Hei
Tonnarista hajosi kytkin kun yksi levyn kierrejousista irtosi ja jäi paketin väliin. Rohisi kytkinpolkimen viimeisen cm matkalla eikä mennyt vaihteet sisään. Muuten vaihteet meni sisään satunnaisesti. Sain vaihdelaatikon laskettua ja asennettua uuden kytkinpaketin, mutta asennus onkin sitten vaikeampi homma.
Keskiöintiin käytin kytkinlevyn sisään melko tiukasti sopivaa pulttia. Varsinaista moottorinosturia ei ole mutta auto on tukevan teräspalkin alla josta roikkuu tällä hetkellä moottori vaijeritaljalla ja vaihteistoa nostetaan ketjutaljalla (tarkempi korkeudensäätö). Välivetoakseli on helppo saada paikoilleen mutta vaihdelaatikon akseli ei mene millään. Menee kyllä hollille. Ongelma kytkimen keskiöinnissä? Vai onko olemassa mitään "helppoja" konsteja saada tonnarin laatikkoa paikoilleen?
Lisäys: auto on siis vuosimallia -97 ja kytkin on Sachsin 240mm.
Vaihdelaatikon asennus
Vaihdelaatikon asennus
Punainen ysikuuppa kromipuskureilla
Re: Vaihdelaatikon asennus
Asetelma pitää keskittää oikeaan kohtaan suhteessa kampiakselin päässä olevaan sisäbooriin.
Eikö paketin mukana tullut sitä muovista laatikon akselin mannekiinia?
Ei siinä sen ihmeellisempää ole.
Auto tunkin varaan, apurunko alas ja yksi mies istumaan lattialle ja laatikko syliin.
Toinen keventää liinalla painoa yläpuolelta vetäen.
Apuna voi lattiamies pitää pientä hallitunkkia.
Oman aikaa kun laatikkoa asettelee ja tuskailee vetoakselin ja laatikon boorien yhteensopivuutta, alkaa hikipisarat otsalle tulla ja ärräpäät lentää. Vahva ei ole enää vahva.
Koita pärjätä.
Eikö paketin mukana tullut sitä muovista laatikon akselin mannekiinia?
Ei siinä sen ihmeellisempää ole.
Auto tunkin varaan, apurunko alas ja yksi mies istumaan lattialle ja laatikko syliin.
Toinen keventää liinalla painoa yläpuolelta vetäen.
Apuna voi lattiamies pitää pientä hallitunkkia.
Oman aikaa kun laatikkoa asettelee ja tuskailee vetoakselin ja laatikon boorien yhteensopivuutta, alkaa hikipisarat otsalle tulla ja ärräpäät lentää. Vahva ei ole enää vahva.
Koita pärjätä.
Re: Vaihdelaatikon asennus
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Vaihdelaatikon asennus
Ongelma oli keskityksessä. Nyt on keskitetty paremmin melkein tiukasti sopivan pultin ja sähköteipin avulla. Motonetin kytkimen keskiöintisarja 76-5175 on muuten täysin käyttökelvoton . Pitääkin palauttaa jos vielä ottavat vastaan.
Uusi ongelma on nyt siinä ettei välivetoakselin nurkka tahdo painautua paikoilleen. Onko siihen jotain konstia vai pitääkö vaan väkivalloin yrittää? Mitään ei näytä olevan välissä.
Uusi ongelma on nyt siinä ettei välivetoakselin nurkka tahdo painautua paikoilleen. Onko siihen jotain konstia vai pitääkö vaan väkivalloin yrittää? Mitään ei näytä olevan välissä.
Punainen ysikuuppa kromipuskureilla
Re: Vaihdelaatikon asennus
Laatikon pään boorissa on o-rengas joka ottaa vastaan eli se pitää saada lumpsahtamaan. Rasvaa sopivasti ja menee paikalle. Voimalla siis jos boorit ok.
Voit laittaa väliakselin vaikka laatikkoon kiinni tai vastaavasti paikalle oikealle puolelle.
Voit laittaa väliakselin vaikka laatikkoon kiinni tai vastaavasti paikalle oikealle puolelle.