Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Matalapaineessa tais olla pienemmän mallin ulommat vetarin nivelet? Vihdoin ja viimein antautui pelkääjän puolen nivel, johan tätä on kaksi vuotta venailtukkin
Eli tämä siis?: http://m.motonet.fi/fi/tuote/174123?ajo ... malli=1997
Eli tämä siis?: http://m.motonet.fi/fi/tuote/174123?ajo ... malli=1997
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Re: Nopeat kysymykset
Laitan tänne tosi nopeisiin kysymyksiin, nopeuteen liittyvän kysymyksen.
Eli onko muilla ollut ja varmasti on ollut, alipaine kruiserin toimintaan liittyviä ongelmia.
Lämpimällä toimii hyvin mutta yleensä pakkasella vakkari ei tykkää pysyä päällä eli alipaine ns katoa ja nopeus laskee pikkuhiljaa.
Viiksen päästä kun painelee nopeutta lisää ei vauhti oikein kasva. Ongelmat viittaa vuotoon.
Onko muita syitä. Tarkistan ne letkuset.
Eli onko muilla ollut ja varmasti on ollut, alipaine kruiserin toimintaan liittyviä ongelmia.
Lämpimällä toimii hyvin mutta yleensä pakkasella vakkari ei tykkää pysyä päällä eli alipaine ns katoa ja nopeus laskee pikkuhiljaa.
Viiksen päästä kun painelee nopeutta lisää ei vauhti oikein kasva. Ongelmat viittaa vuotoon.
Onko muita syitä. Tarkistan ne letkuset.
Re: Nopeat kysymykset
Käykö Tonnariin sama öljynsuodatin kuin Ysifemmaan? Jäänyt nurkkiin joku sellainen näemmä.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Nopeat kysymykset
M-Filter taulukon mukaan olen hankkinut suodattimet ja sen mukaan laittanut mh377:aa omaan -94 tonnari aeroon, -02 femma aeroon ja -06 2,0t bp viiruun. Lähinnä siksi tuota suosinut, kun sitä saa läheltä puuilosta ja tokmannilta hyllystä.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Nopeat kysymykset
Tonttu on alkanut rötäilemään tyhjäkäynnillä. Kylmänä tökkii enemmän kuin lämpimänä, mutta silloinkin jonkun verran. Mikäs tässä on marssijärjestys vaihtamiseen:
1. Tulpat
2. Ikivanha ilmansuodatin
3. Kasetti
4. ????
Kannattaako tuossa järjestyksessä tutkia vai onko muitakin todennäköisiä syitä?
1. Tulpat
2. Ikivanha ilmansuodatin
3. Kasetti
4. ????
Kannattaako tuossa järjestyksessä tutkia vai onko muitakin todennäköisiä syitä?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Nopeat kysymykset
Ihan hyvä järjestys,halvimmasta kun aloittaa..tulpat nyt ihan eka ja tottakai suodatin jos vanha jo on. Jos on toimivaa varakassua niin kokeilee sen sit myös. Polttoainesuodatinkin voi vaikuttaa jos ei tietoa milloin vaihdeltu.
Kaikkien ap-letkujen tarkistus tietenkin samalla.
Kaikkien ap-letkujen tarkistus tietenkin samalla.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Nopeat kysymykset
Eikös tämä ollut suht. hiljattainen hankinta? Jos filttereiden iästä ei ole tietoa tai on tiedossa että ne ovat vanhat, niin vaihtoon vaan. Ei ole kovin paha summa tehdä autolle perushuolto, jossa vaihtaa tuplat, filtterit ja nesteet ja sen jälkeen tietää mitä ne on ja koska ne vaihtuu seuraavan kerran. Alipaineletkuista T5 ei ole nirsoimmasta päästä, mutta tosiaan kuluvana tavarana nekin on ihan hyvä käydä tässä iässä läpi.
Mun on vaikea lonkalta uskoa, että DI-kasetti olisi syypää jos auto rötää/pätkiii nimenomaan tyhjiksellä, muttei kierroksilla eikä kuormalla. Yksi asia mikä tulee mieleen, olisi lyödä uudet tulpat kiinni, antaa koneen käydä kotvan aikaa ja nostaa tulpat ylös, niin näkee näyttävätkö ne samalta, kuten tasaisesti käyvässä koneessa pitäisi. Toinen idea olisi IR-mittarila mitata tyhjistä raksuttelevasta koneesta pakosarjan lämpötilat pyttykohtaisesti, sillaikin voipi helposti paljastua mistä pytystä ongelmaa metsästää.
Mun on vaikea lonkalta uskoa, että DI-kasetti olisi syypää jos auto rötää/pätkiii nimenomaan tyhjiksellä, muttei kierroksilla eikä kuormalla. Yksi asia mikä tulee mieleen, olisi lyödä uudet tulpat kiinni, antaa koneen käydä kotvan aikaa ja nostaa tulpat ylös, niin näkee näyttävätkö ne samalta, kuten tasaisesti käyvässä koneessa pitäisi. Toinen idea olisi IR-mittarila mitata tyhjistä raksuttelevasta koneesta pakosarjan lämpötilat pyttykohtaisesti, sillaikin voipi helposti paljastua mistä pytystä ongelmaa metsästää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeat kysymykset
No juu, tulpat, öljyt ja ap-letkut olen kerinnyt vaihtelemaan, tosin noillakin tulpilla oon ehtinyt ajella kymppitonnin. Vois seuraavaksi sen ilmansuodattimen vaihtaa ja katsoa vaikuttaako.aero kirjoitti:Eikös tämä ollut suht. hiljattainen hankinta? Jos filttereiden iästä ei ole tietoa tai on tiedossa että ne ovat vanhat, niin vaihtoon vaan. Ei ole kovin paha summa tehdä autolle perushuolto, jossa vaihtaa tuplat, filtterit ja nesteet ja sen jälkeen tietää mitä ne on ja koska ne vaihtuu seuraavan kerran. Alipaineletkuista T5 ei ole nirsoimmasta päästä, mutta tosiaan kuluvana tavarana nekin on ihan hyvä käydä tässä iässä läpi.
Tuo DI-kassu tuli senkin takia mieleen, kun tässä samassa autossahan on laiskuutta havaittavissa (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=176461) ja joku täällä foorumilla muistaakseni kirjoitteli, että kyseinen ongelma oli korjaantunut kasetin vaihdolla.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Nopeat kysymykset
Vaihdoin tänään moottorin päällä olevaan valkoiseen takaiskuventtiiliin menevät letkut. Olihan sen venttiilin virtaussuunta apukuskin puolelta kuskille päin?
En muistanut asiaa ajatella ennen letkujen irrotusta, eli ihan normisuoritus taas...
En muistanut asiaa ajatella ennen letkujen irrotusta, eli ihan normisuoritus taas...
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Nopeat kysymykset
Virtaussuunta on venakopasta kohti kaasuläppäkoteloa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Nopeat kysymykset
No hyvä, meni se sitten oikein.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 21:32
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Nopeat kysymykset
1. 9000 Aero täristää ykkös- ja kakkosvaihteilla todella ikävästi kun esim. lähtee valoista. Ei siis aivan paikalta lähdettäessä vaan hieman sen jälkeen kun nopeus on noussut kävelyvauhtiin ja yli. Moottorituet vai jotain muuta?
2. Onko Aeron ovissa oleva "nahka" oikeaa nahkaa vaiko vinyyliä? Saakelin vaikea sanoa kun on ehkä ammuttu jotain silikonikiiltoa (tms) siihen päälle. Tuntuu vähän kovalta. Muuten autossa on musta nahkasisustus.
2. Onko Aeron ovissa oleva "nahka" oikeaa nahkaa vaiko vinyyliä? Saakelin vaikea sanoa kun on ehkä ammuttu jotain silikonikiiltoa (tms) siihen päälle. Tuntuu vähän kovalta. Muuten autossa on musta nahkasisustus.
9000 Aero '97
Re: Nopeat kysymykset
1.
Mulla liikkeelle lähtiessä tärinää aiheuttanut
- kiero jarrulevy ja pitäs sen "pumpata" polkimeen kyllä jarruttaessa
- porsimaan alkanu pyöränlaakeri
- väljä kulunu vetarin ulompi/ sisempi murros
Konetyynyt voi pikatestata kun kässäriä/ jarrua vasten kierroksia ja kattoo miten paljon kone pääsee liikkuu. Tuet huonona omissa yleensä reippaalla kaasulla tehny.mulla myös voimakasta vetelyä. Hajalla ollessa kolinaa ja voimakasta moottorin heilahtelua jo tehnyt esim laatikontuki ja etummainen hyrdraulikumi sekä momenttituenpuslat puslatkin.
Mulla liikkeelle lähtiessä tärinää aiheuttanut
- kiero jarrulevy ja pitäs sen "pumpata" polkimeen kyllä jarruttaessa
- porsimaan alkanu pyöränlaakeri
- väljä kulunu vetarin ulompi/ sisempi murros
Konetyynyt voi pikatestata kun kässäriä/ jarrua vasten kierroksia ja kattoo miten paljon kone pääsee liikkuu. Tuet huonona omissa yleensä reippaalla kaasulla tehny.mulla myös voimakasta vetelyä. Hajalla ollessa kolinaa ja voimakasta moottorin heilahtelua jo tehnyt esim laatikontuki ja etummainen hyrdraulikumi sekä momenttituenpuslat puslatkin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Nopeat kysymykset
Mulla 94 aero.GhostZigga kirjoitti:1. 9000 Aero täristää ykkös- ja kakkosvaihteilla todella ikävästi kun esim. lähtee valoista. Ei siis aivan paikalta lähdettäessä vaan hieman sen jälkeen kun nopeus on noussut kävelyvauhtiin ja yli. Moottorituet vai jotain muuta?
2. Onko Aeron ovissa oleva "nahka" oikeaa nahkaa vaiko vinyyliä? Saakelin vaikea sanoa kun on ehkä ammuttu jotain silikonikiiltoa (tms) siihen päälle. Tuntuu vähän kovalta. Muuten autossa on musta nahkasisustus.
Samaa vikaa oli ja vaihdoin alapallonivelet sekä raidetangonpäät ihan just.
Oireet hellitti noin 80% vaihdon jälkeen. Eli se 20% arviolta jäi joka tapahtuu heti pian alussa lähtiessä. Kunpa tietäisi mistä loput saisi pois.... Levyt on pari vuotta vanhat. Tietysti vaihdoin kesäkumit samalla eli ehkä vika löytyy sieltä, epäilen kyllä.
Sanoisin että ne keskustat on mustaa nahkaa, ovipahveissa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Nopeat kysymykset
Suhteellisen tyyppivikana vois sanoa vetarin sisämaljat laatikossa. Tripodi kuluu maljassa ja tulee tasainen kohta tripodin "laakeripesään".
Ensiapuna voi kokeilla pyöräyttää tripodin uuteen asentoon maljassa.
Ensiapuna voi kokeilla pyöräyttää tripodin uuteen asentoon maljassa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-