Kytkimen ilmaus?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Kytkimen ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Miten onnistuu toi kytkimen ilmaus kun vaihtaa sen polkimen alla sijaitsevan pääsylinterin? Tai miten se onnistuu helpoiten?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1214
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kytkimen ilmaus?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Painamalla nestettä työsylinteristä säiliöön päin ja voihan painovoimaista ilmaustakin kokeilla. Näillä olen itse ilmauksen tehnyt. Imurilla vähän hankalaa saada kaikkia ilmoja pois.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Kytkimen ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No jos vähän yksityiskohtaisemmat ohjeet sais.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kytkimen ilmaus?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Eli se työsylinteri joka on laatikon sisällä, siitä tulee ilmausnippa laatikon huoltoluukun suulle. Aukaiset sen reippaasti ja työnnät siitä jollain pumpulla, isolla ruiskulla tms apuvälineellä nestettä sisäänpäin hetken ja suljet ilmanipan. Näin helpoiten. Perinteinen ilmaus poljinta ja nippaa käyttäen ei vaan tahdo onnistua näissä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kytkimen ilmaus?

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Tippakannu ja pätkä sopivalla sisähalkaisijalla olevaa letkua sekä jarrunestettä.
Itelle tein motonetin värkeistä ja sillä on kytkimet ja jarrut 2-pyöräisiin jotka on super kenkkumaisia, ilmaantunut moitteetta.

Eli tippakannun jatkeeksi letkua, auton jarrunestesäiliöstä imemällä vaikka kaikki nesteet pois. Tippakannun letku ilmausnippaan, nippa auki ja sit pumppaileen tippakannusta niin et auton säiliö täyttyy. Nippa kiinni ja kokeileen polkimesta paraniko. Huolehtii vaan että tippakannu ei pääse luonnollisesti hotaseen ilmaa työn aikana. En tarkkaan muista miten tonnarissa on tuo työsylkky, mutta todennököisesti ilmausnippa on sellaisessa paikassa, että vaaditaan myös perinteistä pumppausta tippakannuleikin jälkeen sen ilmaamiseksi jos on uusi sylinteri tai järjestelmä on ollut auki. Työsylinteriä uusiessa se olis aina hyvä ilmata jo kun laatikko on vielä lattialla.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
einopekka
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: To Tammi 26, 2017 20:27

Re: Kytkimen ilmaus?

Viesti Kirjoittaja einopekka »

Veljen kanssa ilmattiin tonnarin kytkin polkupyörän sisäkumin ja pyöränpumpun avulla. Sisäkumista leikataan sopiva pätkä irti jossa on venttiili ja toinen pää tukitaan. Kytkinnestesäiliö täytetään maksimiin ja sisäkumin aukinainen pää laitetaan vaikka nippusiteellä kiinni pääsylinterin korkin paikalle. Laitetaan sopiva letkunpätkä työsylinterin ilmausnippaan ja letkun toinen pää purkkiin jossa on hieman jarrunestettä. Sitten vaan avataan ilmausnippa ja pumpataan pyöränpumpulla säiliöön painetta kunnes letkusta ei tule enää ilmakuplia. Sitten vaan ilmausnippa kiinni, patentin purku ja kytkimen testaus.
Punainen ysikuuppa kromipuskureilla
Vastaa Viestiin