Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
saabmieskaikenties
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja saabmieskaikenties »

Moikka huohotinletkulle ois 150e hintaa marmorilta, löytyykö halvempaa edes käytettyä täältä? Toinen ongelma on että kaasuläppäkoteloon menee 2 Letkua ja vuotaa jäähdytysnestettä aika reippasti koska kahdessa pultissa ei ollut kierteitä mikä tämän osan nimi (kaasuläppäkotelon lämmitin?)ja voiko sinne tehdä uudetkierteet alumiiniin? Kiitos jo etukäteen.
saabmieskaikenties
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja saabmieskaikenties »

Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja jus »

Kaipa sinne jotain kierrekorjausta voi yrittää. Harmi ettei korjattu ajoissa helposti O-rengas vaihtamalla vaan on kiristetty ruuveja yli järkevän momentin.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A#p938297

Mikäs huohotinletkussa on vikana?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saabmieskaikenties
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja saabmieskaikenties »

Moikka huohotinletku oli kuin sulaa Lakua ettei sitä oikeen enää voinut käyttää.. pystyykö kaasuläpän vedonkierron ohittamaan laittamalla letkut yhteen vaikka kupariputkella rikkooko mitään? Seuraava probleema ilmeni eilen alkoi kuulumaan jumalaton ääni edestä vasemmalta. Ääni siis nousi nopeuden mukaan :oops: :saab:
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja ladis »

Itse laitoin huohotin letkuksi silikoniletkua. Saa nähdä miten kauan se toimii.
Etupään meluun syynä varmaankin pyöränlaakeri.
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eiks se kaasuläpän vedenkierto oo sitä varte ettei läppäkotelo jäädy. Enkä ny tarkota pakkasilmaa ulkona vaa paikallista paine-eroa... Vai vaatiiko se myös bensaa joka sitoo lämpöä?
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Itsellä ei ole ollut enää aikoihin tuota kaasuläpän vesikiertoa käytössä,ne alkuperäiset letkut on tulpattu niinkuin tuo orkkis huohotin on hieman vapaammin toteutettu. Ei ole ongelmaa ollut talvella.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kaasuläpän kierrosta kosahtanu poikki 2 kertaa pikkuväliletku siitä imuputken yläpuolelta metalliputkien välistä. Hävisi kyllä nesteet äkkiä koneesta kun meni poikki kokonaan ekalla kerralla, lievä mutka siinä vielä niin sopivan letkun hakuun meni aikaa ja väliaikainen suora alkoi jo mehiä.
Seuraavan kerran kun alkaa mehiä ni tulppaan umpeen koko kierron.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
saabmieskaikenties
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja saabmieskaikenties »

Hei nyt alkaa tonnarii olemaan kunnossa. Ainoa ongelma on että ahtaa välillä täydet 1.2 bar ( kylmänä toimii) välillä vaan peruspaineet 0.5bar Stage 1 T7 mankkuvenalla.
saabmieskaikenties
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja saabmieskaikenties »

Eli siis ahtaa tosi harvoin 1.2 bar mutta aina 0.5. Onko tossa softassa joku nollaus? raudasta ei johdu koska ottaa fuelcuttiin asti kun ottaa mankusta W letkun irti.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Onhan jarrupolkimen katkaisin kunnossa ettei sen takia heitä peruspaineille välillä? Voit nollata ecun käyttämällä akun kengän irti 15min. Tämän jälkeen tekee ahtopaine sopeutukset uusiks ja tyhjäkäynnit. Muista tahdistaa kake jos sellainen on.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
saabmieskaikenties
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja saabmieskaikenties »

Moikka en vaan löydä vikaa miksi ei ahda kuin 0.5 bar.
Toisella dumbilla kokeiltu, kaikki letkut tarkistettu.
Ilman magneettiventtiiliä ahtaa hienosti 1.5 bar.
Turbon tanko ei liiku kuuluisiko sen siis liikkua mihin suuntaan? :!:
saabmieskaikenties
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 20:23
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja saabmieskaikenties »

Voiko vika olla uudessa T 7 Magneettiventtiilissä? autoon on tehty modaus. Aiemmin. Mikä oli letku järjestys?
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

saabmieskaikenties kirjoitti:Voiko vika olla uudessa T 7 Magneettiventtiilissä? autoon on tehty modaus. Aiemmin. Mikä oli letku järjestys?
Ne lukee siinä venttiilissä itsessään.

w=wastegate
c=compressor
r=recycling tai vastaava, ilman kierrätys kumminkin.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Venttiilikopan huohottimen letku ja kaasuläppäkotelon lämmitys

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ilman mankkuvenan sähköjä sen pitäisi ahtaa se peruspaine,jotain välille 0.4-0.6bar esim..
Se hukkiksen säätötanko kyllä toimiessaan liikkuu kun sitä vetää auki/kiinni,voithan kokeilla ottaa säätötangon lukitus sokan pois ja kokeilla hukkista siitä,pitäisi herkästi liikkua.
Katsoitko jarruvalo kytkimen ettei sen takia heitä välillä peruspaineille?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin