Glykolia tuulilasilla, millä pois?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Hukkaportti
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27

Glykolia tuulilasilla, millä pois?

Viesti Kirjoittaja Hukkaportti »

Nyt on sitten täällä lämmpärin kennon kanssa murheita.
Sitä ennen, onko olemassa jokin sujuva puhdistusaine, millä saisi härmän pyyhkäsemällä lasista pois?

Vuoto varsin pientä, kun ei kastele sisätiloja eikä hajuakaan tunnu. Joskus oli joitain tököttejä laittaa kiertoon mukaan tukkimaan pikkuvuotoja, mutta lienevät varsin kehnoja?

Ensihätään ajattelin porata parin millin reiän paisarin korkkiin, ettei tekisi painetta järjestelmään ja siten saisi aikalisän vaivaan.
CS 2,0t -97 225 000 km
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Glykolia tuulilasilla, millä pois?

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Autoglym glass polishilla pariin kertaan putsaat. Sit tulee hyvä.

Miksi rikkoa korkki, kun sen voi vain jättää löysälle?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Hukkaportti
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27

Re: Glykolia tuulilasilla, millä pois?

Viesti Kirjoittaja Hukkaportti »

Juu, myös oli ajatus jättää löysään, mutta tuli huoli että tärinästä löystyy ja tipahtaa... voihan sen tietty jeesusteipillä varmistaa. Se poraus olisi kyllä se lopullinen ratkaisu, kennon vaihtoon en viitsi ryhtyä.

Googlasin tuossa välillä nuita syylärin korjaustököttejä ja vaikuttaisi siltä, etteivät ihan kelvottomia olisikaan.
Luulen tekeväni empiirisen kenttäkokeen aineella, kaliitakaan kun eivät ole.
CS 2,0t -97 225 000 km
0009
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Glykolia tuulilasilla, millä pois?

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Onko siinä ilmastointi?

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=20574
9000 cs -94 kirjoitti:Kennon vaihto oli 1 tunnin keikka parkkiksella, ei edes naapurin ukot ehtineet kerääntyä katsomaan.
Kotelon kansi auki, moottoritilan väliseinä pois, raitisilmasuodattimen kotelo pois, säätöläpän teräsjousi irti, moottori-puhallin irti molempien sivujen muoviklipseistä ja raitisilmasuodattimen reunaan.
Vanha t-paita pohjalle, paisuntasäiliön korkki auki, letkut irti vanhasta kennosta ja tulppaus viinipullon korkeilla, vanha kenno pois, kennon tilan puhdistus glykoolilla kostutetulla t-paidalla. Uusi kenno paikalleen .... ja päinvastaisessa järjestyksessä temput ja 1/2 litraa glykoolia paisuntasäiliöön.
Se Nissen kuparikenno lämmittää kuin häkä, ainakin uutena...
Hesari kuljettajan kumimaton alle kuivattamaan glykoolia matosta.

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=498
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Glykolia tuulilasilla, millä pois?

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Miksi maksaa kymppi taikatahnasta, kun kuudella saa koko kennon? Jos nestemäinen koneremontti olis keksitty, niin kukaan ei valmistais kennoja. Toki wanhan liiton miehet juottaa kaiken kuntoon, mut eipä se muovipäädyn vuotoon auta :D

Muista sit pestä uudesta kennosta varastomöhnät pois. Nissenssin kennos ainaki oli jotain ja se kärys tosi pitkään.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Hukkaportti
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27

Re: Glykolia tuulilasilla, millä pois?

Viesti Kirjoittaja Hukkaportti »

Riittää kun katsoo keittiön ikkunasta ulos. :D
Ja onhan tuo tuossa jo sen parikyt vuotta ollu.

BMW 320i GT 8-lovisella mehumaijalla olen aatellu... joskin täytyy katsoa ensin nämä Sipilän tulevat veroratkaisut.
Nykyinen romutuspalkkiomenettely ei aivan taida riittää luvatun CO2 -40% vähennykseen vuoteen 2030 mennessä, kahdessatoista vuodessa. :lol:
CS 2,0t -97 225 000 km
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 593
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Glykolia tuulilasilla, millä pois?

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Mulla kans töhäytti yks auto glykolihöyry tuulilasille, hätäpäissään ostin matkan varrelta syylärinpaikkauslitkua ja sehän tehosi ja ajelin varmaan kolmisen vuotta ongelman autuaasti unohtaen ennenkuin töhäytti uudestaan kun oli oikein kova pakkanen ja kiire jonnekkin.. Kaadoin taas matkanvarrelta ostettua litkua ja tehosi se kun meni koko helvetin kenno tukkoon :mrgreen: Ei tullu höyryä muttei lämmintäkään ja matkaa oli joku parisataa kilsaa ja pakkasta alle -20...

Ei ollu häävi reissu :!:
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Hukkaportti
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27

Re: Glykolia tuulilasilla, millä pois?

Viesti Kirjoittaja Hukkaportti »

Lisätääs tuohon vielä kuvasarja puhaltimen ja kennon vaihtamisesta, mitä tuli Googlatessa vastaan.
Kovin paha rastihan tuo kennonvaihto ei ole. Samalla kannattanee puhallinmoottori vaihtaa, jos kennon kanssa päätyy askartelemaan. Varsin karun näköisiä moottoreita ovat sieltä kaivelleet. Ilmeisesti akvaarion vedenpoiston tukkeutumisen tähden saaneet ylenpalttisesti kosteutta osakseen.

http://www.knez.org/photos/photoindex.p ... ter%20core
CS 2,0t -97 225 000 km
Hukkaportti
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27

Re: Glykolia tuulilasilla, millä pois?

Viesti Kirjoittaja Hukkaportti »

Nyt on litkut järjestelmässä, Motulia, tai jotain sen tapaista nimellään.

Fairy pullon avulla, ilman pisarankaan sotkua, sai tökötin juoksutettua paisuntasäiliön pikkuletkua myöten järjestelmään hetkessä.

Aika näyttää mitä tuli tehdyksi.
CS 2,0t -97 225 000 km
Vastaa Viestiin