Ilmastoinnin kompura
Ilmastoinnin kompura
Kertokaa joku voiko vaihtaa Sandenin tilalle Seikon kompuran vai pitääkö etsiä samanlainen. Mulla hajos pitkälohko Aerosta kompura ja iteltä kyllä löytyy lyhytlohkosen kompuroita hyllystä.
Re: Ilmastoinnin kompura
Satasen varmuudella en voi sanoa, mutta joutunet vaihtamaan muitakin osia samalla. Sandenit on käsittääkseni kaikki R12-laitteita kun Seikoseikit on R134a-aineella toimivia (korjatkoon joka tietää paremmin). Passaako kompuran jalka heittämällä? Hihnapyörien osalta tuskin tarvii tehdä muutoksia, eli riittää varmaan kun pistää pidemmän hihnan vaan paikoilleen...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Ilmastoinnin kompura
Mulla ainakin on mielestäni Sandenin kompura ja R134a:ta käsketään tarroissa laittamaan.
En tosin mene takuuseen siitä, etteikö kompura olisi jo vaihdettu ristiin ja tarrat vielä alkuperäiset.
En tosin mene takuuseen siitä, etteikö kompura olisi jo vaihdettu ristiin ja tarrat vielä alkuperäiset.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Ilmastoinnin kompura
Sandenia käytettiin ainakin 80-luvulla ja toisaalta myös loppupään tonnareissa. En osaa sanoa, oliko Seiko Seiki jonkinlainen "välikauden" ratkaisu vai asenneltiinko noita iloisesti sekaisin ja/tai moottorivariantista riippuen.
Mitään päätelmää järjestelmän iästä saati käytetystä kylmäaineesta ei kuitenkaan pysty pelkästään kompressorin valmistajan perusteella tekemään.
Mitään päätelmää järjestelmän iästä saati käytetystä kylmäaineesta ei kuitenkaan pysty pelkästään kompressorin valmistajan perusteella tekemään.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Ilmastoinnin kompura
Jos en ihan väärin muista niin putket kompurallekin olisi erilaiset.
Mulla on tuossa pitkälohko -93 alkuperäisenä seiko seiki niin ainakin tuolloin jo tehty tälläkin merkillä.
Mulla on tuossa pitkälohko -93 alkuperäisenä seiko seiki niin ainakin tuolloin jo tehty tälläkin merkillä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ilmastoinnin kompura
Moi. Mulla on -97 9000 CD 2,0T autom. Ilmastoinnin kompura "ronksottaa" melko rouhealla äänellä. Katoin, että noi ei tarvikkeena isoja maksa, mutta mitenkäs se sopivuus? Onko tää kuinka tarkka eli mikä sinne on paras laittaa? Mistä tuo ronksotus tulee, laakereista kaiketi? Onko mitään tehtävissä? Ilmastointi toimii kyllä, ajattelin tuota alkaa armahtaa kesäautoksi ja ajella harvakseltaan jne. Syynä siihen on hyvä kunto ja varsin pienet metrit. Eli mielestäni tuo kompressori olisi mukava vaihtaa jos saan selville mikä sinne kannattaa asentaa. Toinen asia: Varoitusvilkut eivät toimi vaikka vaihdoin koko katkaisija "pötkylän". Onko jossain rele tms. piilossa?