18, 19 vai 20T toonariin?
18, 19 vai 20T toonariin?
Eli T25:n tilalle isompi turbo hakusessa ja samaan hintaan löytyisi aitoa mitsua riippumatta koosta 6cm2 pesällä.
Mikä noista olisi järkevin normiajoon 2-litraiseen? Huipputeho vähemmän tärkeää mutta hyvä spoolaus ja voima keskialueella tärkeämpää. Muu kokoonpano tulee olemaan 3"dp ja loppu 2,5", aeron kytkin, walbro 255 ja riittävän isot EV14:t. Välijäähdytin tulee myös päivittymään. Tuo aeron kytkinhän tietysti rajoittaa max väännöt mutta budjetilla mennään....
Mikä noista olisi järkevin normiajoon 2-litraiseen? Huipputeho vähemmän tärkeää mutta hyvä spoolaus ja voima keskialueella tärkeämpää. Muu kokoonpano tulee olemaan 3"dp ja loppu 2,5", aeron kytkin, walbro 255 ja riittävän isot EV14:t. Välijäähdytin tulee myös päivittymään. Tuo aeron kytkinhän tietysti rajoittaa max väännöt mutta budjetilla mennään....
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: 18, 19 vai 20T toonariin?
Maikki kirjoitti:Eli T25:n tilalle isompi turbo hakusessa ja samaan hintaan löytyisi aitoa mitsua riippumatta koosta 6cm2 pesällä.
Mikä noista olisi järkevin normiajoon 2-litraiseen? Huipputeho vähemmän tärkeää mutta hyvä spoolaus ja voima keskialueella tärkeämpää. Muu kokoonpano tulee olemaan 3"dp ja loppu 2,5", aeron kytkin, walbro 255 ja riittävän isot EV14:t. Välijäähdytin tulee myös päivittymään. Tuo aeron kytkinhän tietysti rajoittaa max väännöt mutta budjetilla mennään....
Melkein pitäisi tietää mitä teholukemia tavoittelet, esimerkiksi suuttimien koko ym. Normaaliin ajoon riittää vaikka 2.0 i saapit tai matalapainetta puhkuvat. En lähtisi budjetilla liikkeelle vaan miettimään oikeasti tavoitetta.
Varma ja hyvä on mitsu perinteisesti mutta säästäisin seteleitä esim 28 tai 30 kokoluokan kuulalaakeroituun garrettiin jossa on varaa nostaa tehoja muiden palikoiden kasvettua.
Suuttimet ja turbon ostaisin samassa suhteessa toisiin.
Melkein se nyrkkisääntö pätee tässäkin, isot tehot suuret osat. Leppoisat ajelut, sopivat eväät.
Makuasia ja softagurut tietää parhaiten mitä kannattaa pienellä rahalla veistellä.
Re: 18, 19 vai 20T toonariin?
+350hv/väännöt sen mitä aeron kytkin kestää on tavoite. Senjälkeen rupeaa maksamaan turhan paljon osat. 3071, lukko, laatikon vahvistus, sre:n kytkin jne tekee jo mukavan summan.
Suuttimien koolla nyt ei ole merkitystä koska 1000cc EV14:t toimii tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla aivan yhtä hyvin kuin pienemmätkin EV:t ja hinta on käytännössä sama.
Kun turbo on samanhintainen olkoot sitten -18 tai -20t niin kysymyksen asettelu ehken olisi parempi että mitä häviää alakierroksilla -20t:n kanssa vs -18t?
Suuttimien koolla nyt ei ole merkitystä koska 1000cc EV14:t toimii tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla aivan yhtä hyvin kuin pienemmätkin EV:t ja hinta on käytännössä sama.
Kun turbo on samanhintainen olkoot sitten -18 tai -20t niin kysymyksen asettelu ehken olisi parempi että mitä häviää alakierroksilla -20t:n kanssa vs -18t?
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: 18, 19 vai 20T toonariin?
Eli samalla otat 1200-1400 suuttimet etanolia varten ja kasvavaa nälkää tyydyttäen
Varmaan bensalle?
Tuli tuosta laatikon vahvistuksesta mieleen kun mainitsit niin mitä se vahvistaminen kattaa?
Kyselin ostetaan listalla tonnariin lukkoa ja samalla sitä asentaessa vahvistaminen olisi tietty paikalla mutta en ole kuullut miten sitä parannetaan...
Kuulostaa hintavalta ja itse melkein luotan vara laatikon säilyttämiseen, hinta nyt ei ole paha niillä. Lukko voi tietty ottaa osumaa jos kilut leviää sisällä.Laakereiden vaihto tietysti on myös vahvistamista omalla tavalla.
Turbojen eroista ei ole tietoa mutta soittamalla alan liikkeeseen voisi asia selvitä? Hankkisin silti riittävän kokoisen joka palvelee myöhemmin jos mieli muuttuu kunhan herääminen tapahtuu järkevästi ilman vaihteiden renkkaamista/ uupumisen tunnetta.
Kyllä kohta osaava täräyttää selvät vastauksen.
Varmaan bensalle?
Tuli tuosta laatikon vahvistuksesta mieleen kun mainitsit niin mitä se vahvistaminen kattaa?
Kyselin ostetaan listalla tonnariin lukkoa ja samalla sitä asentaessa vahvistaminen olisi tietty paikalla mutta en ole kuullut miten sitä parannetaan...
Kuulostaa hintavalta ja itse melkein luotan vara laatikon säilyttämiseen, hinta nyt ei ole paha niillä. Lukko voi tietty ottaa osumaa jos kilut leviää sisällä.Laakereiden vaihto tietysti on myös vahvistamista omalla tavalla.
Turbojen eroista ei ole tietoa mutta soittamalla alan liikkeeseen voisi asia selvitä? Hankkisin silti riittävän kokoisen joka palvelee myöhemmin jos mieli muuttuu kunhan herääminen tapahtuu järkevästi ilman vaihteiden renkkaamista/ uupumisen tunnetta.
Kyllä kohta osaava täräyttää selvät vastauksen.
Re: 18, 19 vai 20T toonariin?
Ei taida tuo vakio tdo4- 19t riittää kuin sinne 320hv (340hv antaa myyjien mukaan Max) todellisille tehoille jos ihan kaikki saa optimaalisesti irti.
Ng900 saatu 2l bensalla noilla 3" dp jne, isommat cooleri, pumppu, 1,5bar map, isommat suuttimet vermeillä aikoinaan 1.65bar pyynnillä karvan yli 300hv, vääntöä löyty aluksi reilusti yli 500Nm ja rajattu 297hv / 495Nm tasoon jonka viggenin kykä ja laatikot kesti.
Nykyisin softat saa paremmaksi kuin aikaan miekka ja kirves ja tehoa enemmän esim etanolilla mutta 19t max 340hv teho ei ole suurentunut noilta ajoilta.
Ihan kivasti musta 19 ng :s käyttäyty ajossa ja oliko 2800 rpm jälkeen jo vääntöä kivasti löyty. Hukkiskellon ehkä esim myös forge jousi säädettävään vaihtasin, nykytonnaris huomas jo paineiden pysymisessä eron vakio 15t Aeron mitsun veltohkoon kelloon.
Ng900 saatu 2l bensalla noilla 3" dp jne, isommat cooleri, pumppu, 1,5bar map, isommat suuttimet vermeillä aikoinaan 1.65bar pyynnillä karvan yli 300hv, vääntöä löyty aluksi reilusti yli 500Nm ja rajattu 297hv / 495Nm tasoon jonka viggenin kykä ja laatikot kesti.
Nykyisin softat saa paremmaksi kuin aikaan miekka ja kirves ja tehoa enemmän esim etanolilla mutta 19t max 340hv teho ei ole suurentunut noilta ajoilta.
Ihan kivasti musta 19 ng :s käyttäyty ajossa ja oliko 2800 rpm jälkeen jo vääntöä kivasti löyty. Hukkiskellon ehkä esim myös forge jousi säädettävään vaihtasin, nykytonnaris huomas jo paineiden pysymisessä eron vakio 15t Aeron mitsun veltohkoon kelloon.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 18, 19 vai 20T toonariin?
Jotenki jääny sellanen kuva et mitsussa ei hönkä riitä kun mennään yli 300 hepan.
oisko tässä vastaus:
http://www.ebay.co.uk/itm/MAMBA-SAAB-90 ... SwRJ9Xg-3C
Pitäs riittää +400hp. Onko Mambat kiinakuraa vai laatupelejä?
oisko tässä vastaus:
http://www.ebay.co.uk/itm/MAMBA-SAAB-90 ... SwRJ9Xg-3C
Pitäs riittää +400hp. Onko Mambat kiinakuraa vai laatupelejä?
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Re: 18, 19 vai 20T toonariin?
-15t riittää viinalla +300heppaan
-18t 340-360hv, 19 parikytä enemmän ja 20t hätyyttäisi 400:aa.
Mutu-tuntumalla -18t tuntuisi fiksuimmalta vaihtoehdolta kun spoolaa paremmin kuin isommat ja tehoa omiin tarpeisiin olisi sopivasti
-18t 340-360hv, 19 parikytä enemmän ja 20t hätyyttäisi 400:aa.
Mutu-tuntumalla -18t tuntuisi fiksuimmalta vaihtoehdolta kun spoolaa paremmin kuin isommat ja tehoa omiin tarpeisiin olisi sopivasti
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: 18, 19 vai 20T toonariin?
Ahaa ajat vain tai pääosin viinalla ja antaa on ulos noista kaikista aika hyviin, itse vain bensalla ajanut joten huono kommentoida viinalla käyttäytymistä..
Vakiokello mitsuis tosiaan ei oikein tahdo jaksaa pitää paineita loppuun uutenakaan, otat minkä tahansa noista niin kunnon kellolla saa lisähymyn vielä 5500rpm jälkeenkin.
Ei tuo 19t:ään minusta (tosin bensalla) ollu huono normaalissa 2.0t käyttöautossa, lähtikin siis suht alhaalta eikä ollu ns kertapotkulähtö mikä oli mulle positiivinen yllätys. Mulla 5500-6500rpm ei oikein enää jaksanut ja käyrät jyrkähkösti alaspäin, vakiokello oli yksi osatekijä siihen.
Vakiokello mitsuis tosiaan ei oikein tahdo jaksaa pitää paineita loppuun uutenakaan, otat minkä tahansa noista niin kunnon kellolla saa lisähymyn vielä 5500rpm jälkeenkin.
Ei tuo 19t:ään minusta (tosin bensalla) ollu huono normaalissa 2.0t käyttöautossa, lähtikin siis suht alhaalta eikä ollu ns kertapotkulähtö mikä oli mulle positiivinen yllätys. Mulla 5500-6500rpm ei oikein enää jaksanut ja käyrät jyrkähkösti alaspäin, vakiokello oli yksi osatekijä siihen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 18, 19 vai 20T toonariin?
Mä oon ollut GT28RS:n toimintaan enemmän kuin tyytyväinen. Toki 2,3 ja automaatti tekevät osansa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 18, 19 vai 20T toonariin?
Tuleeko hyvä kone, kun pistetään isommalla kompurapesällä painetta pönttöön ja sen jälkeen ne pakokaasut joutuu mandariinin kokoiseen pakopesään?Maikki kirjoitti:Eli T25:n tilalle isompi turbo hakusessa ja samaan hintaan löytyisi aitoa mitsua riippumatta koosta 6cm2 pesällä.
jeeeeeee!
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: 18, 19 vai 20T toonariin?
Tosiaan, kuten Keme sano. 6cm hävitykseen samantien. Meillä on tallissa odottamassa tuohon laiskempaan autoon 19t kompura ja Volvon 7 pesä, joka on jo aika kelvollisen näköinen