Lämpömittarin keuliminen?
Lämpömittarin keuliminen?
Juttuahan täällä on vaikka kuinka paljon viisarin roikkumisesta, mutta en kyllä löytänyt mitään järkevää tietoa siitä jos viisari näyttääkin liikaa. Vaihdoin ahtopainemittarillisen "yhdistelmämittari"-osan 1997-jenkki-lpt-tonnariiin. Luovuttajamittaristo oli -95 autosta. Ennen mittarin vaihtoa lämpömittari roikkui, mutta nyt uudella mittarilla (mutterit takaa kiristetty) lämpömittari nousee melko nopeasti noin klo 10 ja pysähtyy siihen. OBD:llä luettuna lämmöt pyörii 90 paikkeilla eli ne ovat ok.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Re: Lämpömittarin keuliminen?
Olisiko mahdollista, että EDU:ssa tai mittarissa olisi jokin säätö, millä ne sovitetaan pariksi. EDU:han ohjaa lämpömittarin näyttöä.
Lämpömittarin lukemaa ei voi rukata TECH:llä, kun taas polttoainemittaria voi.
Lämpömittarin lukemaa ei voi rukata TECH:llä, kun taas polttoainemittaria voi.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Lämpömittarin keuliminen?
Mites kylmällä koneella; onko mittari pohjassa vai sen saman about 10 astetta korkeammalla?
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Lämpömittarin keuliminen?
Eikös EDU:n pitäisi ohjata ihan tasajännitteellä noita mittareita alueella 0-9V? 4,5V olisi siis keskikohdassa. Ei niissä kait mitään paritusta pitäisi tarvita.
Kylmällä koneella mittari on kyllä siellä missä pitääkin, eli hieman sinisen palkin alapuolella.
Mielessä on käynyt USA-mittariston erot Euro-mittareihin, mutta ei siinä pitäisi kaiken järjen mukaan olla sähköisesti mitään eroavaisuuksia.
Todennäköisempi vaihtoehto on varmaan kevyt maadoitusongelma mittarissa, koska mittari hieman myös huojuu. Täytynee joku päivä (taas) purkaa kojelauta ja käyttää mittarista kaikki ne ruuvit irti ja putsailla ja sen jälkeen taas kasata.
Kylmällä koneella mittari on kyllä siellä missä pitääkin, eli hieman sinisen palkin alapuolella.
Mielessä on käynyt USA-mittariston erot Euro-mittareihin, mutta ei siinä pitäisi kaiken järjen mukaan olla sähköisesti mitään eroavaisuuksia.
Todennäköisempi vaihtoehto on varmaan kevyt maadoitusongelma mittarissa, koska mittari hieman myös huojuu. Täytynee joku päivä (taas) purkaa kojelauta ja käyttää mittarista kaikki ne ruuvit irti ja putsailla ja sen jälkeen taas kasata.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Re: Lämpömittarin keuliminen?
Mulla -93 näyttää just puolivälin ja flekti tulee klo 10 peliin. Edellises kakkosautos -cs 94 näytti klo 10 ja flekti klo 11 peliin. Sitä edellises cd -94 taas peruskohtana klo 9 ja klo 10 flekti.
Tuohon tottui niin en välittänyt kun ei veivannu viisarin neula kuten roikkuvas löysillä muttereil tekis.
Tuohon tottui niin en välittänyt kun ei veivannu viisarin neula kuten roikkuvas löysillä muttereil tekis.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01