero" 1995 Biopower JC Performance
Ex Chevrolet S10 Blazer 4.3 4x4 1994
Ex Audi UrS4 Quattro 4.2 V8 1994
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Mikä paristo kaukosäätimeen menee? Vm -97
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Saabatti kirjoitti:Mikä paristo kaukosäätimeen menee? Vm -97
CR2016
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Rottamobiili
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 20:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rottamobiili »

Monestako kohtaa tonnarin kojelaudan kansilevy on kiinni? Irroitin kuskin sekä pelkääjän puolelta kolme ruuvia ja tuntui olevan vielä jostain keskikohdalta kiinni. Ei näkynyt ruuveja saati klipsuja enkä viitsinyt hirveästi voimaakaan käyttää ettei vain jotain hajoaisi. Potilas on vm.-97 tonnari.
Saabismi ei ole sairaus mutta merkkiuskollisuus on.
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero »

Saa siinä jokusen ruuvata.

-Vasemmalta kaiutinritilä, 3 ruuvia (2 oven puolelta, 1 päältä)
-Oikealta kaiutinritilä, 3 ruuvia
-Molempien alta ainakin 1 pultti/puoli, täällä saattoi olla lisääkin, silmät auki
-Mittariston päältä yläviistoon oleva torxruuvi auki, näkyy kun katsoo alaviistosta
-Hanskalokeron yläreunan tietämiltä tai ilmapalloversiossa SRS-lätkän alta ruuvi auki

Kaiutinritilöistä toisessa voi kannattaa varoa hälläriledin piuhaa, itse kojetaulun kantta nostaessa aurinkoanturin (se mötikkä siinä keskellä) piuhaa ja kannen alla auton poikittaissuuntaan kulkevaa tukivaijeria.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin