cs->cse erot?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Wiikari
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Syys 22, 2015 18:25
Paikkakunta: Porvoo

cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja Wiikari »

Eli:
Saab 4D Sedan 9000 CS-2,3-65B/267, 2290, 108,0kW käyttöönotto -95

Saab 5D Combi Sedan 9000 CSE-2,0 TURBO-C-65T/267, 1980, 110,0kW käyttöönotto 96

Ensimmäinen luovuttaja. Toiseen tarvitsisi lähinnä etulokasuojat, konepelti, ovet, tuulilasi ja kehyksestä korjauspalat.

Ovatko nuo keskenään vaihtokelpoisia? Jousituksessa ja kallistuksenvakaajissa luultavasti eroja (löyty haulla).

Bonggasin tuollaisen 4 vuotta parkkipaikalla seisseen yksilön. Pelleiltään hyvässä kunnossa muusta ei tietoa. Meinaan jos nuo peltiosat eivät käy en ota omistajaan suotta yhteyttä. Autosta ei muuta tietoa minkä takia jäänny seisomaan.
#6892
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4211
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Listaamasi osat ovat periaatteessa yhteensopivia. Tosin '95 ja '96 saattaa olla jotain muuta pientä, kuten ovenkahvojen muotoilu tms. Pelleissä ei taida eroja olla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Joo, "Pyöreät" ovenkahvat saattoivat tulla juuri -96:een. Sen lisäksi korinväriset puskurit tulivat sekä 900:een ja 9000:een vakioksi M1996:lle, siinä missä aiemmissa vuosikerroissa puskurit oli vain "E:ssä" maalattu korinväriin, ilman E:tä ainakin tonnarissa grafiitinharmaalla.

Eipä noiden myötä yhteensopivuusongelmia tule. E:ssä oli lisäksi muistaakseni kaiuttimet johdotuksineen, etusumarit, nahkaratti ja vaihdekepin palje, ja taisipa viisarikellon tilalle saada SCC:n. Vuosimalli- ja markkina-aluekohtaisia eroja oli varmasti, mutta nämä nyt ulkomuistista juurikin Suomi-tonnaria ja 1995-1996-seutuvia koskien.

Aijai... Hienoja aikoja... :(
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1215
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Pyöreämmät ovenkahvat tuli MY97 malliin, elikä syksyllä -96. CD on mulla MY96 ja vanhoilla kahvoilla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Suomik kirjoitti:Joo, "Pyöreät" ovenkahvat saattoivat tulla juuri -96:een. Sen lisäksi korinväriset puskurit tulivat sekä 900:een ja 9000:een vakioksi M1996:lle, siinä missä aiemmissa vuosikerroissa puskurit oli vain "E:ssä" maalattu korinväriin, ilman E:tä ainakin tonnarissa grafiitinharmaalla.
Näissäkin on poikkeavuuksia. Mulla oli M97 tonnari, mallia CSE, jossa taas ei ollut korinvärisiä puskureita.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1645
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Tuntuu että Saabilla on aika paljon muissakin malleissa näitä "poikkeuksia" ja että uudet asiat eivät ole tulleet välttämättä jonkin tietyn vuosimallin alkuun, vaan niitä on tullut ikäänkuin tipottain (ei Fiat) pikkuhiljaa.

Tai sitten vaan on paljon asiakkaita, jotka ovat nimenomaan halunneet jättä korinväriset puskurit tai ilmastoinnin pois autostaan...?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

VMTD kirjoitti:Pyöreämmät ovenkahvat tuli MY97 malliin, elikä syksyllä -96. CD on mulla MY96 ja vanhoilla kahvoilla.
Mun toukokuussa 1996 käyttöönotetussa -96 mallin tonnarissa on pyöreät kahvat ja EPC:n mukaan muuttui juuri mallivuodelle 1996.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1215
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Monet on myös vaihtaneet uudempia kahvoja venhempiin malleihin. Voihan tuo mun MY96 olla tehty jo 95 puolella ja rekisteröity vasta 96 vaihdettu kahvat kesken tuotantokautta.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Itselläkin käyttöönotto kesäkuu-96 ja uudemmat kahvat ihan linjastolta. Muuta ei karvalakkimallissa olekaan :lol:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Wiikari
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Syys 22, 2015 18:25
Paikkakunta: Porvoo

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja Wiikari »

No niin. Autosta on hierottu kauppaa ja erittäin kohtuuhintaan se saisi. Ongelma on enään se että avaimia ei ole mistään löytynyt. Ja omistaja on varmasti rekisteriotteeseen merkitty henkilö. Nyt onkin kysymys että saako virtalukon väännettyä väkisin pois tyyliin meisseli vasaralla sisään? Patruunaahan ei saa pois jos lukko ei ole käännetty tiettyyn kohtaan. Auto menee kuitenkin palasiksi ja en esim haluaisi vääntää ovia kieroksi yrittämällä jollain saada nuppeja ylös. Oven lukkopesän voin uhrata jos jollain on kokemusta että aukee väkisin taltalla vääntäen.

Pelti osat huippu kunnossa että mielellään hieman vaivaa näkisi koska niiden takia auton haluaisin

Eli:
-saako oven lukon väännettyä auki väkisin? Onko kellään kokemusta?
-sama virtalukon tilanne. Tai jos virtalukon saa purettua niin että ei mene rattilukkoon.

P.s jos auton jotenkin pihalle saan niin kesän aikana tulossa kohtuuhintaan myyntiin 2.3i moottori ja voimansiirto (190t ajettu manuaali) myyntiin
sekä muuta sälää.
#6892
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1215
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

SE olis kait 30 euron sijoitus kun tilaisi marmorilta uuden avaimen runkonumeron avulla, säästäisi se ainakin aikaa, jos ei muuta.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Wiikari
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Syys 22, 2015 18:25
Paikkakunta: Porvoo

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja Wiikari »

VMTD kirjoitti:SE olis kait 30 euron sijoitus kun tilaisi marmorilta uuden avaimen runkonumeron avulla, säästäisi se ainakin aikaa, jos ei muuta.
Eli vaikka on joku Saab anti theft system niin avain on pelkkää rautaa. Ei siis mikään älyavain?
#6892
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Avain on ihan rautaa, ei älyä eikä sirua. Jos autossa häly/ajonesto, niin sen kanssa pienet touhuamiset riittää, että saa moottorin käyntiin.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: cs->cse erot?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Voin kertoa että virtalukko/rattilukko ei ihan pienellä voimalla antaudu väkisin..
Ystävänpäivä yönä "ystävät" yölliset sitä testasi ja tuloksena rattimuovit rikki ja muutamia senttejä vääntynyt rattiakseli jota vastaan yritetty vääntää lukko auki..
Tuloksetta. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin