ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

olisko immissä vika kun panin auton tulille ja jäinkin postilootan kohdalle kun ei ottanut kierroksia. jonkin aikaa kaasuttelua ja ontumista ja sitten piristyi ja pääsi ajamaan. sama toistui tänään 3x aina kun kylmää konetta käyntii laittaa alkaa ontuminen sitä kestää n 2-5 min ja sitten kestää kaasua ja ajaa
imm in putsasin bracleanerilla jo tänään ei vaikutusta
mits muuta voisi olla? amurit ja ikurit sekosin? :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja aero »

Noinniinkun teoreettisella tasolla saattasi arviontia helpottaa, jons olisi hajua, onko kyseessä tehdastekonen riisseli tai retanolipeli, kun bensanpolttiminahan näitä ei ole tehtykään kuin jokusella eri tekniikkavaihtoehdolla. Kun kätevällä ranneliikkeellä heilauttaa keulapeittoa vähän pystympään, voi löytää tunnusmerkkejä ratkaisuista - siellä saattaapi näkyä vaikkapa MAFfia, MAPpia, imu- ja/tai ahtoputkistoa, IC:tä, AC:ta ja voipi siellä olla jopa vallan tarra, jossa joskus on lukenut mitä mallivuotta automobiili edustelee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

kyseessa siis original 91 tonnari vailla minkäälaisia hienouksia saatikka helpotuksia
vanhan liiton virranjakaja löytyy myös ilman isompia ranneliikkeitä.
tosin nyt ei ole korissut muutamaan päivään, johtuiko lie käyntihäiriö ilman puutteesta, konepellin avauksen jälkeen taas toiminut kun ilma vaihtui konetilassa :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

tähän asti taas pelasi ok kulutus normilukemissa 9 l satasella kun käy tankilla :D
taas alkoi tuo ontuminen kun laittaa käyntiin niin ei ota kierroksia ontuu vaan jonkun aikaa kun sit herkuttelee niin alkaa pelaamaan, tosin nyt taitaa jäädä tuohon kun jopa sammuukin tyhjäkä'ynniltä
imm liittimen kun vetää pois niin ei havaittavaa muutosta
check enginehän on palanut koko ajan mitä nyt katastus pakokaasumittauksen aikana sammui :D
liittyyköhän se jotenkin tähän ongelmaan kun auto ei pelaa kun valo ei pala ja taas kun äsken imm putausken tyhjäkäyntivenan stekkausen jakajaan kurkistuksen,alip letkun vaihdon jälkeen sai herkuttelemalla ottaan sen sen verran runtua että pääsi maantielle alkoi latu maittaan ja check engine valo syttyi ja alkoi toimimaan :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

edittiä, aamulla lohkosta banalle-no problem
sit pihasta puolilämmin kone niin alkoi taaas sama kakominen
kierroksia ei ota ja kramppi meinaa iskeä kaasujalkaan kun yrittää pitäää käynnissä. kn se sammuu pumppu huutaa hetken ja hanskalokerosta kuulu naksahdus
sit aikansa parikytä kertaa starttailee alkoi ottaa kierroksia ja imu ääni olikovempi torvessa kuin aikaisemmin, jossakin välissä muutes taisi losahtaa imuputkessa, voiko imuvenat jäädä auki jolloin se ei käy
entä kampuran asentotunnistin, voiko olla on off toimintaa,luulin että se kylmenee kerrasta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Vai voisiko ihan venttiilivaurio olla? Puristuspainemittaus voisi kertoa jotain.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja aero »

PP-mittaus ei ole huono idea sekään, kuin ei myöskään tulppien olemuksen tulkinta. Mutta mutta, jons se kerran vallan vikavaloa polttelee, niin ei myöskään olisi väärin siltä kysyä että mikä lie hätänä. Eli vikakoodit pihalle kanssa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

jos laittaa virrat päälle se valo häipyy eikä tule takaisin. pp mittausta ajattelin kanssa mutta se ei korreloi oikein sitä etä miten se alkaa toimia sit kun sen saa herkuteltua kierroksille
mist olette mitanneet pensanpaineet em koneista, se femmaan tarkoitettu ei taitane käydä
oliko tähän malliin samaa systeemiä että pulloon lorotellaan 20 sek ja katotaan paljonko tuli? tms testiä
mistä tietäs onko se alip paine juttu pensatukin päässä sökö
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja aero »

Siittä syöttöletkun banjolta saa hyvin mitattua paineet kyllä. Ei sillä CE:llä taida mitään hätää olla kerrottavana jos vaan testaa polttimon startissa eikä jää palamaan.

Miltä ne tulpat näyttää kakomisen jälkeen? Jos päästää kakomisesta sammumaan niin lähteekö miten helpotsi takaisin hereille?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
0009
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Taitaa siinä olla lh 2.4?
(tarkista kuitenkin ja varmista tuon maadoitusjohdon paikka)


Vikakoodin luvusta:
http://www.jus.liitin.net/LH-vikakoodinluku.pdf

http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

koneessa siis kampiakselin anturi siivap takana sekä muovinen imm.
tuossa ohjeessasi näkyisi olevan siinä kp lokarin päällä paikka mihin se kytkin kytketään, tuotako tarkoitit
tai suomenkielisessä pyydetään maadoittamaan pistokkeen napa 1 ja hetikohta kerrotaan että käänn'ä katkaisin asentoon on ja napa 16 maadoitetaan? kukaan ei kerro missä välissä se vaihtui ykkösestä 16 aika ristiriitainen ohje näin äkkisältään
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Hukkaportti
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja Hukkaportti »

mestari kirjoitti:kyseessa siis original 91 tonnari vailla minkäälaisia hienouksia saatikka helpotuksia
vanhan liiton virranjakaja löytyy myös ilman isompia ranneliikkeitä.
tosin nyt ei ole korissut muutamaan päivään, johtuiko lie käyntihäiriö ilman puutteesta, konepellin avauksen jälkeen taas toiminut kun ilma vaihtui konetilassa :D
Kerran olen korjannut yhden kulkineen käyntivaivan jakajankannen vaihdolla.
Siinä oli oireena käynnistyminen normisti, mutta pian katkominen käynnistyksen jälkeen, kunnes kone lämmin. Syy oli jakajankansi halki ynnä kosteus (tms), joka sai sytkän sekoamaan. Käynti normalisoitui jakajankannen kuivahdettua.

Toinen mahdollinen vaivan kohta voisi olla imusarjan tiiviste, joka valskaa vajaalämpöisenä. Tämän vian etsiskelyyn sopii starttipilotin suihkuttelu imusarjan liitospintaan koneen käydessä huonosti. Vuotokohdassa aine tunkeutuu sisään ja samalla käynti paranee hetkiseksi.
CS 2,0t -97 225 000 km
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11476
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja jus »

Lukemalla suomenkielisestä ohjeesta kaikki sanat huomataan seuraavaa:
- ohjeessa viitattu napa 1 tarkoittaa kuskin lokasuojassa vm 89 - 92 olevan kolminapaisen koestuspistokkeen napaa 1
- ohjeessa viitattu napa 16 tarkoittaa LH-ohjausyksikön napaa 16

Ruiskuboksin napa 16 on vm. 89 - 92-autoissa johdotettu sekä kuskin lokasuojassa konepellin saranan vieressä olevalle testiliittimelle että penkin alla olevalle testiliittimelle (napa 2)

Ruiskuboksin napa 16 on 93-autossa johdotettu johdolla ainoastaan penkin alla olevalle mustalle testiliittimelle (napa 2)

LH:n itsediagnostiikkaa ohjaavan koskettimen (LH-ohjausyksikön navalta 16) voi varmistaa johdon väristä:
- vm. 89 - 90: vihreä-punainen
- vm. 91 - 93: harmaa-punainen
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

tässä mallissa ei ole banjoliitintä näköjään vaan jakotukiltä termarikotelon kanteen olevaan alip kelloon on kartiomutskut
imm olikin näköjään alumminikantinen 011 loppuinen
jos oikein luin check engine valon vilkkumista antaa koodiksi sen mikä tulee yleensä kun kone ei käy, ohjeita ei selvinnyt miten seuraavan kooodi luettaisi :x
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
0009
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja 0009 »

mestari kirjoitti: jos oikein luin check engine valon vilkkumista antaa koodiksi sen mikä tulee yleensä kun kone ei käy, ohjeita ei selvinnyt miten seuraavan kooodi luettaisi :x

Pdf:n sivulla 6/10 ohje

Kuva
Vastaa Viestiin