Saab 9000 CS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
jartsi
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:35
Paikkakunta: Kaarina

Saab 9000 CS

Viesti Kirjoittaja jartsi »

Onko kokemuksia Saab 9000 CS -vm96 mallista Teho: 96 kW / 131 Hv
onko tyyppivikoja ittellä ollut 27vuotta saabeja mutta ei 9000
olis tiedossa ei paha hinta kohtalaisen näköinen kuvassa.
Terv. Jari
Jartsi
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Saab 9000 CS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Lahovikoja mitä omas CS ollu
- etulokasuojat
- takaluukun alareuna
- edestä tunkinkorvakkeet
- takaiskarien yläpäät
- takapyöräkotelot oven kulmiin asti
- tankin pannat
- varapyöräkotelo ja sivuonkalot kuivat

Muuta
- ei öljyvuotoja
- ei ketjut äännä kylmänä eikä kuumana
- ei kosteutta etujalkatilassa kummallakaan puolella, etenkin jäähdytinnestettä joka vuotaa lämppärinkennolta
- kytkin ja laatikko kunnossa eikä vetarit pompota
- etupyöränlaakerit kunnossa
- kone ja laatikonkumit ok
- tehostinpumppua on
- urahihna ja kiristin hyvät, jos hihna katkeaa niin teettää hiukan hommaa
- kässäri toimii
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Saab 9000 CS

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

10 kk olen nyt ajellut tuolla vm. -97 CS-tontulla. Vikaa ollut ainakin:

-keskuslukitus toimii miten sattuu ja milloin haluaa
-moniurahihnan kiristin hajosi ja hihna katkesi ---> tielle jäätiin
-polttoainepumppu hajosi ---> tielle jäätiin
-hätävilkun rele piti tinata
-ilmastoinnin rele piti korjata
-mittaristo sekoilee ärsyttävästi (bensamittari, lämpömittari ja ajotietokone simahtavat aina välillä)
-turbon kello/hukkaportti jumittelee
-auto väittää takaluukun olevan aina auki, vaikka se olisi kiinni
-lisäjarruvalolta hävisi sähköt
-kuskin penkinlämmitin ei toimi
-vitonen menee takellellen päälle eli ilmeisesti vaihteensiirtimen nivel pitäisi vaihtaa

hyvääkin tietysti on paljon:
+hemmetin mukava ajella
+nahkajakkaroilla viihtyy pidemmänkin reissun
+hinta/teho -suhde on oikein hyvä
+tärkeimmät varusteet eli ilmastointi ja vakionopeudensäädin toimivat
+lämmin talvella
+hiljainen
+ruostetta ei ole vielä näkynyt (auto Ruotsin Lapista)
+tilaa piisaa
+kuluttaa vähemmän kuin uudemmat saapit
+ketjut ei rallata
+öljyä ei kulu
+jäähdytinnesteet pysyy sisällä

Semmosta nyt äkkiseltään tuli mieleen.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Saab 9000 CS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Toi 131hv on 2.0 vapari niin turbopuolen murheet jää pois ja tuskin loota jne ollu kovin kovalla rasitukselle. Vapareista ei mulla moottorien suhteen ole kokemusta mutta luulis olevan vähemmän sen suhteen mietittävää myös vaihteisto, siirtosydeemit ja kytkinkin kuin turboissa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
jartsi
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:35
Paikkakunta: Kaarina

Re: Saab 9000 CS

Viesti Kirjoittaja jartsi »

Kiitti tiedoista täytyy miettiä.
Jartsi
Vastaa Viestiin