Motonetis myytävät umpiot huonoja...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Motonetis myytävät umpiot huonoja...

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Moi!

Onko ketään keksinyt hyvää korjauskeinoa
näitten motonetis myytävien Depo umpioiden
seisontavalojen korjaukseen kun molempien kannat on mennyt rikki...?

Onhan ne jo kolme vuotta vanhat...

Sami
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Motonetis myytävät umpiot huonoja...

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moi, olen ihan samaa mieltä - surkeat ovat parkkipolttimonpesät.
Samasessa liikkeessä on myynnissä kyllä pikku polttimoille pidikettä, mutta
ei siihen se normaali 4W polttimo sitten mahtunutkaan. En sitten kokeillut
olisiko se pidike mennyt siihen originaaliin reikään, kait siihen jonkinlaisen polttimon
olisi saanut asennettua

Mutta jokin näistä voisi käydä

http://www.motonet.fi/fi/kategoria/316/ ... mon-kannat

Heitäppä yv:nä jos löydät ratkaisun, kiitos
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 989
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Motonetis myytävät umpiot huonoja...

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

No niin, nyt elämä hymyilee ja seisontavalot palaa.

Tosiaan käytin Sonett73 vinkkiä ja lampsin motonettiin katsomaan mahdollisia lampunpesiä
ja ostin seuraavan:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/432029/B ... inliitanta

Siinä Depon umpion kantapitimessä on kuminen "kortsu" jonka avulla tämä 12mm halkaisijan omaava
kantapidin pysyy kiinni. Oliskohan oikeesti joku 15mm ilman...

No johtoja poikki ja uusi kanta paikoilleen.

Taas leima tonnarissa :D
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Joni.Komulainen
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18

Re: Motonetis myytävät umpiot huonoja...

Viesti Kirjoittaja Joni.Komulainen »

Mulla meni kanta rikki heti ensimmäistä kertaa kun vaihdoin parkkipolttimon. Eli kesti noin vuoden! Ei tällaisia saisi myydä!

Ei alkanut toimimaan, kun laitoin uuden polttimon. Illalla huomasin, että mittariston taustavalot ja kaikki muut taustovalot eivät toimineet, eivätkä myöskään oikeat takaparkit.

Kiitos Mikaelsin saimme vian paikallistettua kokeilemalla monen eri osan kanssa: ei ollut takavalojen kanta, ei reostaatti, ei takavalojen valvontarele
, ei ollut mittaristo, ei ollut johdot vaan oikosulkuun mennyt parkkipolttimon kanta ja sulake palanut.

Saahan tuon varmaan toimimaan tuollaisella virityksellä, mitä muut ovat tehneet, mutta tekisi mieli palauttaa Motonettiin tuo koko #aska.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Motonetis myytävät umpiot huonoja...

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Mun mielestä ainakin 9-3:een myytävät Depot on niin surkeita valaisemaan, ettei voi suositella kenellekään. Kerran ostin itselle, ja yksi tuli käytetyn auton mukana. Nyt on hyllyssä varalla.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Motonetis myytävät umpiot huonoja...

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Muuten hyvä mutta depo on ainoa valmistaja tänäpäivänä viistokeulan umpioille....
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Motonetis myytävät umpiot huonoja...

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Omat CS depot ihan hyvin valoa antaa vanhoihin verrattuna ja hakkaa 6-0 kyllä tuon toisen oman S40 hella valot (H7 kirkaslasiset hyväkuntoisil heijastinpinnoil) teholtaan ja kuvioltakin. CS lyhyet näyttää ajossa yhtähyvin kuin s40 pitkät, säädöt on ihan laitteen avulla tehtynä molemmis.
Parkkipohja tehny kyllä toises depos kerran tuon oikonen ja sulake poks mutta pohja uusimalla siitäkin selvisi.

Helppohan näitä tonnarin valoja on irrotella ja fixata verrattuna esim S60 -01 jossa moottorin alasuoja ( pulteilla), sisälokarit etureunasta ( pop-niiteil) ja puskuri joka tulee maski mukana ( on klipsejä, pultteja, torxeja ja hahloja) otettava pois jos meinaa umpion irti saada.
Emännän tuommoiseen tuli teetettyä tänään valoremppaa kun umpion tiivisteliima pettänyt ja vuotanu vettä sisälle. Avattu ja liiimattu uudelleen, samalla molemmat kontaktihäiriöiden takia ylikuumenneet ja hajonneet h7 lähivaloliittimetkin ( tyypillistä S60) pystyi uusimaan korjausjohtosarjalla vasta kun nuo umpiot on irti kun ei tilaa sitä tehdä kiinniollessa vaan ole. Hajonneet lampunpesurienmoottorit lähti lopullisesti pois myös samalla purulla.

Tonnarin umpion sentään saa pelkästään irrotettua.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin